דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

תאונות בניין / 'אבא פיגום': המוסד לבטיחות וגיהות השיק קמפיין למאבק בתאונות הבניין

הקמפיין בשיתוף קהילת 'אבא פגום' מזמין לדווח על ליקויי בטיחות באמצעות מערכת 'קו החיים' של המוסד לבטיחות וגיהות | מייסד קהילת 'אבא פגום', סער בן הרוש: "לא ניתן להישאר אדישים מול קריאתם של ילדי פועלי הבניין להציל את אבא שלהם"

אבא פיגום (המוסד לבטיחות וגיהות)
אבא פיגום (המוסד לבטיחות וגיהות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המוסד לבטיחות וגיהות השיק בשבוע שעבר קמפיין שמטרתו לרתום את הציבור הרחב לגלות אפס סובלנות לתאונות העבודה בכלל ובענף הבנייה בפרט. הקמפיין מזמין לדווח על ליקויי בטיחות בקלות ובמהירות באמצעות המערכת של המוסד לבטיחות וגיהות 'קו החיים'.

"אבא שלי הוא מנופאי", סיפר אדם, בנו בן ה-5.5 של מנופאי באתר בנייה, שהשתתף בצילומי סרטון ההשקה לקמפיין. "כל יום אנחנו שומעים שזה מקצוע מסוכן ושאנשים נהרגים, ואנחנו מאוד מפחדים שאבא יום אחד לא יחזור הביתה". אחיו התאום, שון, מוסיף: "אנחנו מבקשים מכולם לעזור להציל את אבא שלי, ולדווח למוקד על הסכנות באתרי הבנייה".

אבא פיגום (המוסד לבטיחות וגיהות וקבוצת 'אבא פגום')
אבא פיגום (המוסד לבטיחות וגיהות וקבוצת 'אבא פגום')

 

לצד תשדירי רדיו ושלטים שהפיק המוסד, נרקם גם שיתוף פעולה ייחודי בינו לבין קבוצת הפייסבוק הפופלארית 'אבא פגום', שבו יעלו סרטוני הילדים הקוראים לציבור הרחב לסייע להם ולשמור על חיי אדם. הסרטונים ישותפו בקבוצה המונה אלפי חברים.

באתר, ניתן לדווח בקלות על ליקויי בטיחות, תוך צירוף תיאור ותמונה של הליקוי. מדריכי המוסד לבטיחות וגיהות מגיעים לאתר בתוך זמן קצר – על פי רוב, תוך פחות מ-24 שעות. מבצעים במקום סקר סיכונים, מדריכים את העובדים ומעבירים דיווח למשרד העבודה והרווחה ולרשויות נוספות כגון הרשות המקומית.

מאז השקת מוקד קו החיים בדצמבר, נסגרו עשרות אתרי בנייה בצווי בטיחות והוטלו קנסות על קבלנים בשטח – בעקבות דיווחי הציבור. עיקר הדיווחים מתמקדים בליקויי בטיחות שניתן לזהות גם בעין בילתי מקצועית: פיגומים לא תקינים, עבודה בגובה לא תקינה, חוסר מנהל עבודה באתר הבנייה, חוסר תיחום אתרים, בעיות חשמל, חוסר בשילוט וגידור מחייב, אי שימוש בציוד מגן אישי, ועגורנים ומנופים לא בטיחותיים. במוסד לבטיחות וגיהות מציינים כי קרוב ל-100% מהפניות המתקבלות במוקד מתבררות כדיווחים נכונים על ליקויי בטיחות ממשיים. באמצעות עבודת המוקד משתתף הציבור ביצירת ההרתעה על הקבלנים מלבצע עבירות בנייה, וגם מונע תאונות בפועל ומציל חיים.

"קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות (צילום מסך)
"קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות (צילום מסך)

"נפגשנו עם ילדים של פועלי בניין, אשר הביעו חשש ממשי לחיי הוריהם, ומאוד התרגשנו" סיפרה מנכ"לית המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר אורנית רז. "הצענו להם להצטרף לפעילות שלנו, לעורר את הציבור הרחב לנושא, והם הביעו רצון רב להתגייס ולסייע לנו לקרוא לציבור להציל את יקיריהם. תאונות העבודה באתרי הבנייה הן לא גזירת גורל, אלא מציאות רשלנית וטראגית שלא ניתן להשלים עמה. ככל שמספר הדיווחים למוקד יגבר, כך ביחד,  נציל יותר חיים. שיתוף הפעולה הייחודי עם קהילת אבא פגום, באה במטרה להגיע לציבור רחב ככל הניתן".

לדברי מייסד קהילת 'אבא פגום', סער בן הרוש: "לא ניתן להישאר אדישים מול קריאתם של ילדי פועלי הבניין להציל את אבא שלהם. אין סיבה שבישראל 2019 אנשים שהולכים לעבודה ימצאו בסכנת חיים תמידית. באמצעות מאות אלפי חברי הקבוצה, אנו קוראים לציבור הרחב לסייע לילדים ולמשפחות הפועלים למנוע את ההרוג הבא באתרי הבנייה ולדווח למוקד 'קו החיים' על ליקויי בנייה בסביבתם".

לדיווח על ליקויי בטיחות בקו החיים: mapa.osh.org.il או בטלפון *9214​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!