דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.0°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 34.2°אילת
  • 29.9°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / קרן המטבע: ישראל נפגעה פחות במשבר, אבל צריך להיזהר מהגדלת אי השוויון

הדו"ח השנתי של הקרן קורא לישראל להעביר את תקציב 2021 בהקדם וליישם רפורמות גדולות בתחום החינוך, התשתיות וההכשרה המקצועית

בניין קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון (צילום: סוכנות AP).
בניין קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון (צילום: סוכנות AP).
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

הכלכלה הישראלית נכנסה לקורונה בתנאים טובים, והצליחה להגיב בצורה מוצלחת למשבר – כך על פי הדו"ח השנתי שפרסמה היום (חמישי) קרן המטבע. עם זאת, מזהירים בקרן המטבע  מגדילת אי השוויון בעקבות המשבר, ומציעים להעביר תקציב לשנת 2021 בהקדם ולהגדיל את ההשקעה בתשתיות ובחינוך.

"עובדים חלקיים ועובדים עם מיומנות נמוכה פוטרו בשיעור גבוה יותר. רפורמות ממומנות היטב בשוק העבודה יכלו להקל על העסקה מחדשה ולייעל מעבר של עובדים מענפים שנפגעו לענפים בצמיחה" נכתב בדו"ח.

"הכלכלה הישראלית נכנסה למגיפה מעמדת כוח" נכתב בפתח הדו"ח, "והרשויות הציגו תגובה גדולה ומהירה למשבר". בדו"ח שיבחו את בנק ישראל על שנקט באמצעים "בתזמון נכון ובאופן החלטי", וכך הצליח לשמור על היציבות הפיננסית במשק.

בקרן מציינים שהפגיעה בתמ"ג "נמוכה יותר מאשר בכלכלות מתקדמות אחרות", אך קיים חוסר ודאות גדול להמשך: "למרות שהאמצעים שננקטו הרגיעו את השווקים, הגבירו ביטחון והגבילו את הנזק הכלכלי, התחזית נותרה מאתגרת". בדוח מציינים כי האבטלה בישראל נותרה גבוהה, והיא משמעותית יותר בקרב עובדים בשכר נמוך, והיא צפויה "להחריף את הפערים החברתיים כלכליים הגדולים הקיימים בישראל".

קרן המטבע מציעה לישראל מספר רפורמות מבניות שיתמכו בצמיחה ארוכת טווח, ביניהם תיקון שוק העבודה, שינוי מערכת החינוך והגדלת ההשקעה בתשתיות, שישפרו את הפריון ויאפשרו התאוששות.

הקרן קוראת לישראל להמשיך בצעדי הפיסקליים המרחיבים וכן להעביר תקציב לשנת 2021 כדי "לסייע ביצירת סדר עדיפויות ולהפחית חוסר וודאות הקשור במגיפה. בנוסף מציע הדו"ח להמשיך את מדיניות הקצבאות הרחבה גם אחרי אמצע 2021 בהתאם להתפתחויות, ובכל מקרה לצאת ממנה בצורה מדורגת.

קרן המטבע מציעה לישראל מספר רפורמות מבניות שיתמכו בצמיחה ארוכת טווח, ביניהם תיקון שוק העבודה, שינוי מערכת החינוך והגדלת ההשקעה בתשתיות, שישפרו את הפריון ויאפשרו התאוששות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!