דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2019

מתכוננים לגמר / בירה, חטיפים ומסך ענק: קוראינו מוזמנים להקרנת גמר מונדיאל הנשים בת״א

״ספורט נשים לא זוכה לסיקור ראוי״ אומרת חגית פאר יו"ר נעמת, ״לכן החלטנו בנעמת, בשיתוף עם ההסתדרות ואתר החדשות ׳דבר׳ להרים אירוע לכבוד משחק הגמר״ | יום ראשון, שעה 17:00 - אל תשכחו להרשם

ניצחון נבחרת ארה"ב במונדיאל נשים 2015. (AP Photo/Elaine Thompson, File).
ניצחון נבחרת ארה"ב במונדיאל נשים 2015. (AP Photo/Elaine Thompson, File).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

״הלוואי ויגיע היום שבו הקרנת גמר מונדיאל הנשים תהיה עניין שבשגרה,״ אומרת חגית פאר יו״ר נעמת ״המציאות היא אחרת, כידוע. לכן, החלטנו בנעמת בשיתוף עם ההסתדרות ואתר החדשות ׳דבר׳ להרים אירוע לכבוד משחק הגמר כמו שעושים במונדיאל של הגברים, עם בירה, חטיפים וקהל שמח של נשים וגברים״.

להרשמה לאירוע הגמר בת"א לחצו כאן

לכל כתבות מונדיאל נשים 2019 לחצו כאן

ביום ראשון הקרוב (7.7) יתקיים אירוע הקרנה חגיגי וחינמי של גמר מונדיאל הנשים במרכז נעמת בצפון ת״א. האירוע יחל בשעה 17:00 ומעבר לכך שיכלול בירה, אקססוריז לוהט ואווירה מחשמלת בעת הקרנת הגמר על מסך ענק – יש גם לא מעט פעילות חברתית שתעטוף את האירוע. במקביל, ייערך אירוע הקרנה בירושלים, פרטים כאן.

עבודתה של נועה קלגסבלד 'משחק חוץ' שתוצג באירוע הגמר (צילום: באדיבות האמנית)
עבודתה של נועה קלגסבלד 'משחק חוץ' שתוצג באירוע הגמר (צילום: באדיבות האמנית)

נועה קלגסבלד (27) בוגרת מגמת האמנות הרב תחומית במכללת שנקר תציג באירוע את התערוכה שלה 'משחק חוץ'. סדרת הצילומים של קלגסבלד מתרחשת בזירת עולם הכדורגל הגברי ועוסקת בדינמיקה מגדרית ובקושי למצוא את מקומך, כאישה ובכלל. בעבודותיה היא בוחנת את הסוגיות הללו מכמה זוויות: דרך אווירת השכונה, חברי הקבוצה, הכדור בו הם משחקים, כאישה וכצלמת.

קלגסבלד היא חובבת כדורגל מושבעת. היא אוהבת כדורגל מכל הסוגים ואפילו שיחקה קצת כשהייתה ילדה. אצטדיונים מכל הסוגים – מהמגרש השכונתי בו בחרה למקם את עבודתה ועד לאצטדיונים הגדולים – הם בעיניה זירה אינסופית של מתח, התרגשות וקונפליקטים דרמטיים המציתים את דמיונה כאמן.

נעמת תקים קבוצות של ספורט נשים

"כדורגל הולך ונעשה תחום עניין ספורטיבי גם בקרב נשים", מדגישה פאר. "לנו בנעמת חשוב שתשומת הלב תופנה גם לספורט נשים. ככל שיגבר העניין והביקוש כך יבינו פרנסי הספורט, הספונסרים והמפרסמים שכדאי להשקיע גם בקבוצות נשים. לצערי כיום המצב לא כזה. ספורט נשים אינו זוכה לסיקור ראוי, ואין השקעת משאבים בתמיכה ובעידוד נשים בספורט. נעמת מתכוונת ליזום הקמת קבוצות כדורגל נשים במקומות העבודה כי האהבה לספורט בכלל ולכדורגל בפרט אינה נחלתו של מגדר אחד בלבד. גמר המונדיאל לנשים גם יוכיח שנשים יכולות לשחק כדורגל איכותי ומעניין".

חגית פאר, יו"ר נעמ"ת. צילום באדיבות המצולמת
חגית פאר, יו"ר נעמ"ת. צילום באדיבות המצולמת

"כשהקמנו את מדור הספורט, היה חשוב לנו לעצב לו זהות חברתית", אומר כתב הספורט של ׳דבר׳, ליאור ברטל. "בחרנו לתת במה לספורט החברתי שלרוב נעדר מהכותרות – ספורט נשים, ספורט פראלימפי וזכויות הספורטאים במקום העבודה שלנהם, כלומר מועדוני הספורט. ההתמקדות בסיקור של כדורגל נשים חושף את חוסר השוויון המגדרי בתנאי השכר, תנאי התעסוקה ובחשיפה של ספורט הנשים לעומת מקבילו ספורט הגברים".

"לפני שלוש שנים התחלנו לסקר את כדורגל הנשים בארץ, היינו היחידים שעשו זאת אז", מספר ברטל, שיסקור את 'ההתפתחות של כדורגל הנשים בארץ ובעולם' באירוע הגמר. "לפני שנתיים החלו בהתאחדות לצלם בווידיאו את המשחקים ובעקבות זאת התחלתי לראות את משחקי הליגה, ולכתוב סיכום של מחזורי הליגה. זה היה עניין עקרוני, לא היה דבר כזה לפני. במקביל עשינו כתבות עומק שהקוראים שלנו יכירו את הכוכבות הגדולות של כדורגל הנשים בארץ ובעולם. רצינו לתת להן את הבמה לספר את הסיפור הספורטיבי שלהן ולהיות הפנים של הענף בארץ".

נבחרת אר"הב נגד נבחרת צרפת במונדיאל נשים 2019. 2 ביולי. (AP Photo/Alessandra Tarantino)
נבחרת אר"הב נגד נבחרת צרפת במונדיאל נשים 2019. 2 ביולי. (AP Photo/Alessandra Tarantino)

הצפייה במונדיאל נשים היא פעולה מחנכת

"אחד המסרים שהצפייה במונדיאל נשים מעבירה הוא שיש לנשים שמשחקות שליטה וביטחון בגוף שלהן, מה שאומר שגם לנו יש יכולת לפתח את זה", אומרת רומיה בן-ארי  שטסה לצפות בשלב הבתים של המונדיאל הנוכחי בצרפת ותנחה את אירוע הגמר בתל אביב. "אנחנו יכולות להיות חזקות ומדויקות. המשחקים במונדיאל הם עוצמתיים! הקצב שלהם, המסירות, הבעיטות, הנוכחות של השחקניות והאנרגיות של הקהל בתגובה לכל מהלך יוצרים חוויה מרגשת. החוויה של הגוף היא משמעותית בהבנה שלנו את עצמנו, היא חלק מהזהות שלנו והספורט נותן לנו להכיר בגוף שלנו".

רומיה וצור בשלב הבתים, מונדיאל 2019 (הצילום באדיבות רומיה בן ארי)
רומיה וצור בשלב הבתים, מונדיאל 2019 (הצילום באדיבות רומיה בן ארי)

"מדהים לראות את הפער הבלתי נתפס בין היחס לו זוכה כדורגל הנשים באירופה ובין זה שהוא זוכה לו כאן בישראל" מודה ברטל. "במהלך המונדיאל הזה נשבר מספר בלתי נתפס של שיאים, יותר ממיליארד איש צפו במשחקים, ואילו בכאן 11 בחרו לא לשדר את המונדיאל בערוץ פתוח. שידרו רק 3 משחקים ואילו השאר באינטרנט, 80 אחוז מהם אפילו בלי שידור ופרשנות בעברית. זאת רק דוגמה משקפת ליחס המזלזל וחוסר ההבנה של מקבלי ההחלטות בארץ לפוטנציאל הקיים בפיתוח ספורט הנשים הפופולרי בעולם.

"לצפות במונדיאל זו פעולה מחנכת בעיני", מספרת רומיה שהיא יותר שחקנית רוגבי מאשר אוהדת כדורגל. "מעבר לזה שהיא מהנה, היא מעלה שאלות חשובות לדוגמא – האם יש אפשרות שניצור חברה בה הפערים בין נשים לגברים מצטמצמצים עד נעלמים? בה האלימות פוחתת עד נעלמת? האם בכלל יש קשר בין עליית הכדורגל הנשי למאבק באלימות ושיוויון ושחרור מגדרי? ואם כל הסיפור הזה יכול לגרום לעוד עשרות, מאות ואולי אלפי ילדות ונערות ונשים לשחק יותר, ובייחוד בישראל, זה הישג מדהים והלוואי והחשיפה וההשקעה שיש בכל העולם לספורט נשים תמשיך ותהיה בהיקפים גדלים גם בישראל".

אירוע גמר מונדיאל הנשים 2019 בתל אביב
אירוע גמר מונדיאל הנשים 2019 בתל אביב
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!