דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדד אמון הצרכנים

כלכלת הקורונה / מדד אמון הצרכנים מצביע על עלייה ברמת האופטימיות של הציבור ביחס לכלכלה

במחצית הראשונה של נובמבר עמד המדד אמון הצרכנים על 22%-, עלייה לעומת 32%- אליהם הגיע המדד בשיא הסגר השני | המדד מעריך את מידת האופטימיות והפסימיות של הציבור ביחס למשק

תור בכניסה לחנות (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90).
תור בכניסה לחנות (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הצרכנים נותנים אמון בכלכלה הישראלית, אך בזהירות. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במחצית הראשונה של נובמבר נרשמה עלייה קלה באמון הצרכנים ובמחצית הראשונה של החודש עמד המדד על 22%-, מדובר בהמשך שיפור לאחר שבמחצית השנייה של חודש אוקטובר עלה המדד ל-26%- מ-32%-.

מדד אמון הצרכנים נע בין 100% ל-100%- (מינוס) ומעריך את מידת האופטימיות והפסימיות של אנשים ביחס למשק. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

בבחינה מעמיקה יותר ניתן לראות כי בכל ארבעת מרכיבי המדד חלה השתפרות. המאזן שמתייחס לכוונות של צרכנים לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ל-37%-, לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עמד על 45%-.

המאזן המתייחס להערכות לשינוי שיחול במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה, עומד על ערך חיובי של 3% ומצביע על אופטימיות זהירה. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, עמד במחצית הראשונה של נובמבר על 26%-, שיפור קל לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עלה ל-28%-, מ-42%- עליהם עמד המדד במחצית הראשונה של אוקטובר.

רחוב יפו בירושלים. היציאה מהסגר העלתה את המדד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
רחוב יפו בירושלים. היציאה מהסגר העלתה את המדד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עמד במחצית השנייה של ספטמבר על 7%- כשבמחצית הראשונה עמד על 4%-. היציאה מהסגר ניכרת במדד והמספרים הולכים ועולים אך עדיין לא בצורה שמבטאת יציאה ממשבר כלכלי.

כך למשל, מדד הכוונות לרכישות גדולות לעומת שנה שעברה, גם אם ראה עלייה החודש, עדיין נמוך בראי שנתי. עכשיו הוא עומד על 37%-. הקפיצה הגדולה הייתה בחודש מרץ בסגר הראשון שם צנח ל-21%- במרץ ואז ל-45%- ומאז הוא יורד ועולה קלות אך לא מתקרב לרמה של 9%- שם עמד המדד בפברואר, לפני תחילת משבר הקורונה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!