דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | סין מתאבלת על המתים ואט-אט מתאוששת מהחודשים האחרונים

מערכת החינוך והאוניברסיטאות לא חזרו לפעול אך אפילו בווהאן, מוקד התפרצות הקורונה, השווקים חזרו לפעול - עם הגבלות | בארה"ב נערכים להמשך הפגיעה הקשה בכלכלה והנשיא קרא לכולם לעטות מסיכה אך הודיע שהוא לא מתכוון לעשות זאת

3 דקות דומייה בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי, לזכר מתי מגפת הקורונה. (AP Photo/Ng Han Guan)
3 דקות דומייה בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי, לזכר מתי מגפת הקורונה. (AP Photo/Ng Han Guan)
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות בעולם עם כמיליון ורבע מאובחנים ביניהם כ-50,000 חולים במצב קשה. כמחצית מהחולים בעולם באירופה, וכרבע בארה"ב. כ-250 אלף איש ברחבי העולם הבריאו מהמחלה. מספר החולים בעולם עומד הבוקר (שני) על 1,274,543 ו-69,487 מתו מהמחלה. הנתונים העדכניים כאן.

סין

סין עמדה שלשום שלוש דקות דומיה לזכר המתים מהנגיף. דגלים הורדו לחצי התורן, פרחים נפרסו במרכזי הערים ונרות הודלקו לכבוד המתים. יום האבל הלאומי מסמל עבור סינים רבים את היציאה מהמשבר. אזרחי סין חוזרים בקצב איטי ומדורג לשגרה. בתוך כך, מערכת החינוך והאוניברסיטאות בערים בהן הכתה הקורונה עדיין סגורות והתכנסויות גדולות אסורות. בווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, השווקים נפתחו עם מגבלות: אנשים עם מסכות וגדרות צהובות מפרידות בין הדוכנים ללקוחות. תושב ווהאן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי תושבי העיר נאבקו ב-80 הימים האחרונים בין חיים למוות, "ולבסוף ניצחנו". הבוקר עדכנו בסין על 19 מקרי הידבקות חדשים בלבד שאירעו במהלך יום שישי, מהם ככל הנראה רק אחד נדבק בסין עצמה.

סין, בה התפרצה מגפת הקורונה, ולפני חודש היו בה כ-97% ממקרי המוות בעולם, ירדה למקום השישי מבחינת מספר המתים מהמגפה.

בסין אובחנו עד כה 82,930 חולי קורונה ו-3,338 מתו מהמחלה.

ארצות הברית

הנשיא טראמפ אמר אמש כי השבוע ושבוע הבא יהיו הקשים ביותר בתוך המערכה מול נגיף קורונה. בתדרוך כתבים בוויסקונסין הצהיר טראמפ כי "הולכים להיות הרבה מתים – אך יהיו יותר אם לא ננקוט בצעדים נוספים". אתמול נקבע בארה"ב שיא שלילי עולמי של 1,480 מתים ביממה. אמנם מרבית אזרחי ארה"ב נשארים בבתים בימים אלה, התכנסויות אסורות ומערכת החינוך סגורה אולם אזרחים רבים יוצאים מהבתים למטרות שונות – דבר שטרם נאסר בחוק בחלק ממדינות ארה"ב. אתמול המליץ טראמפ לאזרחים לעטות מסכות ולשמור על מרחק כשיוצאים מהבית. טראמפ עצמו אמר כי הוא אישית לא מתכוון לעטות מסכה אך הדבר מומלץ. שלשום, דיווחה רשת CNN כי מופעלים לחצים על טראמפ בתוך הצוות המיוחד למיגור הקורונה, ביניהם גם הרופא הבכיר ד"ר אנטוני פאוצ'י, שקוראים להכריז על הסגר בכל ארה"ב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסה את הפה עם היד במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסה את הפה עם היד במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)

בשבועיים החולפים הגישו כ־10 מיליון אמריקאים תביעות לדמי אבטלה. למרות שמדובר בנתונים חסרי תקדים, מומחים מעריכים כי הם אינם משקפים את מלוא חומרת המשבר הכלכלי הפוקד את ארה"ב. "המשרות האבודות לא יחזרו לפני סוף 2022", כך לפי מייקל גייפן, הכלכלן הראשי של ברקליס ארה"ב ולשעבר חבר במועצת הנגידים של הפדרל ריזרב. לארי קאדלו, היועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא טראמפ, ניסה לעודד את הציבור וטען כי "הכלכלה האמריקנית תחל בהתאוששות בתוך 4-8 שבועות מעכשיו". בראיון ל"פוקס ביזנס" ביום שישי האחרון הודה קאדלו, העומד בראש המועצה הלאומית לכלכלה של ארה"ב, כי "צפויים לנו סבל וקשיים רבים לא רק מבחינה בריאותית, אלא גם כלכלית. המספרים הולכים להיות נוראים בתקופה הקרובה, כי הקורונה פגעה קשות במגזרים עסקיים ששגשגו מאוד עד להתפשטותה".

המדינות המובילות בזינוק באבטלה הן המדינות הגדולות, שבהן גם אובחן המספר הגבוה ביותר של מקרי קורונה. אלה כוללות את קליפורניה, האחראית על 14.6% מהתמ"ג האמריקאי, ואחריה טקסס, ניו-יורק ופלורידה.

בארה"ב אובחנו עד כה 273,808 חולי קורונה ו-7,020 מתו מהמחלה.

צרפת

שני בני אדם נדקרו למוות בשבת ועוד חמישה נפצעו, בהם שניים אנוש, בפיגוע בעיירה קטנה הסמוכה לוולנסיה שבצרפת. מערך התביעה התביעה הממשלתי ללוחמה בטרור פתחה בחקירת האירוע שהתרחש בכמה מוקדים בעיירה רומנס-סור-איסר. המחבל, בן 33 ממוצא סודני, דקר אזרחים מחוץ למאפיה וחנויות אחרות – בזמן שעמדו בתור כדי לערוך קניות, זאת תחת מגבלות הסגר המוטל על העיירה ועל המדינה כולה.

זירת פיגוע דקירה בדרום צרפת. (AP Photo)
זירת פיגוע דקירה בדרום צרפת. (AP Photo)

"החקירה הראשונית העלה כוונת רצח שנועדה לפגוע משמעותית בסדר הציבורי דרך הפחדה או טרור", נמסר מלשכת התביעה. עוד נאמר כי הרשויות ערכו חיפושים בביתו של הדוקר, ובהם אותרו מסמכים שככל הנראה כתב החשוד בדקירה עם התבטאויות דתיות בגנות "מדינה של כופרים". הוא נעצר בזמן שהתכופף והתפלל בערבית בצד הדרך, וגם אחד ממכריו נעצר.

‏ביומיים האחרונים משרד הבריאות הצרפתי הוסיף לרשומות 1,416 מתים מקורונה, נוסף ל-757 בני אדם שמתו ביומיים האלה. מדובר בקשישים שמתו במרפאות ובתי אבות בשבועות האחרונים ולא דווחו כקרבנות קורונה מיד לאחר מותם. ‏לפי מרשם התושבים הצרפתי, התמותה מחוץ לבתי החולים (בבית או בבית אבות) של צרפתים בני 65 ומעלה בין ה-1 ל-24 במרץ גבוהה ב-35% מאותה התקופה אשתקד. במחוז אלזס, מוקד התפרצות הקורונה במדינה, העלייה היא של75%. רישום קרבנות הקורונה בצרפת נעשה על-ידי משרד הבריאות באמצעות נתונים שאסף מבתי החולים הגדולים בלבד, אולם בימים האחרונים חל כאמור שינוי במדיניות ונוספו לרשימת המתים קרבנות נוספים שניתן לקבוע כי מתו מקורונה אף על פי שלא שהו בבית החולים במותם. אופן הרישום החדש 'הקפיץ' את צרפת להיות המדינה הרביעית מבחינת מספר קרבנות המגפה, אחרי איטליה, ספרד וארה"ב).

בצרפת אובחנו עד כה 67,757 חולי קורונה ו-7,546 מתו מהמחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!