דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

פתיחת שנת הלימודים / משרד החינוך אישר: תוכנית קרב תפעל גם בשנת הלימודים הקרובה

מרבית העובדים קיבלו לאחרונה מכתבי יציאה לחל"ת, בתקווה שהתוכנית תוכל לחזור לפעילות אחרי החגים | יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל: "כנגד אטימות השלטונות הצלחנו להציל את התוכנית החשובה הזו"

הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי קרן קרב (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת המכרזים של משרד החינוך אישרה ביום חמישי האחרון את הפעלת תוכנית קרב בשנת הלימודים תשפ"א שתיפתח מחר (שלישי). אמש הודיעה על כך המדינה לבית הדין לעבודה, שלבקשת ההסתדרות נתן תוקף של פסק דין להודעת המדינה על המשך פעילות התוכנית במסגרת החברה למתנ"סים. מרבית עובדי התוכנית קיבלו לאחרונה מכתבי יציאה לחל"ת, בתקווה שלאחר החגים ניתן יהיה להחזיר את התוכנית לפעילות כמה שיותר מלאה.

"אנחנו גאים מאוד ושמחים על הצלחת מאבק עובדי תוכנית קרב", אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, "כנגד אטימות השלטונות הצלחנו להציל את התוכנית החשובה הזו, הפועלת מזה 30 שנים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל, לטובת 300 אלף התלמידים הנהנים ממנה, ותוך שמירה על מקום עבודתם של כ-4,000 עובדים".

ושבת ראש ועד העובדים אורלי לוי: "זה היה מאבק קשה, בתקופה מורכבת, ועדיין צלחנו אותו בכוחות משותפים. זהו הישג אדיר, הנותן גושפנקא על היותה של תוכנית קרב חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך. התוכנית קיבלה הכרה רחבה כגוף המשמעותי ביותר הנותן העשרה איכותית, שעיקר מהותה הוא צמצום פערים ומתן שוויון הזדמנויות לילדי ישראל. התמיכה הציבורית לה זכינו בתקופת המאבק היא עדות לחשיבות ולהערכה הרבה לה זוכים התוכנית ועובדיה". לוי הודתה להסתדרות, לבר טל ולראש חטיבת החינוך רותי לוי שליוו את מאבקם.

כזכור, עתיד התוכנית עמד בסכנה משום שמשרדי האוצר והחינוך נמנעו מלאשר את תקציבה עד אישור תקציב מדינה חדש.

בתחילת אוגוסט היו אמורים עובדי התוכנית להיות מזומנים לשימוע לפני פיטורים, אך השופט דורון יפת מבית הדין לעבודה בבת ים הקפיא את הליך השימועים, לבקשת ההסתדרות, והורה למדינה להיכנס להידברות באשר לעתיד התוכנית.

החברה הארצית למתנ"סים: "אנו מברכים על אישור סופי של התקציב לתוכניות היל"ה וקרב. אנו מקווים שמשרדי החינוך והאוצר יימצאו את המתווה להעברת תקציב לתוכניות החיוניות הנוספות של החברה למתנ"סים שעומדות בפני סגירה, ונותנות מענה למאות אלפים בקהילותיהם, ביניהם גם ילדים, נוער ובוגרים בפריפריה החברתית-גאוגרפית, בסיכון ועם מוגבלות".

תוכנית קרב פועלת, מזה 30 שנים, עבור משרד החינוך באמצעות החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י. במסגרת התוכנית נערכים שיעורי העשרה בבתי ספר ובגני ילדים, כחלק מיום הלימודים.

התכנית מעבירה כ-2 מיליון שעות העשרה בשנה, ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בעיקר בפריפריה ומועסקים בה כ-3,800 מדריכים ומדריכות ו-200 אנשי תשתית-פדגוגית.

עובדי תוכנית קרב התאגדו בשנת 2015 בהסתדרות, וביולי אותה שנה נכללו בהסכם עובדי הקבלן אשר העביר אותם לראשונה להעסקה רציפה גם בחודשי הקיץ, ולהעסקה בשכר חודשי ולא שעתי. בינואר 2019, חתמו עובדי קרב לראשונה גם על הסכם קיבוצי מול החברה למתנ"סים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!