דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ג בתמוז תשפ"ד 29.07.24
31.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 31.5°תל אביב
  • 30.4°חיפה
  • 31.6°אשדוד
  • 34.8°באר שבע
  • 39.9°אילת
  • 36.0°טבריה
  • 31.0°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

חינוך / ההצעה לאישור הקבינט: לימודים בערים ירוקות, צהובות; וכתומות ששיעור המחוסנים בהן גבוה

המתווה שיוצג לקבינט כולל פתיחה של הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב | נתניהו: "נפתח בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי בקופת חולים בזרזיר. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי בקופת חולים בזרזיר. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות יציג לקבינט הקורונה היום מתווה לחזרה חלקית של מערכת החינוך בגיל הרך ובשכבות י"א י"ב, בערים צהובות וירוקות ובחלק מהערים הכתומות. לראשונה כולל מתווה פתיחה יישובי את שיעור המתחסנים ביישוב.

לפי פרסום בחדשות 12, בערים הירוקות והצהובות ייפתחו גני ילדים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב. שכבות גיל אלו ייפתחו גם בחלק מהערים הכתומות, על פי נוסחה שתשקלל את ציון הרמזור של היישוב ושיעור ההתחסנות באותו יישוב. בערים אדומות לא תיפתח כלל מערכת החינוך.

לפי מודל הרמזור הנוכחי, עיר מוגדרת ככתומה אם ציון הרמזור שלה הוא בין 6 ל-7.5 בסקאלה של 0 עד 10. הציון משקלל את מספר החולים הפעילים ביחס לאוכלוסיה, אחוז השינוי בחולים המאומתים החדשים ושיעור הבדיקות החיוביות.

הנוסחה המוצעת קובעת שבערים כתומות מעל ציון רמזור של 6.5 מערכת החינוך לא תיפתח כלל, ובערים כתומות שציון הרמזור שלהן הוא בין 6 ל-6.5, תיפתח מערכת החינוך בשכבות הגיל שייפתחו (גנים, א'-ד', י"א-י"ב) בתנאי ששיעור המחוסנים במנה שנייה ביישוב יהיה מעל 70%.

לפי תמונת המצב שפרסם משרד הבריאות היום, 77.5% מתושבי המדינה חיים ביישובים כתומים ואדומים. החרגת יישובים כתומים עם ציון ה'קרוב' לצהוב ושיעור מתחסנים גבוה תוסיף עוד כ-10% מהתושבים לאזורים בהם מערכת החינוך תיפתח, חלקית כמובן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בביקור במרכז חיסונים של שירותי בריאות כללית בזרזיר כי המטרה בפתיחה המדורגת היא מניעת הדבקה של ילדים, שעלולים להדביק את הוריהם ולהגביר את התחלואה הקשה. "נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים וכשיש את המוטציה הבריטית המשתוללת, הם ידביקו את ההורים שלהם בני 40 ו-50."

"אנחנו מנסים לעשות זאת בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים ואחר כך גם ימלאו את בתי הקברות. לכן אנחנו עושים זאת בהדרגה."

לדברי נתניהו, "יש לנו אפשרות לצאת מהמחלה עם מינימום נזק. אבל צריך לעשות את המאמץ האחרון בצורה מודרגת ואחראית. החל מהחינוך לגיל הרך, לחלק מהאנשים, בהמשך לכל האנשים וכך נמשיך להתקדם צעד צעד. אנחנו יכולים לצאת מזה. המוטציה המהירה היא הסיבה שאנחנו פועלים יותר בזהירות. זה לא היה המצב לפני חודש, זה המצב עכשיו ואנחנו מתאימים עצמנו למה שקורה בעולם, וגם בארץ המוטציה מכה. לנו יש אפשרות בגלל מיליוני החיסונים, כולל המיליון שקיבלנו רק לפני כמה ימים״.

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו עובדים מסביב לשעון. הדיונים לשמחתי ביומיים האחרונים היו בכובד ראש על השאלה איך מתמרצים את שארית האנשים. קודם כל הצעירים שיבואו להתחסן אבל לפניהם גילאי 50+. משום ש-97% מהמתים הם בני 50+ ו-93% מהמחלות הקשות הן בקרבם. הצעירים יכולים להדביק אותם ולצבור כל מיני תסמינים שישארו איתם לכל החיים. לכן אנחנו מתמקדים כרגע בהגברת ההתחסנות."

לדברי נתניהו הקבינט יקדם גם את הדרכון הירוק שיאפשר הטבות למקבלי חיסונים. "אנחנו גם ננפק דרכונים ירוקים ואז אנשים יוכלו ללכת עם הדרכון הירוק, נוכל לפתוח בהדרגה את תחומי החיים השונים. בהדרגה, תחילה חינוך ואחר כך את התחומים האחרים. על זה בדיוק אנחנו דנים. יש מציאות חדשה, אנחנו במציאות חירום."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!