דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שערוריית 'השחקנים המנודים' / שחקן הפועל חיפה נשלח להתאמן לבד בחום כדי ללחוץ עליו לעזוב - והתעלף

המקרה של חן דילמוני הוא חלק מתופעת 'השחקנים המנודים' שקבוצותיהם מנסות ללחוץ עליהם לעזוב בטרם תום החוזה שלהם | ארגון שחקני הכדורגל בהסתדרות: "לא יכול להיות שבשנת 2019 ראשי הקבוצות בכדורגל הישראלי ירשו לעצמם לפעול בשיטות נלוזות שכל מטרתן לשבור את השחקן"

אמבולנס (צילום אילוסטרציה: אפיק סמבול)
אמבולנס (צילום אילוסטרציה: אפיק סמבול)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שיא מביש של תופעת 'השחקנים המנודים' בכדורגל הישראלי: שחקן הפועל חיפה בכדורגל חן דילמוני התעלף היום (רביעי) במהלך אימון שערך לבד בהוראת הנהלת המועדון, המנסה להפעיל עליו לחץ לעזוב את הקבוצה. דילמוני התאמן לבדו בחום הכבד ואיבד את הכרתו. צוות רפואי שהגיע למקום סיפק טיפול רפואי ראשוני לשחקן, ומשם פינה אותו באמבולנס להמשך טיפול ובדיקות בבית החולים רמב"ם בחיפה. בארגון שחקני הכדורגל בהסתדרות גינו בחריפות את המקרה וקראו למנהלת הליגה ולראשי הקבוצות לפעול למיגור התופעה.

דילמוני (30) המשחק בעמדת המגן השמאלי בהפועל חיפה, חתם על מדי הקבוצה בקיץ 2018 לשתי עונות. במהלך עונת 2018-19 הוא הופיע שש פעמים בלבד במדי הקבוצה. בתחילת הקיץ החליטה הקבוצה לשחרר את דילמוני והודיעה לו שאינו נמצא בתכניות שלה לעונה הקרובה. לשחקן לא הייתה הצעה קונקרטית מקבוצה אחרת, ובהפועל חיפה החליטו להפעיל עליו לחץ לעזוב ושלחו אותו להתאמן לבד, בלי הקבוצה, עד להודעה חדשה.

מדובר, כאמור, בנקודת קצה של תופעה רווחת ומכוערת בליגה הישראלית שזכתה לשם 'שחקנים מנודים': קבוצות המורות לשחקנים תחת חוזים להתאמן בצד, ללא שאר שחקני הקבוצה וללא מאמנים או אנשי צוות מקצועיים המסייעים להם להתאמן ולשמור על כושר המשחק שלהם, במטרה לגרום להם לעזוב את הקבוצה לפני שמסתיימת תקופת החוזה שלהם. הפעלת הלחץ על השחקנים גורמת להם לאבד זמן יקר של עבודה ונסיון משחק, ולעתים אף גורמת להם להיכנע ולוותר על החוזה, או למצוא קבוצה אחרת שתשלם להם סכומים נמוכים יותר מאלו שהקבוצה המקורית הייתה אמורה לשלם. בשאר מקומות העבודה יחס כזה היה עשוי להיחשב כהתעמרות בעבודה, לאור ההשפלה הכבדה ששחקני הכדורגל סובלים במקביל לפגיעה ביכולותיהם הפיזיות והתפתחותם המקצועית.

מארגון השחקנים נמסר בתגובה :"ארגון השחקנים חוזר ומגנה את תופעת המנודים. הארגון קורא למנהלת הליגות להאיץ את המגעים המתקיימים בין הצדדים, ולהכניס לתקנון המנהלת ולחוזה האחיד של השחקנים סעיף אשר ימנע חזרתם של מקרים הדומים למקרה של חן דילמוני. לא יכול להיות שבשנת 2019 ראשי הקבוצות בכדורגל הישראלי ירשו לעצמם לפעול בשיטות נלוזות שכל מטרתן לשבור את השחקן ולגרום לו להסכים להפרת החוזה שיש לו עם המועדון. נידוי שחקנים מחדר ההלבשה של הקבוצה, שליחתם להתאמן בשיא החום לבד בלי חבריהם לקבוצה היא פגיעה קודם כל בכבוד השחקן ובזכות הבסיסית שלו להוכיח יכולת ולהתפרנס, אבל היא גם פגיעה בתדמית הכדורגל הישראלי שכל כך חשובה לכולנו. ארגון השחקנים קורא לכל ראשי הקבוצות להוציא את הראש מן האדמה ולהחליט באומץ שלא עוד."

מהפועל חיפה נמסר בתגובה: "לפני האימון הבוקר פנה צוות המועדון, המאמן והחובש, לשחקן, שאל אותו לשלומו והאם הוא יכול לקיים את האימון לאחר שקודם לכן דיווח למנהל הקבוצה כי אינו חש בטוב. לאחר שהשיב כי הוא יכול להתאמן החל האימון. לקראת סיום האימון השחקן טען שאינו חש בטוב וכי הוא חש סחרחורות וחולשה. החובש ניגש אליו והחל לתת לו טיפול רפואי. לאחר שהשחקן טען כי לא חל שיפור במצבו הוזעק אמבולנס למקום והצוות הרפואי עומד עם השחקן בקשר והמועדון מאחל לו החלמה מהירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!