דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מערכת בקריסה / האחיות החלו בצעדי מחאה: "במקום בירוקרטיה ונהלים נרחיב את זמן הטיפול בחולים"

הסתדרות האחים והאחיות הורתה לעובדים שלא לבצע פעולות בירוקרטיות שמגבירות את העומסים ומקצרות את זמן הטיפול בחולים | היו"ר אילנה כהן: "הפכו את העומסים והמצוקה של האחיות לבלתי אפשריים"

אחיות בבית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכין: יונתן זינדל  פלאש90)
אחיות בבית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכין: יונתן זינדל פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שהכריזו לפני כשבועיים על סכסוך עבודה, החלה הסתדרות האחיות לנקוט בצעדים ארגוניים להפחתת העומסים הבלתי נסבלים במערכת הבריאות ולהרחבת זמן אחות-מטופל.

"האחיות אומרות בקול ברור ונחרץ "עד כאן", אמרה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל, אילנה כהן. "לא ייתכן שהאחיות יתנו מעצמן 200% וימשיכו להעמיס עליהן עוד נהלים, אומדנים, מיטות במסדרונות ומיטות מחוץ לרישיון, מבלי להקצות כוח אדם ומשאבים החיוניים לשם הענקת טיפול הולם. לא ניתן עוד יד לסכן את המטופלים שלנו. על כן הוחלט לעשות מעשה ובמקום אומדנים ונהלים להרחיב את זמן הטיפול בחולים".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות (צילום: פלאש 90)
אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות (צילום: פלאש 90)

הסתדרות האחים והאחיות בישראל הפיצה אתמול (שלישי) לכלל האחים והאחיות בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור, דף הנחיות נרחב שנועד להפחית באופן חד-צדדי הוראות והנחיות בירוקרטיות חדשות המגבירות את העומסים איתם הן נאלצות להתמודד, וזאת בלי שמוקצה כוח האדם ומשאבים חיוניים לשם הענקת טיפול הולם למטופלים.

"למעשה הפכו את העומסים והמצוקה של האחיות לבלתי אפשריים, וכתוצאה מהם פחת באורח דרמטי ומסוכן זמן הטיפול ההכרחי של האחות במטופל", כתבה כהן במכתב ההנחיות לכלל האחיות בישראל, והוסיפה כי "בהיעדר משאבים וללא כוח אדם המתאימים למדינה מודרנית שמכבדת את אזרחיה במאה ה-21, מערכת הבריאות הישראלית קורסת – ואנחנו האחיות, ביחד עם המטופלים, הראשונות לשלם את המחיר".

חדר מיון בבית חולים ברזילי באשקלון (צילום: shutterstock).
חדר מיון בבית חולים ברזילי באשקלון (צילום: shutterstock).

במכתב ישנה גם הנחייה ברורה שלא לבצע את פעולות האקרדיטציה, בקרות, ישיבות, הדרכות ואף פרויקטים מחלקתיים ובמקומם להרחיב את זמן האחות-מטופל. יחד עם זאת, בהנחיות הושם דגש על ביצוע כלל הנחיות הבטיחות וכן את האומדנים הנדרשים על-פי שיקול דעתן המקצועי של האחיות.

"הסתדרות האחים והאחיות מודיעה כי החל מהיום ועד שלא תותאמנה המטלות לעבודה בבתי החולים הממשלתיים ובקופות החולים, ולא יוקצו המשאבים המתאימים והנחוצים בכוח האדם, הוחלט כי כל האחיות בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור תפעלנה בהתאם להנחיות אלו", נכתב בדף ההנחיות. "טוב יעשו קברניטי משרד הבריאות אם בכל הקשור למבול הבירוקרטיה וה'טופסולוגיה' העיקריים 'יחשבו מסלול מחדש', יפעלו במהרה להתאמתם למערכת הבריאות הישראלית ויקצו את המשאבים וכוח האדם הדרושים בדחיפות למערכת הבריאות הישראלית". בהמשך קראה כהן לאחיות לדווח להסתדרות האחיות על כל ניסיון לאיים עליהן כתוצאה מביצוע ההנחיות והזהירה: "נטפל בכך בכל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותנו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!