דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

כלכלת הקורונה / סקר הערכת המגמות בעסקים: ירידה בציפייה למכירות, שיפור בתעשייה

הדו"ח שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעיד על ירידה צפויה בתעסוקה ובמכירות בנובמבר במרבית העסקים בישראל | בתחום המלונאות מסתמן המצב הקשה ביותר

עובדות במפעל מסכות. שיפור במצב העסקים בענף התעשייה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
עובדות במפעל מסכות. שיפור במצב העסקים בענף התעשייה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
יונתן קירשנבאום

ירידה במצב הכלכלי של חברות בכל הענפים מלבד התעשייה והבינוי. כך עולה מסקר הערכת המגמות בעסקים לחודש אוקטובר שפרסמה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). עוד עולה מהדו"ח כי מאזן המכירות של חברות ברחבי המשק ירד לעומת חודשי הקיץ בכל הענפים, אבל הציפיות של עסקים למכירות ותעסוקה בענף השירותים עלו מעט לעומת החודש הקודם.

המאזן משכלל את תשובות העסקים לסקר, כך ש-100 מייצג תשובה חיובית מאד ו-100- תשובה שלילית מאד. בענף המסחר הקמעונאי מצב העסקים הנוכחי הידרדר בחודש האחרון, והמדד ירד ל-3.2- בחודש אוקטובר לעומת 10.8 בחודש ספטמבר.

בקרב עסקים קמעונאים ישננה פסימיות לגבי חודש נובמבר, ועל פי הדו"ח מרביתם צופים המשך ירידה בתעסוקה ובהיקף המכירות. לעומת חודש ספטמבר, אז עמד המדד בקרב עסקים קמעונאים על 3.8-, בתשובה לשאלת הציפיה למכירות בחודש הבא, באוקטובר המדד עומד על 19.8-.

גם בענף השירותים, העסקים מעריכים את מצבם באופן שלילי. לעומת חודש ספטמבר, אז עמד מדד הערכת מצב העסקים בענף על 3.6, בחודש אוקטובר הוא עמד על 1.4-. עם זאת, העסקים בענף השירותים מביעים אופטימיות גבוה מעט יותר ביחס לעתיד לעומת בחודש ספטמבר, מלבד בנושא היצוא לחו"ל, שם ירד מדד הציפיות לחודש הבא מ-4.3- ל-9-.

בענף המלונאות מצב העסקים גרוע מאד, ונמצא במגמת ירידה לעומת החודש הקודם. מדד מצב העסקים ירד מ-53.7- בחודש ספטמבר ל-71.7- בחודש אוקטובר. על פי הסקר, חלה ירידה דרמטית במספר לינות הישראלים במלונות לעומת חודש ספטמבר, כשהמדד ירד מ-15.5- ל-86.6-. בהתאמה, וכן ירדו מספר המועסקים והפדיון בענף. על פי הסקר, המלונאים צופים המשך התדרדרות במצב הענף, כשמדד הציפייה ירד מ-64.1- בחודש ספטמבר ל-89- בחודש אוקטובר.

רק בענף התעשייה חל שיפור במצב העסקים. לעומת מדד של 8 בסקר מצב העסקים של החודש הקודם, המדד של חודש אוקטובר עומד על 13. התעשיינים אמנם צופים ירידה קלה בהיקף המכירות בארץ, אבל על פי הסקר ישנה עלייה באופטימיות בהיקף היצוא וכתוצאה מכך גם עלייה בתפוקה התעשייתית. התעשינים גם מראים עלייה באופטימיות ביחס למספר המועסקים, כשבחודש הקודם עמד מדד הציפיה ביחס לשינוי במספר המועסקים על 5.1- לעומת 2.6- בחודש אוקטובר.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!