דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / מיגון נגד קורונה לנהגים הותקן בפחות מ-10% מהאוטובוסים בארץ

כך על פי מנכ"ל משרד התחבורה בדיון ועדת הכלכלה, שאישרה את ההגבלות על התחבורה הציבורית בזמן הסגר | לפי המשרד, רק 5% מהנוסעים עוברים בדיקת חום | בתום דיון סוער, אושרה הפעלת הרכבת הקלה בירושלים בתפוסה של 60%

אמצעי מונע לשמירת בריאות הנהג באוטובוס. 10 במרץ 2020 (צילום: אסף צבי)
אמצעי מונע לשמירת בריאות הנהג באוטובוס. 10 במרץ 2020 (צילום: אסף צבי)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את ההגבלות שהטילה הממשלה, ערב החג, על השימוש בתחבורה הציבורית בתקופת הסגר. במסגרת ההגבלות, בזמן הסגר יפעלו האוטובוסים והרכבות רק בימי חול ורק בין 5:00 ו-22:00,  והתפוסה המותרת באוטובוסים תעמוד על 50%. בתום דיון סוער בוועדה, אושרה המשך הפעילות של הרכבת הקלה בירושלים. ההגבלות יהיו בתוקף עד 15 באוקטובר 2020.

מתקשים לווסת את כמות הנוסעים

בתחילת הדיון התייחסה ח"כ אסנת מארק (הליכוד), שניהלה את הוועדה, לעובדה כי הרכבת הקלה בירושלים הוחרגה מההגבלות ודרשה לבחון זאת. חברי כנסת נוספים דרשו תשובות בעניין ובתחילה סירבו לאשר את ההחרגה. ממלא מקום מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, רן שדמי, הסביר לחברי הוועדה כי הרכבת הקלה בירושלים לא עמוסה ולא נדרש להפעיל בה מגבלת כמויות.

בסופו של דבר אישרה הוועדה את הפעלת הרכבת הקלה, אחרי שמנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, התחייב בפני הוועדה להפעיל מנגנון לוויסות מספר הנוסעים ברכבת הקלה. זאת למרות שבמהלך הדיון הסתבר שאין דרך לברר בזמן אמת כמה נוסעים נמצאים בזמן נתון ברכבת קלה.

מלכה אמר לוועדה כי יפעל לוודא שברכבת הקלה לא יהיו מעל 60% נוסעים מהתפוסה, באמצעות מנגנון שמאפשר לה לדלג על תחנות עם עודף ביקוש. מלכה אמר כי המשרד יתקן זאת בתקנות בעתיד, ככל שיידרש, ויחל להפעיל את השימוש במנגנון כבר כעת, למרות שהדבר לא אושר במפורש בתקנות.

עוד עלה בוועדה כי נהגי האוטובוסים מסוגלים לבחון במבט את כמות הנוסעים באוטובוס, אך מתקשים להתמודד עם מגבלת מילוי האוטובוסים, לאור היעדר סמכות לחדול מנסיעה או לדרוש מנוסעים לרדת.

מיגון חלקי בלבד לנהגים

נתונים נוספים שהציג מלכה  בפני הוועדה העלו כי עד היום הותקנו כ-700-600 מחיצות לנהגי אוטובוס, מתוך 8,000 אוטובוסים.

לדבריו, "יש כמה צווארי בקבוק. יש רק יצרן זכוכית אחד בישראל. יצאו מעל 4,000 הזמנות לערכות. יש לנו בעיה שהמחיצות הראשונות שסופקו היו לא בטיחותיות, הייתה השתקפות על הזכוכית. מבין המחיצות שהותקנו נשברו 14. אנחנו עובדים במרץ לעשות התקנות כמה שיותר מהר".

רק 5% מהנוסעים עוברים בדיקת חום

נתון נוסף שהתגלה בישיבה הוא שרק 5% מהנוסעים בתחבורה הציבורית עוברים בדיקת חום לפני שימוש בה, לאור הפיזור הרב של התחנות בישראל. ברכבת ישראל, בה יש ביקורת מלאה על כניסה לתחנות עומד הנתון על 100%.

השימוש בבדיקת חום נעשה משום שהיא פשוטה, אך יעילותה בזיהוי נדבקים מוגבלת ממילא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!