דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות האוכלוסין וההגירה

שמים גבול / עובדי מעברי הגבול מאיימים: שביתה בנתב"ג החל משלישי

העובדים מוחים על תקופה ארוכה של שיבושים בתשלום משכורתם, שהביאה אף לפגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי | במסגרת השביתה לא תותר כניסה ויציאה של אנשים וסחורות לארץ בכל מעברי הגבול

תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)
תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין של משרד הפנים, שני שבתוב, הודיעה אתמול (חמישי) לעובדים על שביתה החל מיום שלישי הקרוב בכל מעברי הגבול בכל רחבי הארץ, לרבות נתב"ג, וזאת על רקע שיבושים מתמשכים בתשלום משכורתם של עובדי המעברים. השביתה תחל ב 8:00 בבוקר, ובמסגרתה לא תתאפשר כניסתם של אנשים וסחורות לארץ ואף לא יציאה.

מוועד העובדים נמסר כי ההחלטה על השביתה התקבלה לאחר שנים רבות של עיכובים בתשלום שכרם של העובדים. "בשל מחדל מתמשך של ההנהלה ומשרד האוצר לא עודכנה מערכת שכר כך שהעובדים מקבלים בתחילת החודש שכר חלקי בלבד. כמו כן, בחודשים האחרונים העובדים אף סופגים עקב כך גם פגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי". עוד הם מציינים כי שכר עובדי מעברי הגבול ממילא אינו גבוה ואף נמוך מהשכר הממוצע במשק, בין 6000- 8000 ש"ח, כך שהעיכובים בשכרם והפגיעה ברכיבים השונים פוגעת אנושות בפרנסתם של מאות משפחות.

עובדי מעברי הגבול מפגינים מול משרד האוצר בירושלים במחאה על העיכובים המתמשכים בתשלום שכרם. (קרדיט: יח"צ ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה)
עובדי מעברי הגבול מפגינים מול משרד האוצר בירושלים במחאה על העיכובים המתמשכים בתשלום שכרם. (קרדיט: יח"צ ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה)

יו"ר הועד, שני שבתוב, אמרה "יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים. לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

העובדים מוסיפים כי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, ביקש שסגן החשב הכללי יכנס לעובי הקורה לאור הידע הרב שיש ברשותו במערכות השכר אולם הוא נתקל בסירוב משום שלטענת האוצר סגן החשב נמצא בניגוד עניינים מאחר ואשתו מועסקת במעברי הגבול.  שבתוב אומרת כי "מדובר בטענה הזויה שבגללה נגזר על מאות משפחות סבל כלכלי. לא רצינו להגיע לרגע שבו נאלץ להשבית, במיוחד לא בחודשי הקיץ שרבים מהישראלים נופשים בחו"ל. לכן אנחנו מתחננים במשך שנים שיפתרו בעיה פשוטה והם לא נוקפים אצבע. לא השאירו לנו ברירה".

מטעם משרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר, נציבות שירות המדינה ורשות האוכלוסין פועלים מזה כמה חודשים להטמעת מערכת נוכחות חדשה ברשות. על אף חבלי הלידה בתחילת פעילות המערכת פעל משרד האוצר לתשלום מקדמות ולמניעת פגיעה בעובדים, כמו גם לתיקון מלוא הליקויים, שהושלם, כך שלמעט עובדים ספורים, צפויים כולם לקבל שכר מלא בראשון ביולי. בשבועות האחרונים נעשו מספר ניסיונות של המדינה להידברות עם ועד העובדים וההסתדרות בניסיון למנוע את השביתה, אולם בצר לנו, בחרה ההסתדרות לנצל את חופשת הקיץ ולפנות לאפיק השביתה תוך פגיעה באזרחי ישראל".​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!