דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נ.ב.א

NBA / גולדן סטייט הביסה את קליבלנד 77-110, ועלתה ליתרון 0-2 בסדרה

הקבוצה מקליפורניה הביסה את אלופת אזור המזרח ב-NBA, והסדרה מתחילה להיראות חד-צדדית. אצל המנצחים בלט דריימונד גרין, בעוד לברון ג'יימס הציג משחק פושר.

משחק ה-NBA אמש. צילום: סוכנות AP
משחק ה-NBA אמש. צילום: סוכנות AP

רבים ציפו כי שחזור גמר ה- NBAמשנה שעברה יהיה שונה לחלוטין השנה. בעוד שבשנה שעברה הקבוצה מאוהיו, בהדרכתו של דיויד בלאט, הגיעה לגמר בהרכב חסר ובנחיתות בולטת, הרי שהשנה כל כוכביה – לברון, אירווינג ולאב (שנפצע במשחק הלילה, במהלך הרבע השני) – נמצאים בכושר שיא, והקבוצה ניצחה את יריבותיה באזור המזרח של ה-NBA באופן משכנע. לעומתה, האלופה המגִנה על תוארה, גולדן סטייט, הצליחה להעפיל לגמר רק לאחר סדרה מורטת עצבים ושואבת כוחות מול אוקלהומה סיטי.

אך הלילה (בין ראשון לשני) הוכיחה גולדן סטייט שכוחה במותניה ופשוט דרסה את יריבתה קליבלנד. התוצאה 77-110 מלמדת שחלק גדול מהרבע הרביעי היה מה שמכונה 'גרבאג' טיים', כאשר החל מאמצע הרבע השלישי היה ברור שניסיונותיה של קליבלנד לחזור מהפיגור הדו-ספרתי אליו נקלעה לא יועילו.

ייתכן שההבדל הבולט בין הקבוצות היה בהתבלטותו של ה'צוות המסייע' מסביב לכוכבים. סטף קארי, מי שהוביל את גולדן סטייט לאליפות בשנה שעברה, והשנה הובילהּ לעונה הסדירה הטובה בכל הזמנים, הציג גם הלילה משחק פושר וסיים עם 18 נקודות בלבד. אך בקבוצתו התעלה דריימונד גרין, שקלע 28 נקודות, כולל 5 שלשות מ-8 ניסיונות.

בקליבלנד הצטערו לראות את לברון ג'יימס מציג משחק כושל מבחינתו, שכלל 19 נקודות, מתוכן רק שלשה אחת מחמישה ניסיונות, ולא פחות משבעה איבודי כדור.

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק נראה ג'יימס לא מרוצה, ואמר: "אנחנו כולנו צריכים לשחק טוב יותר, פשוט לשחק טוב יותר. איבדנו יותר מדי כדורים, אני איבדתי יותר מדי כדורים. כשאתה מאבד מול קבוצה כזאת, אתה תפסיד. היה לנו איבוד שהפך להטבעה של גרין, ואחר כך איבוד שהפך לשלשה של תומפסון, וזה הוציא אותנו מהמשחק. אנחנו פשוט צריכים להיות טובים יותר ".

בתשובה לשאלה האם הוא צריך להיות אנוכי יותר ולקחת עליו את המשחק, ענה ג'יימס, שזו לו הפעם השישית ברצף בגמר ה-NBA, "'אנוכי' זאת לא המילה הנכונה. אני פשוט צריך להיות טוב יותר, לשחק טוב יותר".

טיירון לו, המאמן הצעיר של קליבלנד שהחליף את בלאט במהלך העונה האחרונה, אמר: "חשבתי שהיה לנו משחק טוב, היה לנו סיכוי, עשינו מה שיכולנו, אבל בסוף זה פשוט לא הלך לכיוון שלנו".

דריימונד גרין, כוכב המשחק של גולדן סטייט, נראה מאושר במסיבת העיתונאים. "הכול הלך לכיוון שלנו, הזריקות שלי לשלוש היו זריקות של קצב, וזה פשוט נכנס, כולל זריקה משוגעת שרקדה על הסל".

העיתונאים שאלו את גרין אם הוא לא גנב את ההצגה לחברו סטף קארי, וגרין ענה: "רק אל תגידו את זה לסטף, אני אוהב אותו".

סטף קארי נראה, כרגיל, רגוע לחלוטין לאחר המשחק. לשאלת העיתונאים מצא זמן לדבר דווקא על כוכב הכדורגל של ברצלונה וברזיל, ניימאר, הנמצא בארצות הברית לרגל ה'קופה אמריקה' ועמו נפגש לפני המשחק. "הוא בחור נחמד, וכשרואים אותו על המגרש, רואים שיש לו חן מיוחד בתנועה שלו ובאיך שהוא משחק. היה כיף לפגוש אותו, הברזילאי שלנו (אנדרסון ורז'או – ד.ר.) לא מפסיק לדבר עליו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!