דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ג בתמוז תשפ"ד 29.07.24
31.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 31.5°תל אביב
  • 30.4°חיפה
  • 31.6°אשדוד
  • 34.8°באר שבע
  • 39.9°אילת
  • 36.0°טבריה
  • 31.0°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / בפארקים ובחצרות הגנים: ברשויות האדומות מתאמצים להפגיש את התלמידים למרות ההגבלות

מרבית הרשויות המקומיות והיישובים בישראל בתי הספר וגני הילדים עדיין סגורים, אך לראשונה מתחילת הסגר מתאפשרים מפגשים בחוץ בקבוצות של עד 9 תלמידים | מזג האוויר החורפי משלישי השבוע יקשה על קיום המפגשים

תלמידים חוזרים לבית הספר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90).
תלמידים חוזרים לבית הספר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90).
דוד טברסקי

הרשויות המקומיות החלו כבר בחמישי האחרון ביצירת מתווים למפגשי חוץ, בשכבות גיל בהן לא מתקיימים לימודים וביישובים בהם מערכת החינוך כלל לא נפתחת, עקב רמת תחלואה גבוהה. לראשונה מתחילת הסגר השלישי אישרה הממשלה מפגשים באוויר הפתוח בקבוצות של עד תשעה תלמידים ומורה.

למרות החלטת הממשלה על פתיחה חלקית של מערכת החינוך, מרבית ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר בישראל יוכלו לצאת השבוע ממסכי הזום ולהיפגש רק בקבוצות קטנות בשטח פתוח ולזמנים קצובים.

הפעימה הבאה של פתיחת מוסדות החינוך מתוכננת לשבוע הבא, וצפויה להוסיף גם את כיתות ה'-ו'. עם זאת המתווה של פתיחה לפי הרמזור צפוי להישמר. לקראת סוף השבוע יפרסם משרד הבריאות את רשימת היישובים המעודכנת שצבעם יוגדר ירוק, צהוב, או 'כתום גבולי' (בין 6 ל-6.5 בציון הרמזור עם מעל 70% שיעור התחסנות לגיל 50 ומעלה), ובהם תתאפשר פתיחת מוסדות החינוך בשבוע שלאחר מכן.

מפגשים קצרים בפארקים וחצרות הגנים

המפגשים נערכים בחצרות גני הילדים ובתי הספר ובפארקים עירוניים, בדרך כלל לשעתיים-שלוש. עם זאת, החל משלישי השבוע צפוי מזג אוויר קר שיקשה על קיום הלימודים בחוץ.

ירושלים: הלימודים יפתחו רק בשכונות בית הכרם רמת מוצא ובית צפאפא, אחרי ששכונות רבות שהיו צריכות להתחיל בלימודים ביום חמישי שעבר עברו לרשימה האדומה. "אני שמח בשביל הילדים שחוזרים לספסל הלימודים, אך זה לא מספיק", אמר אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בעיר, "אני מקווה שבהקדם יתר ילדי ירושלים ישובו גם למוסדות החינוך".

בעירייה יפתחו השבוע את שערי בתי הספר והמגרשים לפחות עד יום שלישי, מאחר שביום רביעי יש סיכוי לשלג בבירה. הלימודים בעיר לא נפתחו ביום חמישי, אחרי הסרת המגבלות, עקב הוראות סותרות שקיבלה העירייה מפיקוד העורף וממשרד הבריאות.

ראשון לציון: רז קינסטליך, ראש העירייה, הודיע על מתווה מפגשים בקבוצות לגנים ולכיתות הנמוכות והדגיש כי ההחלטה אם לשלוח את הילדים נתונה לשיקול דעתם של ההורים.

ערב הפעלת המתווה ברביעי שעבר כתב קינסטליך: "ב-72 שעות האחרונות הפעלנו כל לחץ אפשרי, על מנת להפעיל בעיר מתווה פתיחת לימודים לגנים, שיהיה הגיוני ושקול וייתן מענה טוב יותר להורים מבלי לסכן את הילדים ובלי להותיר אותם שעות ארוכות בחוץ. משרד החינוך לא קיבל את עמדתנו בעניין זה ומתעקש על המתווה הקיים. לכן אנחנו פותחים את הגנים, אך מותירים לשיקולכם, ההורים, אם לשלוח מחר את הילדים לגנים ולכיתות א׳-ג׳ – או לא. הילדים ישהו רק מחוץ למבנה, בקפסולות של עד 8 ילדים בשטח הפתוח, במספר שעות וחלוקת ימים על פי החלטת הגננת."

פתח תקווה: אגף החינוך בעירייה המליץ על מתווה למידה שבו כל תלמיד יגיע לבית הספר עד פעמיים בשבוע, לזמן של כשלוש שעות. בהודעה להורים מטעם העירייה נכתב שכל בית ספר יפעל לפי האפשרויות העומדות בפניו, מערכת הלימודים, זמינות המרחבים ועוד, ויעדכן את התלמידים בהתאם.

"ברור לכולנו כי הזמן החולף אינו מיטיב עם הילדים הנמצאים בבית תקופה ממושכת", אמר ראש העיר רמי גרינברג, "העובדה כי ניתן לזמן תלמידים בקבוצות קטנות תאפשר למורים לזמן את הילדים למפגש חברתי או לשיעור שיתקיים באוויר הפתוח".

בית שמש: ראשת העירייה עליזה בלוך אפשרה את פתיחת המרחבים החינוכיים בקבוצות קטנות בחמישי שעבר. בעיר, שמוגדרת אדומה, מתקיימים מפגשי למידה במרחבים רלוונטיים לכל שכבות הגיל: במדשאות, בפארקים, ובחצרות בתי הספר והגנים.

כמעט 20 אלף תלמידים חולים פעילים

לפי משרד החינוך, בחמישי האחרון היו 19,950 תלמידים ו-2,121 עובדי הוראה שחולים בקורונה. מתוכם, כ-1500 ילדים מאומתים בגני החובה, ומספר דומה בכיתה י'. מספר החולים הגבוה ביותר היה בירושלים (2970), בני ברק (1400), ומודיעין עילית (1120). קרוב למחצית מהתלמידים החולים, 8454 תלמידים, היו בערים חרדיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!