דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

בלגן בחינוך / ארגון המורים נגד ועדת החינוך: מתווה צמצום הבגרויות התקבל ללא הסכמתנו

באיגרת לחברי הארגון, כתב היו"ר רן ארז: "בחינות הבגרות הן מטרה, וללא מטרה לחתור אליה אין הישגיות ואין למידה" | עוד טען כי הערכה פנימית של בית הספר תפגע בעיקרון השוויון ותיטיב עם בתי ספר יוקרתיים

יו"ר אירגון המורים, רן ארז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יו"ר אירגון המורים, רן ארז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, יצא במתקפה חריפה על יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע (כחול לבן), על רקע הצעתו  לצמצום היקף הבגרויות כחלק ממתווה חינוך שיובא לדיון בקבינט הקורונה בימים הקרובים.

לטענת ארז, ובניגוד לדבריו של שפע, ההחלטה על המתווה התקבלה ללא הסכמת ארגון המורים. "בחינות הבגרות הן מטרה, וללא מטרה לחתור אליה אין הישגיות, אין למידה ובית הספר הופך למעין קייטנה", כתב ארז באיגרת לחברי הארגון.

לטענתו, הערכה 'פנימית' בלבד במסגרת בית הספר תפגע בעיקרון השוויון: "במערכת החינוך יש צורך במבחן סטנדרטי, שיוצר שוויוניות, ולא רצוי שיתייחסו לתעודות הגמר. אם יבוטלו בחינות בגרות או יצומצם מספרן בהתאם ליוקרת בית הספר שבו ניתנו הציונים".

בארגון המורים הצהירו שיתנגדו לביטול מתווה הבגרויות, לצמצום מספר בחינות הבגרות ולביטול מקצועות לימוד. ביחס למתווה של ועדת החינוך, ארגון המורים הסכים לצמצום את מספר נושאי הבחינות, כפי שהמליץ גם משרד החינוך.

על פי ארז, מהלך ביטול הבגרויות, ללא יצירת סטנדרט הערכה אחיד על השנה הנוכחית, משמעו שמוסדות ההשכלה הגבוהה לא יוכלו לקיים מערך סינון והרשמה שיבוסס על הישגי התלמידים. מה, שלטענתו, יוביל ליצירת מבחנים על ידי המוסדות להשכלה גבוהה או תיעדוף של תלמידים היוצאים מבתי ספר "נחשבים".

התכנית, שהונחה על שולחן הוועדה אתמול, כוללת מערך מוסדר של העברת הסמכויות להפעלת בתי הספר לרשויות, החלפת מודל ימי הלימוד במודל 'בנק שעות' שיסתמך על בניית מערכת מבוססת שעות לימוד ולא ימים, וצמצום משך הזמן של השיעורים ב'זום'. בפן החינוכי מציע המתווה לצמצם את מספר הבגרויות החיצוניות והפנימיות ולפרוס אותן לאורך כל השנה, בהתאם לקצב הלימוד של בתי הספר במקום לתחום אותם לחודשים מסוימים.

התכנית גובשה יחד עם קואליציה רחבה של שותפים ובהם רשויות מקומיות, ארגוני המורים והנהגת ההורים, זאת במטרה לתת מענה גמיש ומותאם לצרכים החינוכיים בזמן הקורונה.

בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך על דחיית מועדי בחינת בגרויות החורף בחודש, מינואר לפברואר. ארגון המורים בירך על מהלך הדחייה, אך ציין שהוא לא מתחשב בעומס העבודה, שהוכפל עבור המורים שכבר מכינים לבגרויות את התלמידים דרך הזום ועל כן יצא בדרישה לתופסת תשלום לכלל המורים הזכאים לכך.

עוד ציין ארז, שכחלק מהעברת הסמכויות להפעלת מערכת החינוך על ידי הרשויות המקומיות, ולשם פתיחת הכיתות העל יסודיות במהרה, הארגון יהיה מוכן להפעיל את מערכת החינוך בשתי משמרות: מ-8:00 עד 12:30, ומ-13:00עד-17:00.

"שווה לעשות מאמץ זה כי אנחנו במצב חירום", אמר ארז, "תלמידים צריכים ללמוד, והמורים ללמד, ולהורים חשוב לראות שילדיהם לומדים במסגרת חינוכית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!