דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

נגיף הקורונה / חורפן שנתפס בארה"ב אובחן כחולה קורונה: מקרה ראשון של חיית בר חולה בטבע

החורפן החולה נתפס סמוך לחווה לגידול חורפנים | זהו הפרט הראשון שהתגלה בטבע כנשא של הנגיף, מה שמעלה חשש מהתפשטות | גובר הוויכוח בעולם לגבי המשך קיום תעשיית הפרוות נוכח החשש מהדבקה

חורפן צעיר בטבע. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock).
חורפן צעיר בטבע. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock).
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד החקלאות בארצות הברית הודיע אתמול (שלישי) בלילה כי חורפן שחי בטבע במדינת יוטה אובחן כחיובי לנגיף הקורונה. החורפן נשא הקורונה נתפס ליד חווה לגידול חורפנים לצרכי פרוות וזוהי חיית הבר החופשית הראשונה שמאובחנת כנשאית הנגיף, לאחר שמספר חיות מתורבתות כגון חתולים וכלבים כבר אובחנו כנשאיות של הנגיף, כמו גם חיות בר שבויות בגני חיות ובחוות גידול.

במשרד החקלאות האמריקני דיווחו כי כמה חיות בר עברו בדיקת קורונה ורק חורפן אחד אובחן כחיובי. במשרד אמרו כי אין עדיין הוכחה לכך שיש התפשטות של הנגיף בקרב חיות בר. "למיטב ידיעתנו, זו חיית הבר החופשית הראשונה שאובחנה כחיובית לנגיף הקורונה", נמסר ממשרד החקלאות האמריקני.

"זוהי סיבה נוספת לכך שארה"ב חייבת לחסל את תעשיית פרוות החורפנים שלה ללא כל דיחוי", כתב קיטי בלוק, נשיא "החברה האנושית" (HSUS), ארגון זכויות בעלי החיים הגדול בארה"ב. לפני כחודשיים דווח כי אלפי חורפנים בחוות גידול ביוטה מתו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה בקרבם. באותה העת דווח כי עובדים בחוות ככל הנראה הדביקו את החורפנים, וכי אין כל ראיות לכך שחורפנים יכולים להדביק בני אדם.

כבר באפריל נחשף כי חורפנים נדבקים בנגיף הקורונה, ובשונה מחיות אחרות, מפתחים תסמינים שעשויים להוביל למותם. בהולנד התגלו המקרים הראשונים של חורפנים נשאי קורונה בחוות גידול לצורכי פרוות, ובהמשך התגלו מקרים דומים גם בדנמרק ובספרד. צרפת והולנד אסרו על גידול תעשייתי של חורפנים לצרכי פרוות בצל משבר הקורונה ובשל הפגיעה בזכויות בעלי חיים. מחוקקים בארה"ב ובאיחוד האירופאי פועלים על מנת לאסור את גידול החורפנים במדינות ארה"ב והאיחוד.

דנמרק המיתה כ-17 מיליון חורפנים בעקבות החשש שנגיף הקורונה יתפשט ביניהם ויפתח מוטציות מסוכנות לבני אדם. המתת החורפנים בדנמרק, יצואנית פרוות החורפנים הגדולה בעולם, הובילה למשבר פוליטי. מגדלי החורפנים מחו כנגד המהלך "הבלתי חוקי" שפגע בפרנסתם. ארגוני זכויות בעלי חיים נחלקו ביניהם כאשר חלקם התנגדו למה שהגדירו כ"טבח המוני", וחלקם תמכו במהלך ודרשו כי תעשיית הפרוות תחוסל לאלתר.

מחזה שיילך וייעלם? חורפן (מינק) בכלוב בחווה לגידול חורפנים לתעשיית הפרווה (צילום:Rokas Tenys / Shutterstock.com)
מחזה שיילך וייעלם? חורפן (מינק) בכלוב בחווה לגידול חורפנים לתעשיית הפרווה (צילום:Rokas Tenys / Shutterstock.com)

המשבר הפוליטי נמשך גם לאחר ששר החקלאות התפטר, וראש הממשלה, מטה פרדריקסן, מינתה את שר הפיתוח לשמש גם כשר החקלאות. לאחר חילופי התפקידים ובמטרה לסיים את המשבר הפוליטי, ביקרה פרדריקסן בחוות חורפנים ריקה ומטוהרת ופרצה בבכי כשדיברה על אובדן מקור ההכנסה עבור החקלאים, אולם גם זה לא סיים את המשבר שרק הולך ומסתבך.

שייריהם של 17 מיליון החורפנים נקברו באתרים שעוררו גם הם מחלוקת ציבורית. אחד מבורות הקבורה נחפר בסמוך לאגם ביוטלנד בו נוהגים תושבי האזור להתרחץ, והשני בסמוך למקור למי שתיה. מחוקקים מהאופוזיציה הדנית דרשו מהמדינה להוציא את שיירי החורפנים מהבורות ולהטמינם במקום אחר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!