דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פורים

צרכנות נבונה / גם בחג הפורים כדאי להשוות מחירים ולקנות את אותו המוצר בזול

ראש המועצה לצרכנות, עופר מרום: "אנחנו לא שיכורים מספיק כדי להתעלם מהפרשים של עשרות אחוזים במחיר של אותו מוצר. אני קורא לצרכנים לקנות במקום שבו שמחת החג לא נפגמת ממחירים מופקעים"

אזני המן (צילום: sutterstock).
אזני המן (צילום: sutterstock).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

חג פורים הגיע ופערי המחירים ברשתות השונות מגיעים ל-85% על אוזני המן ו-92% בבקבוקי היין. המועצה לצרכנות ערכה בדיקה לרשתות השיווק המדווחות לאתר פרייסז. ההשוואה נעשתה בין שבעה סוגים שונים של אוזני המן, ו-18 סוגים של בקבוקי יין בכל רשתות השיווק. התוצאות: פערים עצומים במחיר.

מדף בקבוקי יין בשוק מחנה יהודה ארכיון (צילום: סופי גורדון/ פלאש 90)
מדף בקבוקי יין בשוק מחנה יהודה ארכיון (צילום: סופי גורדון/ פלאש 90)

 מצווה גדולה בפורים לשתות עד לא ידע. בדיקת מחירי האלכוהול מגלה פערים גדולים בין רשתות השיווק המדווחות את מחיריהם לאתר פרייסז. יין אדום רזרב מרלו יקבי ברקן 750 מ"ל ניתן לרכוש במחיר הזול ביותר ברשתות מגה בעיר בעלות של 25.21 ש"ח בממוצע, אך אותו בקבוק יעלה לנו ברשת קשת טעמים 48.41 ש"ח בממוצע. זהו פער של 92%.

פערים משמעותיים של מעל ל-60% מצאנו גם במחירי יין אדום יבש סגל 750 מ"ל, יין לבן יבש סגל 750 מ"ל ויין לבן שרדונה של החברה המרכזית תבור 750 מ"ל. מי שמתכנן לארח סעודה גדולה או מסיבה בפורים הכוללת קנייה מרובה של אלכוהול, כדאי שישווה מחירים, ויבדוק מבצעים כי בקנייה גדולה השוואת מחירים יכולה להיות שווה חיסכון של מאות אחוזים.

אוזני המן (גרפיקה: אידאה)
אוזני המן (גרפיקה: אידאה)
אלכוהול (גרפיקה: אידאה)
אלכוהול (גרפיקה: אידאה)

מחירי המאכל המסורתי של פורים, אזני המן, נבדק גם כן בין הרשתות. נבדקו שבעה סוגים שונים של אוזני המן. גם כאן, במרבית המוצרים נמצאו פערים גדולים של מעל ל-60 אחוזים על אותו המוצר בדיוק. למשל באוזני המן במילוי תמרים אחוה 450 גרם נמצא פער של 85%. ברשת אושר עד ניתן לרכוש אותם בעלות 6.99 ש"ח בלבד בממוצע לעומת 12.90 ש"ח בממוצע ברשת קשת טעמים. אוזני המן במילוי שוקולד מתוצרת אחוה, 450 גרם, הפער הינו 80% (אושר עד הזול ביותר לעומת סופר ברקת היקר ביותר).

ראש המועצה לצרכנות, עופר מרום אמר כי "אנחנו לא שיכורים מספיק כדי להתעלם מהפרשים של עשרות אחוזים במחיר של אותו מוצר. אני קורא לצרכנים לקנות במקום שבו שמחת החג לא נפגמת ממחירים מופקעים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!