דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / השחייניות אביב ברזלי ולאה פולונסקי לא עוצרות בדרך להשגת הכרטיס לטוקיו

שתי השחייניות (18) הן העתיד של ענף השחייה, היום (ד') יזנקו לבריכה בווינגייט במטרה להבטיח את מקומן באולימפיאדה | ברזלי: "אני רוצה לעשות את הקריטריון עכשיו, כמה שיותר מוקדם" | פולונסקי: "באה לשבור שיאים"

מימין: אביב ברזלי, לאה פולונסקי, אנסטסיה גורבנקו ואנדראה מורז
(צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)
מימין: אביב ברזלי, לאה פולונסקי, אנסטסיה גורבנקו ואנדראה מורז (צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תחרות הקריטריון האולימפי בשחייה תיפתח היום (רביעי) בבריכה במכון וינגייט ותפגיש את מיטב השחיינים והשחייניות בישראל. מדובר בתחרות השנייה ברצף, לאחר ששמונה משחייניות ושחייני הנבחרת שבו מרוטרדם בשבוע שעבר. השחייניות והשחיינים שטרם קבעו את הקריטריון האולימפי, ישאפו לעשות זאת כעת, כשהם יודעים כי הניסיון הבא שלהם יהיה שתי תחרויות מטרה בחודש יוני.

שתיים שינסו להבטיח את מקומן בטוקיו הן, אביב ברזלי ולאה פולונסקי. השחייניות בנות ה-18 הן העתיד של הענף, לצד אנסטסיה גורבנקו שכבר הבטיחה את מקומה בטוקיו. השתיים פרצו לתודעה עם הישגים נהדרים באליפות אירופה לנוער שנערכה בקאזאן 2019, מאז הן ממשיכות להרשים בהתקדמות שלהן בבריכה ומתקדמות לעבר השגת הכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו.

פולונסקי נולדה וגדלה בחיפה, החלה לשחות בגיל 3 וכבר בגיל 6 הצטרפה למועדון מכבי חיפה. לצידה מתאמן ושוחה במועדון ובנבחרת, אחיה הגדול ממנה בשנה, רון פולונסקי, שכבר הבטיח את מקומו בטוקיו 2021. באליפות אירופה לנוער ב-2019 הראתה יכולת גבוהה וסיימה עם מדלית הארד במקצה החזק שלה 200 מטר מעורב, המקצה דרכו היא גם מנסה להעפיל למשחקים האולימפיים.

אחיה המבוגר ממנה בשנה, רון פולונסקי, כבר קבע את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2021 וכעת תורה של לאה להשלים את המשימה ולנסוע יחד איתו לטוקיו. "אנחנו מתאמנים ביחד, כל היומיום שלנו הוא ביחד. זה תמיד עוזר שיש משהו מהמשפחה שנמצא איתי" היא מספרת. "בחו"ל, במקום שאין לי את ההורים איתי, תמיד יש לי אותו שאני יכולה להיעזר בו".

לאה ורון פולונסקי. "כל היומיום שלנו הוא ביחד" (צילום: עמית שיסל באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
לאה ורון פולונסקי. "כל היומיום שלנו הוא ביחד" (צילום: עמית שיסל באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

אביב ברזלי מהיישוב מצפה אבי"ב במשגב, נפגשה לראשונה עם הבריכה כבר בגיל שלושה חודשים. היא מספרת שכשהייתה תינוקת, אימה הייתה לוקחת אותה לבריכה ומלמדת אותה לצוף. לענף השחייה הגיעה בכיתה א', בכיתה ה' כבר הצטרפה לנבחרת של משגב וב-2018 עברה להתאמן במכבי חיפה. ברזלי הצטיינה באליפות אירופה לנוער ב-2019 עם הגעה למקום החמישי בגמר 200 מטר גב.

בתחילת החודש יצאה נבחרת ישראל לתחרות הקריטריון הראשונה ברוטרדם, לאחר כמעט שנה ללא שחיה תחרותית, שישה שחיינים ושתי השחייניות של נבחרת ישראל החלו בניסיון להשיג את הכרטיס הנכסף למשחקים האולימפיים.

אביב ברזלי: "אני רוצה לעשות את הקריטריון עכשיו, כמה שיותר מוקדם" (צילום: באדיבות איגוד השחייה)
אביב ברזלי: "אני רוצה לעשות את הקריטריון עכשיו, כמה שיותר מוקדם" (צילום: באדיבות איגוד השחייה)

ברוטרדם, שתיהן התקרבו לתוצאה אותה הן צריכות להשיג, ברזלי סיימה במקום השני במשחה ל-200 מטר גב ופולונסקי העפילה לשלושה גמרים וסיימה במקום החמישי בגמר 50 מטר חזה. במקום הרביעי ב-100 מטר חזה ובמקום השני ב-200 מטר מעורב, עם 2:13.26 דקות, מרחק 7 עשיריות בלבד מזמן היעד.

"כמובן שהמטרה היא לעשות את הקריטריון האולימפי"

איך היה לחזור להתחרות לאחר כמעט שנה?
ברזלי: "לפי דעתי עשינו שם תוצאות לא רעות ואנחנו יכולות לשחות הרבה יותר טוב בתחרות הזאת".

פולונסקי: "זה היה ממש מלחיץ בהתחלה. היה קצת קשה להיכנס לעניינים ביום הראשון. אבל אחרי זה, נזכרנו בהרגשה וזה בדיוק מה שאנו מתאמנות אליו כל הזמן. שזה הרגע הזה של להתחרות, לזנק למים. לעשות את מה שאנו יודעות לעשות הכי טוב וזאת הייתה הרגשה ממש טובה".

מה המטרות שלכן בתחרות הקרובה?
ברזלי: "אני רוצה לעשות את הקריטריון עכשיו, כמה שיותר מוקדם. חשוב לזכור שזאת הזדמנות ראשונה וביוני יש עוד שתי הזדמנויות. עכשיו אני פשוט קופצת למים, עושה הכי טוב שאני יכולה ונראה מה יהיה, אני חושבת שיהיה טוב".

לאה פולנסקי: "לנסות לשבור את השיאים" (צילום: באדיבות איגוד השחייה)
לאה פולנסקי: "לנסות לשבור את השיאים" (צילום: באדיבות איגוד השחייה)

פולונסקי: "המטרה שלי היא כמובן לעשות את הקריטריון, אבל יותר מי זה, לנסות ליהנות כמה שיותר מהמשחים, לנסות לשבור את השיאים. גם אם לא לקבוע את הקריטריון, אז לנסות להתקרב אליו כמה שיותר. ללמוד מהתחרות הזאת כמה שיותר, אם אני לא עושה את הקריטריון אז ללמוד מה אני בדיוק צריכה לשפר".

בקיץ 2021 שתי השחייניות יצאו לשלב הבא בקריירה שלהן, ליגת המכללות האמריקאית. ברזלי תלמד ותתחרה בארבע השנים הקרובות באוניברסיטת טקסס A&M ופולונסקי בברקלי.

"שרירים זה דבר יפה לבנות"

ענף השחייה, כמו ענפים אחרים בישראל, הוא ענף בעל רוב בולט של גברים. בחמש האולימפיאדות האחרונות מאז סידני 2000, השתתפו 17 שחיינים גברים במשחקים האולימפיים ואילו רק 7 נשים. המגמה שתמשיך גם באולימפיאדה הקרובה, כשרוב סגל הנבחרת הרחב הוא גם כיום בעיקר גברים.

"מה שמלמדים ילדים, שספורט זה לגברים ושרירים זה רק לגברים. בנות מתרחקות מי זה וגם ההורים לא ממש רושמים את הבנות לשחייה ויותר לחוגים כמו ריקודים" אומרת פולונסקי. "אני חושבת שהספורט הזה מתאים באותה מידה לכולם. שרירים זה דבר יפה לבנות, בנות ממש חזקות. הסיבולת כאב שלהן היא הרבה יותר גבוהה מאשר לבנים והן יכולות לסבול יותר. אני חושבת שזה ממש חשוב שיהיו יותר בנות בענף השחייה".

אביב ברזלי (צילום: באדיבות איגוד השחייה)
אביב ברזלי (צילום: באדיבות איגוד השחייה)

ברזלי מסכימה ומוסיפה: "בגלל שבנות מתפתחות בגיל מוקדם יותר, אז אחר כך יותר קשה להן להצליח בענף בגיל בוגר יותר. אז הן בעצם מחליטות לוותר על זה ומתחילות לעשות דברים אחרים בין עם זה בצבא או כל דבר אחר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!