דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה / תן ג'ובס: יישומון חדש מנגיש מכרזי משרות במגזר הציבורי למחפשי עבודה

דיאנה לברן, מנכ"לית יפעת מכרזים: "אם רשות מקומית מחפשת עובד סוציאלי או מנהל בית ספר, היא מחויבת להוציא מכרז, ויש בין 700 ל-1,000 משרות כאלה בכל חודש"

מורה ביום הראשון ללימודים בכיתה א' בבי"ס יסודי בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (הדס פרוש / פלאש90)
מורה ביום הראשון ללימודים בכיתה א' בבי"ס יסודי בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (הדס פרוש / פלאש90)
הדס יום טוב

"בחודשים האחרונים, עם המצב שנוצר בשוק וכמות המובטלים, החלטנו להוציא את האפליקציה במטרה להנגיש משרות ציבוריות לאנשים שמחפשים עבודה" אומרת ל'דבר' דיאנה לברן, מנכ"לית חברת יפעת מכרזים שהשיקה באוקטובר האחרון יישומון בשם 'תן ג'ובס'. "ברמת החוק, רשויות וחברות ציבוריות חייבות להוציא את התפקידים למכרז, אבל מבחינת החיפוש של המשרה זה היה פחות מונגש לכלל הציבור עד היום".

"מאז ההשקה באוקטובר עברו באפליקציה מעל 6000 משרות במכרזים". אומרת לברן "נכון לעכשיו הורידו את האפליקציה כבר מעל 8,800 איש, וכבר יצרנו קשר עם מעל מאה מנויים שזכו במכרז אליו ניגשו".

המגזר הציבורי מייצר משרות איכותיות גם בתקופת המשבר

לא סתם החליטו ביפעת מכרזים להתמקד דווקא במגזר הציבורי. בעוד שהיצע המשרות בשוק הפרטי נפגע מאוד במשבר, המגזר הציבורי ממשיך ברובו לעבוד ולגייס עובדים חדשים.

בנוסף, מדובר לרוב במשרות בשכר גבוה יחסית ובתנאים טובים. לברן מסבירה כי במגזר הציבורי מרוויחים בממוצע 30% יותר לעומת המגזר הפרטי, ואם עובד לא יכול להגיע לעבודה בשל מגבלות קורונה, הוא זכאי לקבל 70% משכרו.

דיאנה לברן, מנכ"לית חברת יפעת מכרזים (צילום: יפעת מכרזים)​
דיאנה לברן, מנכ"לית חברת יפעת מכרזים (צילום: יפעת מכרזים)​

"בעשור האחרון היו הרבה מאוד ביקורות על ראשי רשויות שנתנו כל מיני מכרזים למקורבים", אומרת לברן. "האפליקציה בעצם מביאה את כל המידע וחושפת אותו לכלל הציבור, ובכך מכריחה את הרשויות לחשוף את המידע הזה לכלל ולאפשר לאנשים להשתתף במכרז".

"המידע הזה בעצם קיים, אבל לכלל הציבור אין גישה ישירה אליו בדרך כלל, לכן העולם הזה חושף משרות שכשאתה מחפש אותן למשל באתרי חיפוש העבודה הרגילים, לרוב לא תראה אותן", מסבירה לברן. "אם למשל, רשות מקומית מחפשת עובד סוציאלי או רכז מועדונית או מנהל בית ספר, אלה משרות ציבוריות עליהן היא מחויבת להוציא מכרז, ויש בין 700 ל-1,000 משרות כאלה בכל חודש".

היא מוסיפה שהמשרות פזורות ברחבי הארץ, בכל המגזרים. "כל רשות שרוצה לאייש תפקיד בעצם חייבת להוציא עליו מכרז. אז זה יכול להיות רשויות כמו באר שבע, תל אביב או קרית שמונה, וזה יכול להיות רשויות כמו רהט, ג'וליס, עומר או מיתר".

ביישומון אפשר למצוא משרות בכירות של מנכ"ל בחברה ציבורית ולצד מכרזים למשרה של מזכיר או מזכירה בחברה ציבורית, משרות נהגים, חוקרים, מהנדסים, פסיכולוגים, מורים ועוד. "המשתמש יכול להגדיר את איזור מגוריו ותחומי עיסוקו וכך יקבל את המשרות הרלוונטיות לו".

אלפי משרות נפתחות בשנה "החוקים שווים לכולם"

ביישומון 'תן ג'ובס' יש נכון להיום מעל 345 מכרזים פתוחים, כאשר במסגרת תקופת הפיילוט פורסמו סך הכל כ-600 משרות. עיריית ראשון לציון היא המובילה במספר מכרזי התעסוקה ומציעה 79 משרות, אחריה עיריית ירושלים עם 75 משרות, רעננה עם 69 מכרזים ורמת גן עם 68 מכרזים.

"סידרנו את המכרזים ל-22 תחומים, ותחתם הכנסנו בעלי תפקידים", מסבירה לברן. "לדוגמא, תחת חינוך ניתן למצוא גם תפקידי הוראה בבתי ספר, גם רכזים וגם מנהלי מועדוניות. בתחום הבריאות ניתן יהיה למצוא משרות פסיכולוגים, עובדים סוציאלים, אחיות בתי ספר וכן הלאה.

"אני מאמינה שבסוף לכל אדם שמתאים יש סיכוי להתקבל למשרה ציבורית. כמובן שיש פחות משרות מנכ"ל, אבל לעובדים סוציאלים, פסיכולוגים, מהנדסים, מורים, רואי חשבון ועורכי דין יש דרישה עצומה", היא מוסיפה.

על פי נתוני יפעת מכרזים, בשנת 2020 נערכו הכי הרבה מכרזים בתחום החינוך (872 מכרזים), בתחום הבריאות (846 מכרזים) ובתחום האדמינסטרציה (580 מכרזים). "בשגרה, בעלי מקצוע מגיעים למשרות האלה מתוך העולם הפנימי של התחום בדרך כלל. מנהלים ורשויות יודעים לפנות לארגונים ישירות", היא אומרת. "היתרון במכרז, הוא שהחוקים הם שווים לכולם.

"כשאתה מחפש משרה רגילה במגזר הפרטי אתה נבחן על ידי מנהל משאבי אנוש או חברת השמה, או מנכ"ל שהפרופיל שלך דיבר אליו או לא. כשאתה ניגש למכרז תנאי ההתחלה תואמים ורלוונטיים לכל מי שמתאים לאותה המשרה, ויותר קל להתקדם קדימה בהליכי הקבלה לעבודה מאשר לשלוח קורות חיים ולקוות שתזומן לראיון".

בשלב זה ניתן להוריד את היישומון בחינם. בתחילת אפריל מתכננים ביפעת מכרזים לגבות דמי מנוי של 35 שקלים בחודש ולאפשר חשיפה לכל המשרות או לחילופין לאפשר חשיפה חד פעמית למשרה ספציפית במחיר של 13 שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!