דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדות מיניות

ברית הדוגמניות / דוגמניות לדוגמא: עשרות מחו נגד הניצול המיני בויקטוריה'ס סיקרט

דווקא ביום האהבה, אחד משיאי המכירות בחנות ההלבשה התחתונה, הפגינו עשרות דוגמניות כנגד השתיקה סביב פרשת הניצול וההטרדה המינית של בכירים בחברה | "אסור שאף אחת תחוש חוסר ביטחון בעבודה שלה" אמרו הדוגמניות שיזמו תכנית למלחמה בהטרדות המיניות

הפגנת דוגמניות מול חנות של ויקטוריה'ס סיקרט במחאה על תקיפות מיניות של דוגמניות במהלך עבודה עבור המותג. 14 בפברואר 2020 (Photo by Spencer Platt/Getty Images)
הפגנת דוגמניות מול חנות של ויקטוריה'ס סיקרט במחאה על תקיפות מיניות של דוגמניות במהלך עבודה עבור המותג. 14 בפברואר 2020 (Photo by Spencer Platt/Getty Images)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

מחזה לא שגרתי חיכה ללקוחות ויקטוריה'ס סיקרט ביום שישי האחרון, שהיה גם יום האהבה, כאשר עשרות דוגמניות הפגינו מול חנות הדגל של מותג ההלבשה התחתונה בניו יורק. הדוגמניות מחו על מדיניות המותג, כשהעלימה עין מפגיעה מינית בדוגמניות שעבדו בחברה מצד בכירים בה, כפי שנחשף בתחקיר של הניו יורק טיימס בתחילת החודש. בנוסף קראו הדוגמניות, החברות בארגון 'ברית הדוגמניות', למנהלי ויקטוריה'ס סיקרט לחתום על תכנית RESPECT שהן מפעילות שמטרתה להילחם בתופעות ניצול מיני וכלכלי של דוגמניות. בשלטים שהחזיקו הדוגמניות נכתב בין היתר "השקט של ויקטוריה", "שתיקה היא העלמת עין" ו-"זכויות ולא כנפיים" רמז לכנפיים שניתנות לדוגמניות המותג שנקראות מלאכיות.

"מה אנחנו רוצות !RESPECT מתי אנחנו רוצות את זה? עכשיו!" קראו הדוגמניות אל מול קהל הלקוחות שהגיע לסניף הדגל של המותג באחד מימי המכירה המרכזיים שלו. "אני פשוט לא יכולה להסכים עם העובדה שמישהי תרגיש חוסר ביטחון במקום העבודה שלה", אמרה אווה סמית' ממארגנות ההפגנה. "יש צורך מובהק לטפל בתופעת ההתנהגות בלתי הולמת שמתרחשת לעיתים תכופות מדי בתעשיית שלנו" הוסיפה סמית'.

תכנית RESPECT שהוצגה בשנת 2018 היא יצירת מסגרת חוקית ומחייבת, בהובלת הדוגמניות שתפעל להסדיר את תנאי עבודתן, ולמגר את תופעת ההטרדות והניצול המינית. הדוגמניות מדגישות כי יחסי העבודה בעולם הדוגמנות פרוצים במיוחד , רובן המוחלט של הדוגמניות מועסקות כפרילנסריות ולא כעובדות של סוכנות הדוגמנות, ולכן אינן זכאיות להגנה שמעניק החוק מפני הטרדות מיניות במקום העבודה.

לאחר פרסום התחקיר בטיימס, חתמו מעל למאה דוגמניות על מכתב למותג בדרישה לחתום על התכנית, והדגישו כי "הזמן להקשבה עבר מזמן, וכעת הזמן לויקטוריה'ס סיקרט להגן על האנשים שהם מרוויחים מהם" בתחקיר כאמור נחשפו עדויות רבות של דוגמניות ועובדות לשעבר בחברה על מקרים של ניצול והטרדה מינית מצד מנכ"ל השיווק לשעבר, שעל פי העדויות ניסה לנשק רבות מהדוגמניות, לדרוש מהן לשבת על ברכיו, העיר הערות מיניות על גופן ובאחת הפעמים תפס אחת מהן במפשעה.

"אנחנו מרגישות נמרצות ומלאות תקווה שויקטוריה'ס סיקרט יקשיבו לנו וייקחו את דאגותינו ברצינות", הצהירה שרה זיף, דוגמנית עבר ומייסדת 'ברית הדוגמניות' בראיון לאתר WWD. עוד הוסיפה זיף כי קיימה פגישה ראשונה עם ג'ון מאהס, מנכ"ל המותג על תכנית RESPECT, אך הדגישה כי "נמשיך להפגין ולמחות עד שויקטוריה'ס סיקרט תחתום על ההסכם שהוא מחייב משפטית ומייצר סטנדרטים ברי אכיפה".

הפגנת דוגמניות מול חנות של ויקטוריה'ס סיקרט במחאה על תקיפות מיניות של דוגמניות במהלך עובדה עבור המותג. 14 בפברואר 2020 (Photo by Spencer Platt/Getty Images)
הפגנת דוגמניות מול חנות של ויקטוריה'ס סיקרט במחאה על תקיפות מיניות של דוגמניות במהלך עובדה עבור המותג. 14 בפברואר 2020 (Photo by Spencer Platt/Getty Images)

זיף ציינה כי במוקד התלונות על הטרדות ופגיעות מיניות שהן מפעילות ישנה עלייה של מעל ל-4,000% בפניות, זאת בעוד שמוקדים העצמאיים שמפעילים המותגים השונים לא חוו עלייה דומה, דבר שמעיד לטענתה על חוסר האמון של הדוגמניות במותגים עצמם. "בהרבה תעשיות יש התאגדויות וצורה כזו או אחרת של הגנה במקום העבודה. זה לא צריך להיות שונה בתעשיית הדוגמנית", הדגישה מדיסון ריטלנד. רטילנד עצמה העידה לפני כשנתיים על תקיפה מינית שחוותה מצד הצלם דיוויד בלמייר במהלך צילומים עבור ויקטוריה'ס סיקרט. "זה עושה הבדל גדול מאד, כשאנחנו (הדוגמניות – מ.ה) קובעות את הסטנדרטים בעצמנו בעבור עצמנו, במקום להיות כפופות לאנשים שיש להם כוח על הפרנסה שלנו", הוסיפה ריטלנד על הכוח של מודל פיקוח באחריות העובדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!