דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / עקב קשיים משפטיים: הממשלה לא תטיל סגר לילי, נבחנות חלופות אחרות

פחות מיממה מהחלטת קבינט הקורונה להגביל תנועה בין אזורים בשעות הלילה, הודיעה לשכת ראש הממשלה על נסיגה מההחלטה | ישיבת הממשלה שתוכננה להערב (ג') נדחתה למחר

מעקב מכוניות בכביש 40 (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
מעקב מכוניות בכביש 40 (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי לא תקדם את החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר לילי שיגביל תנועה בין אזורים למשך 26 יום החל מרביעי הקרוב. הנימוק לביטול ההחלטה, שהתקבלה בישיבת הקבינט אתמול (שני) הוא "קשיים משפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה". לפי הודעת לשכת רה"מ, "נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה". עקב כך, ישיבת הממשלה שתוכננה להערב (שלישי) תידחה למחר.

ההודעה לא פירטה מהם אותם קשיים המשפטיים. לפי דיווח בחדשות 12, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי מכיוון שההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת משרד הבריאות, הוא יתקשה להגן על ההחלטה בבג"ץ. בכירי משרד הבריאות שהשתתפו בישיבה, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש וראשת שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרו כי למהלך צפויה להיות השפעה מועטה על התחלואה.

אמש (שני) החליט קבינט הקורונה על סגר לילי החל מיום רביעי. ההחלטה קבעה כי הסגר יימשך עד ל-2 בינואר, ואם התחלואה תעלה על 4,500 מאובחנים ביום יהפוך לסגר מלא. עוד הוחלט כי הסגר יכלול מגבלות תנועה ויימשך עד הבוקר. בזמן הסגר הלילי תאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים.

בנוסף החליט הקבינט על חיוב בדיקות לשבים מחו״ל וממדינות אדומות בפרט כתנאי לקיום בידוד ביתי (ללא בדיקה ידרש בידוד במלונית).

הקבינט הכריע כי מתווה הקניונים ממשיך: קניונים ושווקים יפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט, למעט ב״אזורים אדומים״. תתאפשר פעילות מוגבלת מוקפדת של מוזיאונים ותרבות בהתאם לסיכומים בין משרדי הבריאות והתרבות.

עוד הוחלט כי המשך הפעלת תכנית ״איים ירוקים״ וקידום חקיקה בנושא, מערכת החינוך תמשיך לפעול באזורים הירוקים והצהובים אלא אם יוטל סגר בהמשך, ריווח התפוסה בתחבורה הציבורית ונקיטת צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות. ההגבלות לא יפגעו בזכות ההפגנה.

במקביל ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה את המלצת משרד הבריאות להכריז על סח'נין וכפר כנא כאזורים מוגבלים למשך 5 ימים ממחר, ה-8בדצמבר בשעה 19:00, עד יום ראשון, ה-13 בדצמבר בשעה 19:00.

ראש המל״ל, מאיר בן שבת אמר בישיבת הקבינט: "אם לא נקבל את ההחלטות הקשות, יש חשש מאובדן שליטה, מכלכלה מכווצת והפיכת ישראל למדינה אדומה עם תמותה של עוד 2,000 חולים".

הצעת המל״ל הארשונית היתה להטיל בשלב הראשון סגר לילי מערב חנוכה ועד 20 בדצמבר. במסגרתו, ייעשה שימוש נרחב בהטלת סגרים על ערים אדומות, שבים מחו"ל יעברו בדיקות ויוכנסו לבידוד ויבוצעו בדיקות רחבות במערכת החינוך.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר בדיון: "לא מתנגד לסגר לילי, אבל לא יודע להגיד מה האפקט שלו". לדברי אש, "לסגר הלילי יהיה אפקט חלקי. זה יוביל לריסון מהודק בוודאי. יעברו שבועיים, האפקט של הריסון המהודק לא יתחיל וכבר נגיע למספרים של הסגר המלא. ההצעה הזו היא כמו להגיד שב-2 בינואר אנחנו נכנסים לסגר מלא".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה: "צריך להתחיל בהגבלות בהקדם. כשנכנסנו לסגר האחרון היינו עם 5,000 מאומתים. כשהרמנו את הברקס הגענו אחר כך ל-9,000 מאומתים ביום. אם נעצור במספרים כאלה אנחנו נגיע לחולים קשים רבים". עוד הוסיפה כי הסגר הלילי לא יעיל ויש להתחיל כבר עכשיו במתווה "הריסון המהודק" אותו הציג משרד הבריאות אתמול.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!