דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד המנופאים

ההפקרות נמשכת / עם תעודה מזויפת: אזרחית זרה נתפסה מפעילה מנוף ללא רישיון באתר בנייה בת"א

האישה, תושבת זרה ללא אישור עבודה בישראל, התחזתה לאישה אחרת בעלת רישיון תקף להפעלת מנוף | יו"ר איגוד המנופאים: "שמח מאוד שמשטרת ישראל נכנסה בחוזקה בכל נושא זיוף הרישיונות וההונאה" | הערכה: כ-300-400 מנופאים פועלים באתרי הבנייה ברישיונות מזויפים או ללא רישיון כלל

עגורן שהופעל ללא רישיון (קרדיט: דוברות המשטרה)
עגורן שהופעל ללא רישיון (קרדיט: דוברות המשטרה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה עצרה אתמול (ראשון) מפעילת מנוף בלא רישיון באתר בנייה בביצוע אלקטרה בנייה ברחוב וייצמן-ארלוזורוב בת"א, במסגרת פעילות יזומה של משטרת ישראל בשיתוף עם משרד העבודה והרווחה.

זירת תאונת העבודה הקשה באזור התעשייה ברחוב ז'בוטינסקי ביבנה (צילום: פלאש90)
זירת תאונת העבודה הקשה באזור התעשייה ברחוב ז'בוטינסקי ביבנה (צילום: פלאש90)

במהלך הפעילות הבחינו השוטרים ונציגי משרד העבודה באשה בעלת דרכון רוסי, אשר הפעילה מנוף עגורן בגובה רב. בירור העלה כי לאשה אין כל הסמכה להפעלת מנוף עגורן בישראל וכי הינה תושבת זרה ללא אישור עבודה. כשהתבקשה להזדהות, הציגה לשוטרים תעודת זהות מזויפת והתחזתה בפניהם כאחרת תוך שימוש בזהותה של אישה אחרת בעלת רישיון להפעלת מנוף. החשודה נעצרה לחקירה ובסיומה נכלאה, והיום תובא לבית משפט השלום בת״א לדיון בהארכת מעצרה.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בשיתוף עם יתר גורמי האכיפה, לחשיפת עבירות פליליות ולגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובטיחותם של האזרחים והעובדים" מסרה המשטרה. החקירה שמתנהלת על ידי יחידת ההונאה של משטרת מחוז ת״א נמשכת.

מאלקטרה בניה נמסר בתגובה: ״מדובר בעובדת, החשודה בשימוש בזהות בדויה, מול חברת ההשמה המעסיקה אותה. רשיונה כמנופאית נבדק ואומת באתר משרד העבודה״

300-400 מפעילים ללא רשיון

"אני שמח מאוד על זה שמשטרת ישראל מתחילת השנה נכנסה בחוזקה בכל נושא זיוף הרישיונות וההונאה" אמר יו"ר איגוד המנופאים הארצי דן ורשבסקי. "יש תקווה שבאמצעות לחץ של משטרת ישראל ופעולות מסוימות של משרד העבודה והרווחה וגורמים נוספים ממשרדים שונים – בעיית זיוף הרישיונות תפטר והבטיחות בענף תשתפר. ועד המנופאים עומד לרשות כל הגורמים, כי רק בשיתוף פעולה מאומץ נצליח לפתור את ההפקרות הקיימת".

"התחום כיום פרוץ מאוד, ויש בו הרבה פשיעה של זיוף רישיונות שמציפה את הענף, אנחנו מעריכים שיש כ-300-400 מנופאים ברישיונות מזויפים או בלא רישיון כלל שפועלים מדי יום והתרענו על כך שוב ושוב. האנשים הללו עובדים על זהות גנובה של אנשים אחרים, אף אחד לא יודע מה רמת המקצועיות שלהם".

תופעת זיוף התעודות של מנופאים היא תופעה ידועה ונפוצה, ועד מפעילי עגורן הצריח הארצי בהסתדרות מתריע עליה פעם אחר פעם. כיום, עשויים הרישיונות נייר והם קלים לזיוף. מזה כשנתיים וחצי שמשרדי העבודה והתחבורה התחייבו ליצירת רישיונות מגנטיים למנופאים, ויצירת מאגר תמונות פנים שיאפשר את זיהוים. נושא זה אף נכלל בהסכם הבטיחות שחתמה ההסתדרות מול משרדי הממשלה באוקטובר האחרון. לאחרונה פורסמה הוראה של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית על פיה החל מה-15 ביוני יחויבו מפעילי העגורנים לשאת עימם גם רישיון נהיגה, ומנהלי העבודה יחויבו לאמת את זהותם באתר.

בישראל ניתנת הסמכת מנופאי לתושבי ישראל בלבד, ולמהגרי עבודה ועובדים פלסטיניים אסורה העבודה על עגורני צריח. עם זאת, ארגון המנופאים התריע בעבר בפני הרשויות במספר אירועים בהם הופעלו עגורני צריח בניגוד לחוק על ידי עובדים סינים, בשדרות, בנתניה, בקריית ביאליק, ברחובות, בבית שמש ובמקומות נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!