דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נאבקים בקורונה / בחריין היא המדינה השנייה בעולם שאישרה שימוש בחיסון לקורונה מתוצרת פייזר

הודעת ממשלת בחריין התקבלה בשישי, לאחר שמוקדם יותר השבוע הודעה ממשלת בריטניה על מתן אישור חירום לשימוש בחיסון | בחריין מונה כ-1.6 מיליון בני אדם, ודיווחה על 87,000 מקרי קורונה ו-341 נפטרים מהמחלה

חמד בן עיסא אָאל ח'ליפה, מלך בחריין, מטה חברת פייזר (צילום: Andrew Matthews/PA via AP/AP Photo/Stew Milne)
חמד בן עיסא אָאל ח'ליפה, מלך בחריין, מטה חברת פייזר (צילום: Andrew Matthews/PA via AP/AP Photo/Stew Milne)

ממלכת בחריין הודיעה כי היא המדינה השנייה בעולם לאשר שימוש חירום בחיסון לקורונה מתוצרת חברת פייזר, ושותפתה הגרמנית ביו-טק.

סוכנות חדשות בחריין, הנמצאת בבעלות ממשלתית, הודיעה על האישור אתמול (שישי) בשעות הלילה, לאחר שביום רביעי הפכה בריטניה למדינה הראשונה שאישרה שימוש בחיסון.

"האישור על ידי סוכנות הפיקוח על הבריאות הממלכתית של בחריין התקבל לאחר ניתוח ייסודי של כל המידע הזמין", הודיעו מטעם הממלכה.

בחריין לא הודיעה כמה חיסונים היא רכשה, או מתי יחל מבצע החיסון. המדינה לא הדיבה לשאלות AP. החיסונים מתוצרת פייזר מסוג mRMA מכילים פיסה של קוד גנטי, ה"מאמן" את מערכת החיסון לזהות את החלבון הקוצני שעל פני השטח של וירוס הקורונה.

מחברת פייזר נמסר כי פרטי הסכם הרכישה שלה עם בחריין, לרבות "לוח הזמנים לאספקה ומספר המנות", הם פרטים חסויים.

בחריין. (צילום: Shutterstock)
בחריין. (צילום: Shutterstock)

"פיתחנו תכניות לוגיסטיות מפורטות וכלים לתמיכה בהובלה, אכסון ובקרת טמפרטורה רציפה", אמרו בפייזר. "ההפצה שלנו בנויה על גמישה של אספקה 'בדיוק בזמן', שתשנע את מבחנות החיסון ישירות לנקודת ההתחסנות".

האתגר המיידי בעבור בחריין הוא התנאים בהם על החיסון להיות שמור. המשלוח והאחסנה צריכים להיות בטמפרטורה אולטרה-קרה של מינוס 70 מעלות צלזיוס. הטמפרטורה בבחריין בחודשי הקיץ חוצה את רף 40 המעלות לעתים קרובות.

לצורך עמידה באתגר יתכן שבחריין תשתמש בשירותי חברת התעופה אייר-גולף הנמצאת בבעלות הממלכה. באיחוד האמירויות הסמוכה חברת ההובלה של האמירויות המבוססת בדובאי כבר הודיעה כי היא נערכת להפצת החיסון בטמפרטורה הנדרשת.

בחריין אישרה בעבר שימוש חירום בחיסון מתוצרת החברה הסינית סינופארם, וחיסנה באמצעותו כ-6,000 איש. חיסון זה, המיוצר מוירוס מומת, נמצא בשימוש גם באיחוד האמירויות. החיסון של פייזר, לעומת זאת, אינו מכיל דגימות וירוס.

אוכלוסיית בחריין מונה כ-1.6 מיליון בני אדם, והמדינה דיווחה על יותרמ-87,000 מקרים של הידבקות בוירוס הקורונה, ו-341 מקרי מוות. מעל 85,000 איש החלימו מהמחלה הנגרמת על ידי הנגיף. הממשלה בבחריין טוענת כי היא ביצעה מעל 2 מיליון בדיקות לאיתור וירוס הקורונה.

בבחריין מתגוררת גם אוכלוסייה גדולה של מהגרי עבודה העובדים בשכר נמוך. עובדים אלו מתגוררים פעמים רבות בדיור צפוף ופגיעים במיוחד להדבקה. בחודש יולי הודיעה המדינה לסוכנות AP כי היא העבירה כ-8,000 עובדים למגורים חדשים, חיטאה את חדרי המגורים וקבעה איסור על לינה של יותר מ-5 עובדים בחדר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!