דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / אושר טרומית: זוגות שחתונתם התבטלה עקב הקורונה יקבלו את כספם בחזרה

על פי הצעת החוק, מפעיל אולם אירועים שקיבל תשלום לפני ה-16 במרץ והאירוע לא התקיים, ישיב למזמין את סכום המקדמה | השר איציק שמולי: "זוגות צעירים שילמו מקדמות ושברו חסכונות והם רואים שזה יורד לטמיון"

אולם אירועים בתקופת הקורונה (צילום אילוסטרציה: Abed Rahim (Khatib/Flash90
אולם אירועים בתקופת הקורונה (צילום אילוסטרציה: Abed Rahim (Khatib/Flash90
הדס יום טוב

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להחזר מקדמה בשל ביטול אירוע פרטי באולם אירועים. החוק יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

הצעת החוק שהגישו של חברי הכנסת הילה שי וזאן (כחול לבן), יעקב מרגי ומשה גפני (ש"ס) קובעת כי מפעיל אולם אירועים שקיבל תשלום לפני ה-16 במרץ בעד אירוע שתוכנן להתקיים לאחר מועד זה, והאירוע לא התקיים בשל מגבלות נגיף הקורונה ולא ניתן לקיימו בתוך שלושה חודשים מהמועד המקורי שנקבע לאירוע, ישיב למזמין השירות את סכום המקדמה ששולמה.

על פי ההצעה, ‏האולם יחוייב להשיב את המקדמה בתוך שלושה חודשים ממועד האירוע המקורי או עד תחילת חודש אוקטובר 2020, המאוחר מביניהם. מפעיל האולם יהיה רשאי להפחית מסכום ההחזר הוצאות קודמות בסכום שלא יעלה על 500 שקלים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "אזרחים רבים תכננו לקיים אירועי שמחות בתקופה שחלפה מתחילתו של משבר הקורונה ועד היום, אך נאלצו לדחות או לבטל את האירועים שתוכננו בשל ההגבלות שנקבעו לעניין קיום אירועים".

"יש לסייע לבעלי האולמות, מבלי לפגוע במבקשי השירות"

"לקושי הרגשי הכרוך בביטול האירוע נוספה ההתמודדות מול מפעילי אולמות האירועים, שחלקם חייבו את מבקשי השירות לשלם דמי ביטול בגין האירוע וחלקם לא החזירו מקדמות בסך עשרות אלפי שקלים". עוד נכתב בהצעה: "בעלי אולמות האירועים שרויים במצוקה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה ואין סייג כי יש לסייע להם, וזאת מבלי לפגוע במבקשי השירות".

חברת הכנסת הילה שי וזאן, כחול לבן (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
חברת הכנסת הילה שי וזאן, כחול לבן (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

ח"כ הילה שי וזאן אמרה: "זוג בשם עדי וענבל שילם מקדמה בסך 117 אלף שקלים, וחתונתם בוטלה בשל הקורונה והם טרם ראו שקל אחד בחזרה. לא ייתכן שצרכנים ישלמו על שירות שלא קיבלו בפועל, זה נכון שבעתיים בסכומים אסטרונומיים כאלה".

שר הרווחה איציק שמולי השיב בשם הממשלה: "מדובר בחוק חשוב מאוד. חלק לא מבוטל מצעירי המדינה חשים שנשמטה להם הקרקע מבין הרגליים. זוגות צעירים שילמו מקדמות ושברו חסכונות והם רואים שזה יורד לטמיון. אם נוכל להשיב להם את הכסף הזה ולהקל עליהם, אנחנו מחויבים לכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!