דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל נשים / קבוצות כדורגל הנשים: "נחרים את חצאי גמר הגביע אם התקציב שהובטח לא יועבר"

לפני שנתיים התחייב משרד התרבות והספורט לתקצוב נוסף של 450 אלף ש"ח לכל קבוצה בליגת העל נשים - שלטענת הקבוצות עדיין לא הגיע | הנהלות ארבע הקבוצות הבכירות יצאו למאבק ופנו לשרה רגב: "הצילי את הענף טרם סגירתו" | המשרד בתגובה: "עמדנו ואנו עומדים בכל ההתחייבויות"

בימים יפים יותר: שרת התרבות והספורט, מירי רגב (אמצע) מצולמת עם נבחרת ישראל לכדורגל נשים. 30 ביוני 2015. ארכיון (הדס פרוש/פלאש90)
בימים יפים יותר: שרת התרבות והספורט, מירי רגב (אמצע) מצולמת עם נבחרת ישראל לכדורגל נשים. 30 ביוני 2015. ארכיון (הדס פרוש/פלאש90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארבע קבוצות כדורגל הנשים הבכירות בישראל מאיימות להחרים את משחקי חצאי גמר גביע המדינה שייערכו בשבוע הבא, כחלק ממאבק כנגד האפליה התקציבית של משרד התרבות והספורט לעומת קבוצות הכדורגל לגברים. ברקע הסכסוך עומדת הבטחה מצד משרד התרבות והספורט לקבוצות הכדורגל של ליגת העל לתקצוב נוסף של 450 אלף ש"ח לעונה משנת 2017, כספים שלטענתן הן עדיין לא זכו לראות. בליגה הבכירה משתתפות שמונה קבוצות (בנוסף לקבוצת האקדמיה) – כך שהעלות המלאה של ההתחייבות היא 3.6 מיליון ש"ח לעונה. במשרד התרבות והספורט טוענים כי כל התחייבות המשרד קוימו במלואן.

ביום רביעי החליטו ארבע קבוצות הנשים הבכירות בישראל: האלופה אס"א ת"א, מ.ס קרית גת, מכבי חדרה ומחזיקת הגביע מ.ס רמת השרון להודיע על אי הופעתן הצפויה למשחקי חצי גמר הגביע. "כידוע, קבוצות כדורגל נשים בישראל סובלות מקיפוח תקציבי מיום הקמתן ועד היום. הדברים הגיעו לשיאם לאור הפרת התחייבות משרד הספורט כלפי ספורט הנשים ובפרט כלפי ענף כדורגל הנשים, להעביר לכל קבוצה בליגת העל 450 אלף שקלים וזאת החל משנת 2017" הן כתבו במכתב המודיע לשרת הספורט מירי רגב על החלטתן.

"חרף העובדה שהקבוצות עמלו קשה על מנת להגיע למעמד המכובד, החלטנו בשעה קשה זו של הענף לעשות מעשה ולא להופיע למשחקי חצאי גמר גביע המדינה". המכתב נסגר בפנייה עם טון אישי לשרה מירי רגב "מתוך מצוקתנו, אנו פונים אלייך, על מנת שתעשי מעשה, ותצילי את הענף טרם סגירתו".

משרד התרבות והספורט בתגובה לא הסכים לקבל את איום השביתה ולא מוכן להעביר את הסכומים שהקבוצות טוענות שהובטחו להן: “משרד התרבות והספורט עמד ועומד בכל ההתחייבויות שלו להתאחדות לכדורגל. סוגיה זו הובהרה והוצגה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל בפגישתו עם שרת התרבות והספורט ומנכ"ל משרדה בשבוע שעבר. אנו מצרים על החלטת האיגוד לפגוע במעמד גביע המדינה הממלכתי ולהפוך אותו לכלי משחק. המשרד יעשה ועושה את המוטל עליו על פי הנוהל והחוק והאחריות על קיום המשחק, כולל ביטולו, היא על האיגוד ההתאחדות לכדורגל. כל טענה אחרת, אין לה על מה להתבסס”.

כדורגל הנשים בעולם תופס תאוצה אדירה בשנים האחרונות, חלק גדול מהקרדיט להתפתחות העניין והרמה בכדורגל הנשים היא הבחירה של שחקניות הכדורגל להפסיק לשבת בצד ובשקט ולהתחיל להילחם על הפיכת כדורגל הנשים למקצועני.

הקהל במשחק בין יובנטוס לפיורנטינה בליגת העל בכדורגל נשים. 24 במרץ 2019 (Photo by Juventus FC/Juventus FC via Getty Images)
הקהל במשחק בין יובנטוס לפיורנטינה בליגת העל בכדורגל נשים. 24 במרץ 2019 (Photo by Juventus FC/Juventus FC via Getty Images)

עם פריצת כדורגל הנשים בעולם, הפך הענף לזירה נוספת של מאבק לשוויון מגדרי. דור חדש של ילדות ונערות מתחיל להתעורר למציאות אחרת. לאט לאט נוצרת תודעה חדשה עם מסר עצמתי ומהדהד, עליו יגדל הדור הבא של כוכבות הכדורגל הנשי: להפוך את כדורגל למקצוע שניתן להתפרנס ממנו בכבוד, לא רק כמה יחידות סגולה בודדות, אלא מאות אלפי נשים ברחבי כל העולם.

 

הצלחת מאבק כדורגל הנשים בארץ ובעולם תמיד תהיה תלויה ברצון של גורמים נוספים לחבור למאבק, מתוך הבנה שעל כף המאזניים מונח הרבה מעבר למשחק הכדורגל, ולהפוך אותו למאבק ציבורי. זהו מאבק שמטרתו היא להעניק לנשים את ההזדמנות להתפרנס בכבוד בעבודה בספורט. רק שיתוף פעולה, תמיכה וסולידריות של קשת רחבה של ארגוני נשים וספורטאים מפורסמים יכולה לקדם את המאבק לתודעה הציבורית לו הוא ראוי ואולי משם יצמח גם השינוי בישראל במקביל לשינוי המתרחש ברגעים אלו ממש בארגנטינה, ניו- זילנד, אוסטרליה, גרמניה, שבדיה, נורבגיה, אנגליה, דנמרק, ארה"ב ועוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!