דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.7°תל אביב
  • 27.1°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה מאורגנת

עבודה מאורגנת / לראשונה: תואר אקדמי במינהל עסקים, במסלול המיועד לראשי וחברי ועדים

המחזור הראשון צפוי לצאת לדרך באוקטובר | פרופ' ירון זליכה, נשיא המועצה האקדמית העליונה בקריה האקדמית אונו: "המטרה היא שיו"ר ועד לא ירגיש שהשכלתו פחותה מזו של המנהלים היושבים מולו במו"מ"

סטודנטים באוניברסיטה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
סטודנטים באוניברסיטה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הקריה האקדמית אונו והמכון הבינלאומי למנהיגות, מבית ההסתדרות, משיקים לראשונה לימודי תואר ראשון במינהל עסקים, במסלול המיועד לראשי וחברי ועדים. "אין הרבה תפקידים קשים יותר, מאתגרים ומורכבים, מתפקיד יו"ר הועד" אמר ל'דבר' פרופ' ירון זליכה, נשיא המועצה האקדמית העליונה וראש ההתמחות בחשבונאות בקריה האקדמית אונו.

"אנחנו מבקשים לתת לו יתרון. המטרה שלנו היא שיו"ר ועד לא ירגיש שהשכלתו פחותה מזו של המנהלים היושבים מולו במו"מ". הלימודים במסלול הייחודי צפויים לדבריו של זליכה, לכלול מגוון תחומים, הנחוצים בתהליכי ניהול מו"מ ובהתנהלות השוטפת של ועד עובדים מול העובדים ומול הארגון: משפטים, עסקים, שיווק, תקשורת, חשבונאות ועוד. "אנחנו מאמינים ששידרוג מקצועי של ראשי הוועדים יביא לתוצאות טובות יותר לעובדים, אבל גם למקומות העבודה. יהפוך את המו"מים למקצועיים יותר" הוסיף זליכה.

פרופ' ירון זליכה, נשיא המועצה האקדמית העליונה וראש ההתמחות בחשבונאות בקריה האקדמית אונו (תמונה באדיבות המצולם).
פרופ' ירון זליכה, נשיא המועצה האקדמית העליונה וראש ההתמחות בחשבונאות בקריה האקדמית אונו (תמונה באדיבות המצולם).

המחזור הראשון צפוי לצאת לדרך בחודש אוקטובר. הקורס האקדמי יהיה בהיקף של 120 נקודות אקדמאיות, ויכלול התמקדות בהיבטים משפטיים של דיני עבודה ודיני חברות וכן לימודי חשבונאות פיננסית, ניהול פיננסי, מימון, כלכלת מיקרו וכלכלה חברתית. תלמידי המסלול יוכלו לבצע עד 30 נקודות זכות, במסגרת קורסים מקצועיים של המכון למנהיגות עובדים, אשר הוכרו על ידי הקריה האקדמית, כגון: קורס ניהול מו"מ, גישור קורס דירקטורים, קורס מערך הביטוח הפנסיוני, סוגיות בכלכלת ישראל וקורס ועוד.

הלימודים יסובסדו בחלקם על ידי ההסתדרות, וכן הוקמה גם קרן הלוואות לצורך מימון הלימודים, בתנאים נוחים. כמו כן, במטרה להנגיש אותם לראשי הוועדים במקביל לעבודתם, הם יתקיימו בימי חמישי אחר הצהריים ושישי בבוקר. ועדים המגיעים מרחוק יוכלו להתארח בלילה במתקני המכון למנהיגות עובדים סמוך לכפר סבא.

"המכון מיישם את ערכי ההסתדרות והעומד בראשה ארנון בר-דוד, לספק בידי הוועדים כלים מדרגה ראשונה בבואם להנהיג את העובדים" אמר יו"ר המכון הבינלאומי למנהיגות, שבי מיכאלי. "התואר הראשון במסלול זה הוא בשורה מהמדרגה הראשונה הן בצד האקדמי והן בצד הפרקטי. אנו נמשיך להשקיע בעובדים בתכנים ובמשאבים כדי לקבל מנהיגות עובדים איכותית ומקצועית. המכון ימשיך לשמש בית לוועדים בכל התחומים הנדרשים לו ביום יום. אני זוכר בעצמי את ההשפעה הגדולה שהייתה לתארים האקדמיים עלי באופן אישי בחיי המקצועיים ובטוח שהוועדים שלנו – מנהיגי העובדים ייהנו מאותה השפעה ואף יותר".

מנכ"ל המכון הבינלאומי למנהיגות ברק לוי (קרדיט: באדיבות המכון)
מנכ"ל המכון הבינלאומי למנהיגות ברק לוי (קרדיט: באדיבות המכון)

"עשרות חברי ועדים כבר נרשמו למסלול, ואנחנו מקווים שרבים נוספים ינצלו את ההזדמנות" אמר ל-'דבר' מנכ"ל המכון, ברק לוי. "זה שירות חשוב נוסף שאנחנו מציעים לוועדים, במסגרת היותנו 'הבית של וועדי העובדים' בהסתדרות ומרכז ההכשרה של מנהיגי העבודה המאורגנת בישראל. אנחנו שמחים להנגיש להם גם את התכנים החשובים, וגם את ההכשרה האקדמאית במסגרת שיתוף הפעולה עם הקריה האקדמית אונו".

לדבריהם הוסיפה מנהלת מחלקת פיתוח עסקי והשכלה במכון הבינלאומי למנהיגות, ענת הרלב: "אנחנו מאמינים שוועד עובדים זה מקצוע, והוא חייב להיות מוכוון שירות, בעל ידע מקיף, אוריינטציה וכלים מתקדמים. חשוב לנו שחבר ועד העובדים יהיה אדם משכיל, שמתקדם, ששואף לקדם את החברה בכלל, בעל תפיסה סוציאל-דמוקרטית ותחושת אחריות על העבודה המאורגנת בכלל ועל ההסתדרות בפרט. התואר הזה הוא כלי נוסף להכשיר את הוועדים לתפקידם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!