דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלכה לייפר

פרשת מלכה לייפר / מחאה בירושלים: "ליצמן צריך להתפטר. יש לנו סגן שר בריאות, שמגן על פדופילים"

בזמן שבבית המשפט התקיים דיון נוסף בעניינה של הרבנית הפדופילית מלכה לייפר, הפגינו עשרות בקריאה להסגרתה לאוסטרליה | דסי ארליך, אחת המתלוננות: "תודה שגרמתם לנו להרגיש שאנחנו לא לבד"

הפגנה הקוראת להסגרתה לאוסטרליה של הרבנית הפדופילית מלכה לייפר (צילום: ענת יורובסקי)
הפגנה הקוראת להסגרתה לאוסטרליה של הרבנית הפדופילית מלכה לייפר (צילום: ענת יורובסקי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כמה עשרות מפגינים התאספו היום (רביעי) מול בית המשפט המחוזי בירושלים, להפגין בעד הסגרתה לאוסטרליה של מלכה לייפר, הנאשמת בעבירות מין בתלמידותיה, לצורך העמדה לדין. בתך אולם בית המשפט התקיים דיון נוסף בעניין הסגרתה של לייפר לאוסטרליה, שם היא צפויה לעמוד לדין בגין עשרות תלונות שהוגשו נגדה בגין פגיעה מינית בתלמידותיה. בהפגנה נאמו שתיים מהמתלוננות על פגיעה מינית בידי לייפר – האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, שהגיעו לדיון מאוסטרליה. המשתתפות לא חסכו בביקורת חריפה כנגד ליצמן, וקראו להתפטרותו.

דסי ארליך, אחת המתלוננות כנגד לייפר, הודתה למפגינים על ההגעה והתמיכה בהן, ואמרה: "תודה שגרמתם לנו להרגיש שאנחנו לא לבד. אנחנו מרגישות את התמיכה שלכם. בזכות התמיכה שלכם אנו יכולות להמשיך במאבק שלנו. בזכות התמיכה שלכם אנו יכולות להמשיך להיאבק עבור צדק, ועבור כך שהפוגעת הזאת לא תהיה ברחובות יותר, ובכך להבטיח שכל ילד וילדה באשר הם יהיו בטוחים. אנחנו לא נאבקות רק עבור עצמנו – אנחנו נאבקות עבור כולם".

הפגנה הקוראת להסגרתה לאוסטרליה של הרבנית הפדופילית מלכה לייפר (צילום: ענת יורובסקי)
הפגנה הקוראת להסגרתה לאוסטרליה של הרבנית הפדופילית מלכה לייפר (צילום: ענת יורובסקי)

ניקול מאייר, המתלוננת השנייה כנגד לייפר, עדכנה את המפגינים במאורעות הדיון בעניין הסגרתה של לייפר, שהתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים: "היום דנו בפסיכיאטר השלישי מטעם ההגנה, שהצהיר כי עמדתו האישית והמקצועית היא שמלכה לייפר לא כשירה לעמוד בפני משפט. מה שהיה מאוד קשה עבורנו, היה להיחשף לסדרת פוסטים בפייסבוק של אותו פסיכיאטר, שנמצאו תחת שמו, בהם הצהיר את דעתו האישית על לייפר ועלינו הקורבנות. הוא כתב כי הוא אינו מאמין לנו, כי אנחנו לא דתיות מספיק, ולכן אנו לא ראויות לצדק. כל זה עלה היום בבית המשפט, כדי להראות שלא ניתן להתייחס באופן מקצועי לחוות הדעת הפסיכיאטרית שהנפיק בעניינה של לייפר בשנת 2015 לאחר שבחן אותה במשך מספר שעות. אנחנו מקוות לראות צדק".

בהפגנה נאמו גם חברת מועצת העיר ירושלים פלר חסון, ומנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע אורית סוליציאנו – שתיהן ביקרו בחריפות את סגן שר הבריאות יעקוב ליצמן, זאת בעקבות החשד לפיו הוא התערב באחת מחוות הדעת שהוגשה בעניינה של לייפר, ושגרמה להקפאת הליך הסגרתה לדין.

חברת מועצת העיר ירושלים פלר חסון אמרה כי "ליצמן צריך להתפטר. יש לנו סגן שר בריאות, שמגן על פדופילים. שמתחבק עם אנשים שמטרידים מינית נשים. זה בן האדם שמכהן כסגן שר הבריאות שלנו? בושה. אנחנו מדינת ישראל. זאת מדינה דמוקרטית. אני עליתי אליה לפני 18 שנים כי אני אוהבת את המדינה שלנו. ויש לנו מדינה תקינה, ויש אנשים שאנחנו צריכים להעיף מהמקום שלהם. ליצמן לא צריך להיות במקום של השפעה כי לא אכפת לו מנשים, אכפת לו רק מהקבוצה הסקטוריאלית שלו. לא אכפת לו מקורבנות – אפילו בתוך אותה קבוצה. באתי לפה להגיד שליצמן צריך להתפטר".

שתיים מהמתלוננות כנגד מלכה לייפר, דסי ארליך וניקול מאייר, בהפגנה היום (צילום: ענת יורובסקי)
שתיים מהמתלוננות כנגד מלכה לייפר, דסי ארליך וניקול מאייר, בהפגנה היום (צילום: ענת יורובסקי)

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אמרה: "אני מתביישת לחיות במדינה שסגן שר הבריאות שלה לא רק מפקיר את מערכת הבריאות, אלא מפקיר נפגעות תקיפה מינית בצורה כל כך בוטה. כולנו כאן במרכזי הסיוע מתביישות. איך יעלה על הדעת שסגן שר הבריאות עוסק במציאת אנשים שיתנו חוות דעת פסיכיאטריות שקריות, על אישה פדופילית, שפגעה בעשרות ילדים באוסטרליה?"

עוד אמרה סוליציאנו כי "אנחנו איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית יודעות מה זה פגיעה מינית. אנחנו נפגשות יום יום ושעה שעה עם נשים וגברים ששילמו מחיר אישי, משפחתי, קשה ביותר על פגיעה מינית שעברו. פגיעה מינית היא בעלת השלכות נוראיות על החיים. העוול שמערכת המשפט עשויה לגרום לנפגעות הוא קשה ביותר. אנחנו עומדות כאן היום בדיון ההסגרה הזה אחרי עשרות דיונים בנושא, וזה עוול נוסף. הדיונים האלה מורטים את הנפש. איך זה ייתכן שסגן שר הבריאות שלנו מרחם על פדופיל? איך ייתכן שהוא לא מבין את הכאב, הקושי, והפגיעה האיומה שיוצרת פגיעה מינית בנשים?"

ההפגנה אורגנה בידי איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ארגון 'קול עוז' המלווה את המאבק להסגרתה של לייפר ופועל למנוע פגיעה מינית בילדים בקהילות יהודיות ברחבי העולם ושורת ארגונים נוספים. בקריאה להפגנה נכתב כי "בשנת 2011, מספר נפגעות אמיצות של לייפר הגישו תלונה למשטרת מלבורן אוסטרליה. מאז ועד היום תלויה בקשת הרשויות באוסטרליה לרשויות אכיפת החוק בישראל, לאפשר את הסגרתה של לייפר לדין פלילי באוסטרליה בגין 74 אישומים של פגיעות מיניות שביצעה בתלמידותיה. בעזרת סוללת עורכי דינה, טוענת לייפר לאי שפיות ומעגנת את הטענה שוב ושוב דרך חוות דעת פסיכיאטריות אשר לאחרונה נחשף כי הן מפוקפקות עוד יותר. בכך היא מביכה את בית המשפט שעומד מולה חסר אונים. וגורמת למשבר דיפלומטי בין ישראל לאוסטרליה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!