דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.8°תל אביב
  • 26.9°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 27.4°באר שבע
  • 33.6°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 26.0°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | שיא חדש בארה"ב: 75,000 נשאים חדשים ביממה אחת

מושל פלורידה הולך בדרכו של הנשיא טראמפ, ומסרב לחייב עטיית מסיכה בפומבי | המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ממליץ לקצר את משך הבידוד לנשאים שסובלים מתסמינים קלים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות בארצות הברית. שיא המאובחנים החדשים היומי נשבר אתמול (שבת) בפעם התשיעית תוך פחות מחודש, והוא עומד על כ-75,000 נשאי קורונה חדשים ביממה.

מספר הנשאים הכולל בארה"ב צפוי לעבור את רף 4 המיליון תוך יומיים, לכל היותר. בארה"ב מתו עד כה לפחות 143,054 בני אדם ממחלת הקורונה ומסיבוכיה, כאשר לאחרונה מספר המתים היומי עומד על מעל ל-900 אמריקאים.

מושל פלורידה רון דה-סנטוס. (AP Photo/Wilfredo Lee)
מושל פלורידה רון דה-סנטוס. (AP Photo/Wilfredo Lee)

הרשויות בשלוש מדינות: טקסס, קליפורניה ואריזונה, הכריזו במהלך השבוע על מגבלות חדשות במחוזות בהם מתגוררים יותר מ-65 מיליון בני אדם. המגבלות כוללות איסור על אתרי פנאי, מוסדות תרבות, מסעדות, בתי קפה, מוזיאונים, ברים, והגבלת התכנסות לפחות מ-10 אנשים במקומות העבודה. המגבלות הוטלו לאחר ששיעורי ההידבקות במדינות האלו זינקו.

בפלורידה מוסיף המושל הרפובליקני, רון דה-סנטוס, להתנגד להחלטה שתחייב עטיית מסיכות בציבור, בעוד במחוז המאוכלס ביותר במדינה, מחוז מיאמי דייד, הוחלט על תקנה שכזו לאחר ש-350 אלף מתושבי המדינה נדבקו בנגיף.

הנשיא טראמפ התבטא לפני כיומיים בראיון ל-Fox News באופן מבלבל בנושא: "אני לא מאמין בזה, לא, ואני לא מסכים עם הרעיון שאם כולם יעטו מסכות – הנגיף ייעלם. היי, ד"ר אנתוני פאוצ'י אמר לא לעטות מסיכה; הרופא הראשי – בחור נהדר – אמר לא לעטות מסיכה, ועכשיו כולם פתאום חייבים לעטות מסיכה, וכמו שאתה יודע, מסיכות יכולות גם לגרום לבעיות. אך למרות זאת אני מאמין במסיכות, אני חושב שהן דבר טוב".

  • ביממה החולפת אובחנו בפלורידה 12,478 חולים חדשים.

מקצרים את הבידוד

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, ה-CDC, החליט בסוף השבוע להמליץ על קיצור משך הבידוד למרבית נשאי הקורונה לעשרה ימים, לאחריהם יוכלו להשתחרר מהבידוד אף ללא צורך בבדיקות חוזרות. מדובר על חולים המפגינים סימפטומים קלים עד מתונים. מנגד, הנדבקים שסובלים ממחלה קשה ייאלצו להישאר בבידוד למשך 20 ימים לפחות.

עדיין לא ברור אילו מדינות יחליטו לאמץ את כללי הבידוד המקוצרים החדשים, ומה כוח השפעתה של הנחיית ה-CDC.

ההנחיות החדשות מתבססות על הממצאים המעודכנים שעולים מהספרות הרפואית. על פי הנתונים שסקר המרכז לבקרת מחלות האמריקני, סיכון ההדבקה עבור מרבית החולים שלקו במחלה קלה עד מתונה צונח משמעותית לאחר עשרה ימים מתחילת התסמינים. עבור אלו מהחולים שסבלו ממחלה קשה יותר, ומדובר במיעוטם, סיכון ההדבקה יורד בתוך 20-10 ימים. לדברי ה-CDC, אין כל תיעוד לכך שמחלימים נדבקים שוב בנגיף הקורונה.

מהדיווחים הרפואיים עולה כי אצל חלק מהמחלימים נמצאה עדיין עדות להימצאות חלקיקים גנטיים של נגיף הקורונה בדרכי הנשימה, בבדיקות ה-PCR החוזרות, גם למשך 12 שבועות, אולם מדובר בחלקי נגיף שאינם יכולים להדביק אחרים, להשתכפל או לגרום למחלה. לפיכך, המליץ ה-CDC לקצר את משך הבידוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!