דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עבודה מסוכנת / עובד בן 74 נפל אל מותו בזמן שהתקין דוד שמש על בניין בתל אביב

מד"א: "הבחנו בגבר שוכב בסמוך לבניין כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית קשה. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום" | שתי תאונות עבודה אחרות היום (ב') הסתיימו בפצועים קשה ובינוני

זירת תאונת העבודה באתר בנייה (צילום ארכיון: איחוד הצלה)
זירת תאונת העבודה באתר בנייה (צילום ארכיון: איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 74 נהרג היום (ב') בנפילה במהלך עבודות התקנת דוד בבניין מגורים ברחוב שאול אביגור בתל אביב יפו. זאת לאחר שגידור קבוע שהיה מותקן במקום התפרק ואיפשר את נפילתו. זהו העובד ה-51 שנהרג מאז תחילת השנה במהלך עבודתו.

רופא רכוב על אופנוע מד"א, ד"ר קובי שיף וחובש רפואת חירום במד"א נדב ארן, סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בגבר שוכב בסמוך לבניין כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום". על פי חקירה ראשונית של המשטרה בליווי מפקחי משרד העבודה, נמצא כי ככל הנראה נפל כשביצע התקנת דוד יחד עם עובד נוסף ב'מסתור' לדודים. במהלך ההעמסה, החליק הדוד מידיהם והעובד נפל מגובה הקומה השישית.

"המינהל יקדם בעתיד הקרוב ממשק עם ארגוני השיפוצים ורשם הקבלנים לרישום והכשרה של העוסקים בענף שירותים ומסחר" מסר לדבר מפקח עבודה ראשי וראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה, חזי שוורצמן. "שמירה על חוקי הבטיחות יכולה למנוע ומונעת אירועי בטיחות עם פגיעה בנפש".

זה לא אירוע בודד

עובד נוסף כבן 35 נפצע היום (שני) מפגיעת לבנה שנפלה עליו באתר בניה ברחוב מישאל מזרחי בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב קשה עם חבלת ראש, מורדם ומונשם.

פראמדיק מד"א יושי עמית, סיפר: "כשהגענו לאתר הבנייה ראינו את הפועל שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בראשו לאחר שנפגע מחפץ כבד שנפל עליו. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מתקדם ומציל חיים שכלל קיבועים, חבישות ועצירת דימומים, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם".

מוקדם יותר היום נפל עובד כבן 29 מגגון פלסטיק במפעל לייצור קומפוסט באיזור התעשייה נעמן הצמוד לכפר מסריק. הוא פונה לבית החולים נהריה במצב בינוני עם חבלת ראש. עובד נוסף כבן 58 נפל מגובה באתר בניה ברחוב חלץ בחיפה ופונה לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלות בגפיים ובראש.

אמש נפל עובד כבן 40 מגובה באתר בניה ברחוב עגנון בירוחם ופונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני-קשה עם חבלה רב מערכתית. עובד נוסף בן 52 נפל מגובה במהלך עבודה בבניין מגורים בשדרות בן אב"י בנתניה, ופונה במצב בינוני לבית החולים לניאדו עם חבלות בגפיים ובפנים. עוד עובד בן 34 נפצע באורח בינוני מפגיעת חפץ כבד באתר בניה ברחוב מעפילי אגוז בתל אביב. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר עם חבלה בגב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!