דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ב בתמוז תשפ"ד 28.07.24
26.6°תל אביב
  • 21.0°ירושלים
  • 26.6°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 26.1°אשדוד
  • 24.2°באר שבע
  • 31.7°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 22.2°צפת
  • 25.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: הנהגת ההסתדרות תכריז מחר (ג') על סכסוך עבודה

בראיון לגל"צ אמר בר-דוד כי השר ישראל כ"ץ עצמו אחראי לפיצוץ המו"מ בין הצדדים: "בשיחות עם הפקידים אני מצליח להגיע להבנות, זה שר האוצר שהחליט לפוצץ את זה בתקשורת. בוא נראה, שיבחן את כוחה של ההסתדרות, צפויות לו הפתעות"

رئيس اتحاد نقابات العمال (الهستدروت)، ارنون بار – دافيد (تصوير: شعبة الناطق بلسان اتحاد نقابات العمال ‘الهستدروت‘)
رئيس اتحاد نقابات العمال (الهستدروت)، ارنون بار – دافيد (تصوير: شعبة الناطق بلسان اتحاد نقابات العمال ‘الهستدروت‘)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהגת ההסתדרות תכריז מחר (שלישי), על סכסוך עבודה על רקע כוונת שר האוצר לקצץ בשכר העובדים במגזר הציבורי ופיצוץ המשא ומתן בנושא בין הצדדים, כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל. בר-דוד ציין כי השיחות שניהל עם משרד האוצר פוצצו על ידי השר ישראל כ"ץ עצמו. "בשיחות עם הפקידים אני מצליח להגיע להבנות, זה שר האוצר שהחליט לפוצץ את זה בתקשורת", טען.

"לשים היום את כל משקל התוכניות הכלכליות על המגזר הציבורי זה נראה לי מוגזם ומופרך", הוסיף בר-דוד, "הוא הרי לקח 7-6 מיליארד שקלים וחילק אותם גם למי שצריך וגם למי שלא צריך. אז למה אתה מצפה? עובדים רבים במגזר הציבורי שכרם לא גבוה, אז שאני אקח מהם כסף שתחלק למי שאתה רוצה? למה אתה מצפה? זה נראה לך הגיוני?".  עוד הוסיף כי מתוך כ-6.5 מיליארד שקלים שהקצתה הממשלה להשבת מובטלים למעגל העבודה, הוצאו בפועל רק 120-100 מיליון שקלים.

בר-דוד הבהיר כי הוא הוא לא מאמין שהשר מסוגל בכלל, פוליטית וציבורית, להעביר קיצוץ שיפגע בכל כך הרבה עובדים בכנסת ובממשלה. "זה להמשיך את השיסוי הזה ולבוא איתו לממשלה ולכנסת", אמר, "בבקשה, בואו נראה. שייבחן את הכוח של ההסתדרות בכנסת. צפויות לו הפתעות לא מעטות".

לדבריו, "שר אוצר צריך, כמנהיג, לראות את כל הציבורים, לחפש לחבק את כולם ולא לשסות מגזר במגזר. מי שבוחר לשסות יקבל ממני את מה שמגיע לו. המגזר הציבורי הוא בסופו של דבר מי שניהל את הקורונה, ואף אחד לא אומר לו תודה. בסוף השבוע שעבר עולה שר האוצר לתקשורת ואומר 'המגזר הזה'ף בזלזול, בבוטות, בהתנשאות".

בר-דוד התייחס גם להתפטרותו של הממונה על התקציבים,שאול מרידור: "המכתב שמרידור כתב אתמול אומר דרשני. משרד האוצר נמצא במצב קשה מאוד. אני שומע פקידים לאחר ייאוש. האווירה קודרת מאוד, יש התנהלות כוחנית בעייתית מאוד שאפשר לראות לכל אורך הדרך. שר האוצר צריך להבין שהוא מנהל משק ולא את נמל חיפה או את נמל אשדוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!