הצרכנים נותנים אמון בכלכלה הישראלית, אך בזהירות. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במחצית הראשונה של נובמבר נרשמה עלייה קלה באמון הצרכנים ובמחצית הראשונה של החודש עמד המדד על 22%-, מדובר בהמשך שיפור לאחר שבמחצית השנייה של חודש אוקטובר עלה המדד ל-26%- מ-32%-.
מדד אמון הצרכנים נע בין 100% ל-100%- (מינוס) ומעריך את מידת האופטימיות והפסימיות של אנשים ביחס למשק. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
בבחינה מעמיקה יותר ניתן לראות כי בכל ארבעת מרכיבי המדד חלה השתפרות. המאזן שמתייחס לכוונות של צרכנים לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ל-37%-, לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עמד על 45%-.
המאזן המתייחס להערכות לשינוי שיחול במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה, עומד על ערך חיובי של 3% ומצביע על אופטימיות זהירה. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, עמד במחצית הראשונה של נובמבר על 26%-, שיפור קל לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עלה ל-28%-, מ-42%- עליהם עמד המדד במחצית הראשונה של אוקטובר.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עמד במחצית השנייה של ספטמבר על 7%- כשבמחצית הראשונה עמד על 4%-. היציאה מהסגר ניכרת במדד והמספרים הולכים ועולים אך עדיין לא בצורה שמבטאת יציאה ממשבר כלכלי.
כך למשל, מדד הכוונות לרכישות גדולות לעומת שנה שעברה, גם אם ראה עלייה החודש, עדיין נמוך בראי שנתי. עכשיו הוא עומד על 37%-. הקפיצה הגדולה הייתה בחודש מרץ בסגר הראשון שם צנח ל-21%- במרץ ואז ל-45%- ומאז הוא יורד ועולה קלות אך לא מתקרב לרמה של 9%- שם עמד המדד בפברואר, לפני תחילת משבר הקורונה.