דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עבודה מאורגנת / יו״ר ההסתדרות ושרת התחבורה: ״נסדיר את המעמד של 17 אלף נהגי התחבורה הציבורית״

ארנון בר-דוד: ״יש לי הערכה רבה לשרה בזכות ההכרה שלה בחשיבותם ותרומתם של העובדים״ | מירי רגב: ״צריך לזכור שהעובדים הם הכוח המניע את המשק. חשוב לי שהוועדים והציבור יראו שאנחנו יושבים ביחד״

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושרת התחבורה מירי רגב (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושרת התחבורה מירי רגב (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נפגש היום (ד') עם שרת התחבורה מירי רגב והשניים דנו במאמצים המשותפים להסדיר את מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית ולקדם פתרונות למיגור האלימות נגד נהגים בישראל.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "פיתוח התחבורה הציבורית זה העתיד" (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "פיתוח התחבורה הציבורית זה העתיד" (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

בסיכום הפגישה, ולבקשת יו"ר ההסתדרות, הודיעה שרת התחבורה רגב כי היא תפעל לזרז את שינוי החקיקה שיזמה, שמטרתו להכיר בנהגי התחבורה כעובדי ציבור לעניין חוק העונשין, ולהחמיר את הענישה במקרי אלימות נגד נהגים בתחבורה הציבורית. כמו כן, סיכמו הצדדים על הקמת שולחן עגול בנושא ועל קמפיין הסברה משותף להגברת המודעות הציבורית למניעת אלימות נגד נהגים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הודה לשרה רגב על המחויבות שלה לנושא ואמר: ״נמשיך להיאבק על סביבת עבודה מוגנת לנהגים בתחבורה הציבורית ונבהיר לכולם מה המשמעות של אפס סובלנות לאלימות. משרד התחבורה הוא שטח עתיר אתגרים, וכעת, יותר מאי פעם, נפעל להדק את שיתוף הפעולה כדי להביא לשינוי אמיתי. פיתוח התחבורה הציבורית זה העתיד. יש לי הערכה רבה לשרה רגב בזכות הדרך המשותפת ובזכות ההכרה שלה בחשיבותם ובתרומתם של העובדים״.

שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה: ״17 אלף נהגים בתחבורה הציבורית צריכים לדעת שרואים אותם, שמתייחסים אליהם, שדואגים להם, ואנו נוודא שהחקיקה תשתנה בהקדם כדי להרתיע את כל מי שחושב לפעול באלימות כלפי הנהגים. יחד עם ההסתדרות, נמשיך לעשות הכול כדי להסדיר את מעמד הנהגים בארץ ולוודא שהנהגים ירגישו בטוחים בסביבת העבודה שלהם. חשוב לי שהוועדים והציבור יראו שאנו יושבים ביחד ופועלים ביחד כדי לפתור נושאים שחשובים לכולם״.

שרת התחבורה, מירי רגב: ״לזכור שהעובדים הם הכוח המניע את המשק״ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שרת התחבורה, מירי רגב: ״לזכור שהעובדים הם הכוח המניע את המשק״ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

השרה הודתה ליו"ר ההסתדרות על שיתוף הפעולה והוסיפה: ״ההסתדרות משנה את פניה ואני שמחה להיות כאן היום. אנחנו יכולים להתווכח על נושאים עקרוניים אבל יש כאן הבנה הדדית ומערכתית. ההסתדרות מבחינתי היא פרטנר, ועבודה מאורגנת היא לא מילת גנאי״.

לדברי רגב ״צריך לזכור שהעובדים הם הכוח המניע של המשק והידברות מוצלחת של נציגות העובדים והמעסיקים מניבה רווח לכל הצדדים. אני רואה חשיבות גדולה בשמירה על זכויות העובדים במקביל לשמירה על התחרות והשוק החופשי למען אזרחי המדינה״.

בר-דוד הוסיף, ואמר: ״בכל מקום שבו ניתן לייעל את השירות למען האזרחים, תוך הכנסת שיפורים וחדשנות, ההסתדרות בראשותי תהיה שותפה מובילה. נעזור למדינת ישראל לנוע קדימה, ונמלא תפקיד אחראי באופן שהולם את מידת ההשפעה שלנו על הכלכלה הישראלית״.

מימין: אבי אדרי, ארנון בר-דוד ומירי רגב (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מימין: אבי אדרי, ארנון בר-דוד ומירי רגב (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

״המגזר הציבורי כבר הפנים את השינוי ויידע לתת את החלק שלו״, אמר יו״ר ההסתדרות והוסיף שבמקביל להתקדמות המשמעותית שהושגה בתחבורה הציבורית ובנמלי הים, נדרשת גם הירתמות הממשלה וההסתדרות לשיקום ענף התעופה בישראל. ״התהליכים התחילו והם נעים קדימה. צריך לזכור שאחרי כל המחלוקות, יש מדינה בקצה ולהסתדרות יש תפקיד חשוב״.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״מזה תקופה ארוכה שמתקיים שיתוף פעולה פורה בין ההסתדרות לבין משרד התחבורה והעומדת בראשו. אנו גאים להוביל מהלכים ביחד: בין אם זה בשמירה על ביטחון הנהגים או בין אם זה בשמירה על בריאות הנהגים. נמשיך לשתף פעולה בכל הקשור לעובדי התחבורה הציבורית בפרט, ולעובדי התחבורה בכלל״.

הפגישה בין הצדדים שארכה כשעה, התקיימה בלשכת יו"ר ההסתדרות והשתתפו בה יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, יעקב נתניהו, מ"מ מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה רן שדמי, מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, וראשי וחברי ועדים בהם: יו"ר ועד הנהגים בחברת דן יוסי קפילוטו, יו"ר ועד הנהגים בחברת מטרופולין אסדי ויאסם, יו"ר ועד הנהגים במטרונית אחמד ח'ליל, וחברי ועד עובדי אגד סלמן יצחק ואלי בן איון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!