דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

עבודה מסוכנת / דקה אחר דקה: כך נראה השבוע בו נהרגו 5 עובדים ונפצעו יותר מ-15

חמישה עובדים נהרגו השבוע בתאונות עבודה, אבל כדי לקבל את התמונה המלאה חשוב להכיר גם את המקרים שלא הסתיימו במוות | כרוניקה של תאונות, דקה אחר דקה

זירת תאונת עבודה קטלנית. ארכיון (קרדיט: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)
זירת תאונת עבודה קטלנית. ארכיון (קרדיט: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בשבוע האחרון, חמישה עובדים מתו בעקבות תאונות במקומות עבודתם, ומניין ההרוגים ב-2019 עלה ל-60. אבל על מנת להבין כשורה את המציאות הבטיחותית במקומות העבודה בישראל, אין די לבחון את מקרי המוות בלבד.

על מנת לתת הקשר, לתאונות הקטלניות שארעו השבוע, נבקש לצייר את הכרונולוגיה המלאה של תאונות העבודה מהשבוע האחרון, כפי שהיא משתקפת בעיקר מדיווחי מגן דוד אדום לתקשורת, שעה אחר שעה.

להבנת התמונה המלאה, נסביר מעט את המונחים הרפואיים, העשויים לחלוף ליד האוזן, מבלי לתת דימוי ממשי למשמעויותיהם בחיי העובדים הפצועים ובני משפחותיהם. פציעה קשה, היא כזו המהווה סכנת חיים מידית. פציעה בינונית, היא על פי רוב פציעה שמגלמת סכנת נכות.

מגן דוד אדום על פי רוב איננו מדווח לתקשורת על פציעות קלות, ולכן, הרשימה שלפניכם ככל הנראה אינה מכילה את כל תאונות העבודה שאירעו במהלך השבוע החולף. גם פציעות 'קלות', הן לא אחת פציעות שאת סימניהן יכול אדם לסחוב לשארית חייו, דוגמת צלקת גדולה, או כריתה חלקית של אצבע.

יום שישי 6.9

בשעה 09:53 נפל פועל מגג מבנה תעשייתי באזור התעשיה סמוך ליגור. גבר כבן 25 פונה לבית החולים רמב"ם במצב קשה עם חבלת ראש לאחר שנפל מגובה של כ 5 מטר.

יום חמישי 5.9

17:18 התהפך טרקטור בשטח פתוח סמוך לאלון מורה. מד"א בסיור כוח רפואה צה"לי פינו לאחר חילוץ מורכב במסוק לתל השומר גבר בן 35 במצב בינוני, עם חבלה בגפיים.

15:22 נפל פועל מגובה בבניין ברחוב משה זאב פלדמן בירושלים. לאחר ניסיונות החייאה בגבר כבן 40 שסבל מחבלות קשות בכל גופו, בלא דופק ונשימה – נאלצו לקבוע את מותו. העובד ה-60 שנהרג מאז תחילת השנה.

בשעה 14:48 נפגע פועל מאוטובוס במהלך פריקת משאית ברחוב פתח תקווה בירושלים. גבר כבן 35 פונה על ידי מד"א במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.

בשעה 09:58 נפל ימאי (זר) מגובה באונייה (אונית גלנוע בשם אלקסו של חברת סלאמיס הקפריסאית) העוגנת בנמל חיפה. גבר כבן 40 במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון, חולץ בעזרת מנוף ופונה בניידת טיפול נמרץ של מד״א לבי"ח רמב״ם כשהוא במצב בינוני.

בשעה 08:18 נפל פועל מגובה באתר בנייה ברחוב שאול המלך בהוד השרון. גבר כבן 31 פונה לבית החולים בילינסון במצב קל-בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון.

08:04 נפצע פועל בזמן פריקת משאית באזור התעשיה עורף הנמל באשדוד. גבר בן 28 פונה לבית החולים אסותא במצב בינוני עם חבלה בפלג גופו העליון.

יום רביעי 4.9

בשעה 13:41 נפל פועל מגג תוך כדי עבודתו בחצר מפעל לייצור מתכות ברחוב המלאכה בבאר שבע. גבר בן 61 פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם חבלת חזה.

בשעה 11:29 נפגע פועל ממכונה במהלך עבודה במפעל מתכת באיזור תעשייה בגליל התחתון. גבר בן 66 פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

בשעה 06:53 נקבע מותו של פועל סיני כבן 50 שנפל מגובה של כ-9 קומות באתר בניה ברחוב של חברת רמי שבירו ברחוב רוחמה בהרצליה. זהו העובד ה-59 שנהרג במקום עבודתו מאז תחילת השנה.

יום שלישי 3.9

בשעה 14:12 נפגע גבר בן 51 מטרקטור באתר בניה סמוך לכניסה הצפונית בנתיבות. הוא פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.

בשעה 14:00 נפצע פועל בן 60 במהלך פריקת משאית במפעל באזה"ת הקלה באשדוד. הוא פונה לבית החולים אסותא במצב בינוני עם חבלה בגפיים תחתונות.

בשעה 11:23 נפל פועל כבן 50 מגובה באתר בנייה בפארק תעשיות עמק חפר סמוך לחדרה. הוא פונה לבית החולים הלל יפה במצב בינוני, יציב, עם חבלה בגפיים.

יום שני 2.9

בשעה 15:01נפגע פועל מחפץ כבד באתר בניה בחריש. צעיר בן 19 פונה לבית החולים הלל יפה במצב בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלה רב מערכתית.

בשעה 13:59 נפגע עובד מחפץ כבד במפעל שיש בג'לג'וליה. גבר בן 48 פונה לבית החולים בילינסון במצב קשה, עם חבלה רב מערכתית.

יום ראשון 1.9

בשעה 21:36 התהפך טרקטור בובקט ברחוב יוחנן הורקנוס בבאר שבע. גבר כבן 50 פונה לבית החולים סורוקה במצב שה עם פגיעה רב מערכתית, בהכרה.

בשעה 14:49 נפגע ואאל אבראהים חסין אבו עראם ז"ל (28), עובד בעבודות תשתית בכביש ברהט, מרכב נוסע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו. אבו עראם הוא ההרוג ה-58 בתאונות עבודה מתחילת השנה.

בשעה 12:59 התחשמל פועל בזמן עבודות שיפוצים בבית בעתלית. צעיר בן 23 פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם כוויות בגפיים.

בשעות הלילה נפטר מפצעיו בבית החולים רמב"ם סאלח סולימאן שמס, חקלאי בן 68 מהכפר בוקעאתא שבגולן, אשר נדרס כשבועיים לפני כן (16.8) על-ידי טרקטור חקלאי שבבעלותו ליד מג'דל שמס. שמס הוא ההרוג ה-57 בשל תאונה במקום עבודתו מאז תחילת השנה

יום שישי 30.8

בשעה 13:09 נפגע פיקדה ביינה ז"ל (41) בראשו מנפילת מחיצה באולם אירועים 'הגן' בשפיים. חובשים ופארמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. ביינה הוא ההרוג ה-56 במקום עבודתו מתחילת השנה.

בשעה 10:18 נפגע פועל מחפץ שנפל מגובה באתר בניה ברחוב ג'ו עמר באשדוד. גבר כבן 27 מפונה במצב קל עד בינוני בהכרה מלאה עם חבלה בגב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!