דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מערכת הבריאות

נאבקים בקורונה / מנהל מחלקת קורונה על הטרגדיה באיכילוב: "טעויות אנוש קורות בסביבה שבה יש לחץ ועומס"

ד"ר דרור דיקר מבית חולים השרון, על מות חולה הקורונה באיכילוב: "אנחנו חווים פטירות רבות, אובדן חיי אדם. מצבים רגשיים קשים. קורא לציבור להימנע ממשפטי שדה"

ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים בילינסון (צילום: דפנה איזברוך)
ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים בילינסון (צילום: דפנה איזברוך)

"לעומסים ולשחיקה הפיזית והנפשית יש מחיר כבד, ואת זה הציבור לא מבין", אומר  היום (ראשון) ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית קורונה בבי"ח השרון ולשעבר יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית. דיקר מתייחס לאירוע מותו של חולה קורונה בן 47 בבית החולים איכילוב בתל אביב, שנותק ממכונת ההנשמה שלו בשישי האחרון והצוות הרפואי במחלקה לא הבחין בכך במשך דקות ארוכות.

בבית החולים איכילוב ייחסו את האירוע לעומס על צוות המחלקה, והודיעו כי המקרה יתוחקר לעומק וכי יתגברו את מחלקות הקורונה על חשבון פעילות רגילה של בית החולים. עד למסקנות המפורטות, דיקר קורא לציבור להבין שהרקע למקרה הוא עומס חריג על צוותי המחלקות בבתי החולים, שמטפלים נכון להערב ב-1,944 חולי קורונה, מתוכם 1,177 במצב קשה ו-282 מונשמים.

בהודעה מטעם האיגוד הישראלי לרפואה פנימית אמר דיקר כי "כשמדברים על קריסה, אנחנו לא מתכוונים למבנים, אלא לקריסה נפשית ופיזית של צוותים רפואיים", אמר דיקר, "הטרגדיה באיכילוב נוראה, והיא קשה בראש ובראשונה למשפחה, אבל חשבו מה חש הצוות הרפואי בבית החולים. עם איזה תחושות קשות הוא מסתובב".

דיקר הוסיף כי "בניגוד לגלי הקורונה הראשון והשני, הרי בגל הקורונה הנוכחי, הסבלנות של הציבור בארץ פקעה. הכעס הגדול על התחלואה הגואה, על טעויות שנעשות לאורך הדרך בניהול המגיפה, על ציבורים לא ממושמעים. הכעסים מגיעים גם אלינו, ומופנים כלפינו – צוותי המחלקות הפנימיות קורונה ומחלקות אחרות, שבהן יש מטופלים בנגיף. מצד אחד יש בנו העוצמות להתמודד עם גלי התחלואה ועם הקשיים המרובים, מצטיינים ברמת שרידות גבוהה ודבקים בקודים האתיים שמנחים אותנו ברפואה, מצד שני, ישנה עייפות החומר, והחוסר בכוח אדם ובאמצעים ניכר."

"טעויות אנוש קורות בסביבה שבה יש לחץ ועומס. בסביבה בה הצוות שחוק. אנחנו חווים פטירות רבות, אובדן חיי אדם. מצבים רגשיים קשים. אנחנו זו החזית. אני קורא לציבור להימנע ממשפטי שדה, ובשם חבריי הרופאים הפנימאים, מבקש להפעיל מידה של הבנה וסובלנות".

העומסים בבתי החולים נמשכים

מחלקות הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ ממשיכים להתמודד עם עומס חריג.

במרכז הרפואי וולפסון בחולון מאושפזים היום (ראשון) 72 חולי קורונה, בהם 37 במצב קשה, 8 במצב קריטי, 3 מחוברים למכונת לב ריאה (אקמו). ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי: "מדובר בעלייה תלולה במספר החולים ובמספר החולים הקשים. הצוותים שלנו עובדים במסירות גדולה ונמשיך לתת מענה רפואי מותאם אישית ככל שיידרש. ביחד נעבור גם את הגל הזה".

מחלקת קורונה בבית חולים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מחלקת קורונה בבית חולים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

במרכז הרפואי הרצוג בירושלים מאושפזים במחלקות הקורונה 111 חולים, מתוכם 45 חולים קשים ו-2 מונשמים. אורנה כהן, המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג אומרת כי "השפעת העומס על הצוותים הרפואיים, הסיעודיים והפאר-רפואיים ניכרת. בית החולים כולו מגויס לסייע במחלקות הקורונה. נקודת האור היא העובדה שבמהלך הימים הקרובים, אנו צפויים לשחרר מטופלים רבים, שמחלימים בזכות הטיפול המסור של הצוות הרפואי ובזכות התמיכה הרגשית, שחשובה ביותר."

במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים בחמש מחלקות הקורונה 92 חולים, מתוכם 69 במצב קשה, 14 במצב בינוני ותשעה במצב קל.

במרכז הרפואי בני ציון בחיפה מאושפזים 77 חולי קורונה, בארבע מחלקות. 50 מתוכם במצב קשה ו- 20 מונשמים. כעת, נותרו 5 מיטות בלבד לחולי קורונה, ובבית החולים נערכים לפתיחה של מחלקת קורונה חמישית בימים הקרובים. המחלקות הפנימיות בבית החולים מתמודדות עם עומס כבד, וארבעה חדרי ניתוח עדיין סגורים ומבוצעים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים. החל מהבוקר ועד להודעה חדשה נאסרה כניסת מבקרים לבית החולים והיא תותר רק במקרים חריגים ובהם: הורה מלווה לילד, ליווי יולדת, פרידה מבן משפחה במצב סופני ומטפל סיעודי קבוע.

במרכז הרפואי זיו בצפת מאושפזים 53 חולי קורונה, מתוכם 12 במצב קריטי ומונשמים ו-30 במצב קשה. מדובר בתפוסה גבוהה בהרבה ממספר המיטות בתקן המחלקות, שעומד על 38. מדובר בשיא חדש של מאושפזים במחלקות הקורונה במרכז הרפואי זיו מאז התגלה הנגיף בישראל.

במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מאושפזים במערך הקורונה 99 חולים, 77 מהם מוגדרים במצב קשה, מתוכם 40 מונשמים. יש מספר מאושפזים מתחת גיל 30. ממוצע הגיל כעת הוא 68.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!