דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

טרור בצרפת / בעקבות הפיגוע בניס: שלושה ימי אבל הוכרזו בצרפת

חגיגות יום העצמאות בצרפת בוטלו בעקבות הפיגוע בו נהרגו 84 אנשים. כוחות משטרה פשטו על ביתו של הדורס, אזרח תונסיאי צרפתי בן 31. ראש אזור ניס: "אני מצפה מהחקירה לחשוף את השותפים לפיגוע"

דגל צרפת מורד לחצי התורן, פריז, צילום: סוכנות AP.
דגל צרפת מורד לחצי התורן, פריז, צילום: סוכנות AP.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הכריז על שלושה ימי אבל לאומיים, בעקבות ההתקפה על העיר ניס אמש (חמישי) בה נהרגו 84 בני אדם. לאחר פגישת חירום בממשלת צרפת, הכריז ואלס כי האבל הלאומי יתחיל ביום שבת. ברחבי צרפת בוטלו חגיגות יום העצמאות המתוכננות.

בנוסף אישר ראש הממשלה כי בשבוע הבא חוקים הנוגעים למצב החירום במדינה יובאו לבית המחוקקים.

הרשויות הודיעו כי מוחמד לאחווייג' בוהלל, אזרח תוניסאי-צרפתי בן 31, הוא המחבל שרצח 84 בני אדם בפיגוע הדריסה בריביירה הצרפתית. על פי דיווחים ברשתות התקשורת בצרפת, פשטה המשטרה על ביתו. עד כה, אף ארגון טרור לא הכריז כי לקח חלק בהוצאת הפיגוע לפועל.

חוקרי משטרה בזירת הפיגוע בניס שבצרפת. צילום: סוכנות AP.
חוקרי משטרה בזירת הפיגוע בניס שבצרפת. צילום: סוכנות AP.

נשיא אזור ניס, כריסטיאן אסטורזי, אמר כי חלק מ-1,200 מצלמות האבטחה הפזורות בעיר תפסו את הרגע בו עלה המחבל למשאית, רחוק מהים ב"איזור הגבעות של העיר ניס". אסטרוזי קרא לחקירה להתמקד באנשים שסיעו למחבל בהוצאת הפיגוע לפועל. "לא מכינים מתקפות לבד. מתקפות מכינים עם משתפי פעולה" אמר אסטרוזי, "יש שרשרת של שותפיות. אני מצפה כי היא תחשף". אסטרוזי הוסיף כי בין ההרוגים יש 10 ילדים.

מעבר לגבול, כינס ראש ממשלת בלגיה פגישה של כוחות הביטחון הלאומיים בכדי להבטיח שיעשו צעדים להגברת הביטחון לקראת חגיגות העצמאות בבלגיה בשבוע הבא. מדינת בלגיה הייתה ביתם של רבים מהטרוריסטים שביצעו את מתקפת הטרור בפריז בנובמבר האחרון, בה נהרגו 130 אנשים.

במקומות רבים בעולם נשמעו גינויים חריפים למתקפת הטרור אתמול. גורמים רשמיים בגרמניה אמרו כי המתקפה בניס היא "בלתי נתפסת ופשוט נוראית" וכן ש"הרציחות הברבריות האלה חייבות להגיע לסיומן בהקדם". משטרת גרמניה מסרה כי היא תגביר את הביקורת בגבול עם צרפת בעקבות המתקפה. לדבריהם, נעשה המהלך בתיאום עם צרפת.

צילום: סוכנות AP.
צילום: סוכנות AP.

כ-84 איש נהרגו אתמול כתוצאה מפיגוע דריסה רצחני בעיר ניס שבצרפת, כשמשאית לבנה גדולה, נהוגה ככל הנראה בידי תושב ניס, אזרח צרפת ותוניסיה בן 31, נסעה אמש אל תוך רחוב הומה אדם בזמן מופע זיקוקי דינור לכבוד יום העצמאות הצרפתי. הנהג התנגש בקהל החוגגים והמשיך בנסיעתו לאורך מסלול הרג של כשני קילומטרים. בנוסף להרוגים, כ-18 נפצעו אנוש בפיגוע, חלקם עודם בסכנת חיים.

צילום: סוכנות AP.
צילום: סוכנות AP.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!