דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ד בתמוז תשפ"ד 20.07.24
27.4°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 26.5°חיפה
  • 27.6°אשדוד
  • 25.6°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 29.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 26.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / ועדת הכספים: עסקים שהוקמו ב-2020 ונפגעו בקורונה יקבלו פטור מארנונה

לבקשת חברי ועדת הכספים יבוטל האיסור הגורף לתשלום מענק למעסיק שספרי החשבונות שלו נפסלו | כ"ץ ביקר את הצעתו של בנט להתנות דמי אבטלה בהכשרה מקצועית: "אנשים רוצים לעבוד. כדאי שאישי ציבור יבררו מה שהם אומרים"

שר האוצר ישראל כ"ץ (ועדת הכספים)
שר האוצר ישראל כ"ץ (ועדת הכספים)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר כי בימים הקרובים יתווסף לתכניות התמריצים מענק למובטלים זמן ארוך לחזור לעבוד. כיום מענק זה קיים בהיקף מצומצם בלבד, במסגרת הסכם עם הביטוח הלאומי. בנוסף אמר שר האוצר כי ימצא בקרוב פתרון לעסקים החדשים שהוקמו השנה ולא זכאים למענקים.

במהלך הדיון  הציגו שר האוצר ואנשי משרדו כי גם עסקים חדשים יהיו זכאים לפטור מתשלום ארנונה החל מחודש מרץ 2020, במידה ולא פעלו נוכח מגבלות הקורונה. כרגע לעמדת האוצר התקופה לה יהיו זכאים העסקים החדשים להחזר תהייה החל מהחודשים נובמבר – דצמבר 2020, וחברי ועדת הכספים מבקשים להקדים תקופה זו. בכל אופן, הנושא צפוי להגיע במסגרת תיקון נפרד

אסף וסרצוג, סגן הממונה על התקציבים: "עסק יצטרך להצהיר כמה זמן מתוך חודשיים שהיא התקופה לתשלום ארנונה, הוא היה סגור, ונצטרך להגדיר בקריטריונים מה הוא אורך התקופה המזכה. אם זה 30 יום או 20 יום מתוך 60. במידה והעסק היה סגור למשך התקופה שיקבע, הוא יקבל החזר ארנונה ונפטור אותו עד לסכום מסוים, אנחנו מדברים על החזר בסדר גודל של 15 אלף שקלים לחודשיים. זה דורש את הסכמת שר הפנים".

בדיון העלה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בקשה לשנות סעיף שמונע מבעלי עסקים שהספרים שלהם נפסלו מלקבל מענק באופן גורף, ולהשאיר לרשות המסים שיקול דעת בנושא. למרות התנגדות מ"מ מנכ"ל האוצר וראש רשות המסים ערן יעקב, הוא הוכנס כהסתייגות לחוק וזכה לתמיכת חברי הוועדה ושר האוצר.

כ"ץ אמר את הדברים בדיון על תוספת מענקים שנפגעו זמן ממושך בקורונה.  השר התייחס לביקורת על כך שהמענק ממומן מתקציב החזר ההוצאות הקבועות שהוקצה לחודש יוני: "אנחנו מעריכים שעד סוף מאי כל העסקים יחזרו ולא יהיה שימוש לכסף הזה. במידה וכן יהיה צורך לסיוע בחודש יוני נפתח קופסת קורונה נוספת, זה לא במקום זה".

שר האוצר ביקר במרומז הצעה של ח"כ נפתלי בנט (ימינה) לשלול דמי אבטלה ממובטלים שלא ישתתפו בהכשרה מקצועית: "אני שומע את כל ההתקפות על המובטלים וזה ממש מקומם אותי, אלה אנשים שלא מאפשרים להם לעבוד, שפותחים סגרים מאות אלפים חוזרים לעבודה. איפה הערבות ההדדית? אנשים רוצים לעבוד. כדאי שאישי ציבור במיוחד יבררו מה שהם אומרים".

בנושא העסקים החדשים: "אני חושב שחייבים למצוא פתרון לעניין הזה, הנחתי למצוא פתרון ונצטרך להתכנס אליו, גם בעניין הארנונה לאותם עסקים, כי המשבר מתמשך, עכשיו שאנחנו יודעים שיש עוד עסק, ברור שאנחנו מחויבים לתת פתרונות. הימשכות המשבר כלאה אותם בתוכו". ​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!