דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ג בתמוז תשפ"ד 29.07.24
29.2°תל אביב
  • 25.6°ירושלים
  • 29.2°תל אביב
  • 28.8°חיפה
  • 30.1°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 31.9°אילת
  • 29.5°טבריה
  • 27.3°צפת
  • 29.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

יוצאים מהסגר / תקלות בהנפקת התו הירוק עקב עומס; החנויות, המלונות וחדרי הכושר נפתחו

מערכת החינוך תיפתח למאות אלפי תלמידים אבל שכבות ז'-י' יישארו בבית | הקנס להפרת הנחיות התו הירוק: 10,000-5,000 שקלים

נערכות לפתיחת חדרי הכושר ביום ראשון. 16 בפברואר 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
נערכות לפתיחת חדרי הכושר ביום ראשון. 16 בפברואר 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קשיים ועומס באתר ובאפליקציה להנפקת התו הירוק הבוקר (ראשון). האתר הייעודי שהקים משרד הבריאות להנפקת התו, וכן אפליקציית רמזור שמנפיקה אותו, מודיעים למשתמשים החל מאתמול על עומס, או שאינם מאפשרים להנפיק את התו. במשרד הבריאות אמרו כי הם מודעים לבעייה, והזכירו כי בשבועיים הקרובים מוגדר התו הירוק כנסיוני, וניתן להשתמש גם בתעודות המתחסן או המחלים שמנפיקות קופות החולים.

הודעת שגיאה בהנפקת תו ירוק באפליקציית הרמזור. (צילום מסך)
הודעת שגיאה בהנפקת תו ירוק באפליקציית הרמזור. (צילום מסך)

הפעימה השנייה בהקלות שלאחר הסגר השלישי יצאה הבוקר לדרך. במסגרת הפעימה הורחבה פעילות מערכת החינוך, נפתחו החנויות, הקניונים, השווקים ומרכזי הקניות הפתוחים, וכן בתי כנסת. בנוסף ייצא לפועל לראשונה 'התו הירוק' – פתיחת מקומות רק לאנשים שהתחסנו לקורונה או החלימו. במסגרת התו הירוק יפעלו חדרי כושר, מלונות (ללא חדרי אוכל), בריכות שחייה, וכן אירועי תרבות וספורט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו אתמול (שבת) במכון הכושר ׳שר פיטנס׳ בפתח-תקווה, לקראת פתיחת הענף מחר באמצעות התו הירוק. בביקור אמר נתניהו: "כל אחד מכם יוכל להיכנס מחר לאפליקציה, אני מניח שיהיו בעיות בהתחלה. התו הירוק פותח בהדרגה את המדינה. אנא, השתמשו בזה, זה מיועד למענכם."

נתניהו קרא לציבור שעוד לא התחסן לעשות זאת. "יהיה לכם תו ירוק ותוכלו גם אתם ליהנות ממנו, זאת אחריות שלכם. אנחנו מחסנים כרגע בקצב של בערך 30 אלף חיסונים ביום מעל גיל 50, שם עיקר התחלואה והתמותה. בשבועיים הקרובים אנחנו מתכוונים לחסן למעלה מ-95% בגילאים האלה. אני מבקש מכם – לכו להתחסן, קבלו את התו הירוק ותתחילו לחזור לחיים."

ראש הממשלה התייחס גם לפתיחת חדרי הכושר לפני החזרה מלאה לפעילות של מערכת החינוך. "חשוב להבין – יש מגפה, יש מוטציה בריטית שמכה בצעירים, אנחנו עדיין לא יודעים את האפקט שלה. אף על פי שהרבה מאוד מהילדים יילכו ללימודים, אנחנו עושים את זה בהדרגה. בשבועיים האלה אנחנו פותחים ראשית את מה שניתן ללכת אליו עם תו ירוק. במסחר אין לנו אפשרות לצערי לעשות תו ירוק מכיון שיש שם שירותים חיוניים, כמו מרפאות, בתי מרקחת, מזון ולכן שם אין לנו אפשרות לעשות תו ירוק."

מערכת החינוך, קניונים ומלונות

במסגרת הפעימה השנייה ייפתחו הבוקר (ראשון) כיתות ה'-ו', כיתות יא'-יב' וכיתות י"ג-י"ד בערים ירוקות וצהובות וכן בערים כתומות "בהירות" בהן רמת ההתחסנות לבני 50 + היא של 70% ומעלה. במקומות אלה יתחדשו גם הלימודים בכיתות עולים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים וכן פעילות תנועות הנוער.

תותר פעילות בשטח פתוח של עד 20 משתתפים של גנים, בתי ספר, מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים וכן מוסד תורני. פעילות פנימיות תותר גם במסלול "פתוח" ולא רק במסלול "סגור". יותרו טיולים חד יומיים ומפעילים חיצוניים במסגרות שפועלות.

בנוסף, ייפתחו חדרי כושר ובריכות שחייה; אירועי תרבות וספורט; תערוכות במתכונות התו הירוק – למחוסנים ולמחלימים בלבד. בתי כנסת יוכלו לבחור האם לפעול במתווה התו הסגול לכלל הציבור (עד 10 מתפללים במבנה ו-20 בחוץ), או לפעול עם מספר מתפללים גדול יותר במתכונת התו הירוק.

הנפקה באינטרנט, באפליקציה ובטלפון

את התו הירוק יכולים להנפיק אנשים שהשלימו את שתי מנות החיסון, ועבר לפחות שבוע מתאריך השלמת המנה השנייה (בעלי תעודת מתחסן) או מחלימים, בעלי תעודת מחלים בין שאומתו כחולים בעת מחלתם ובין שקיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית. בשלב זה לא תתאפשר כניסה למקומות תו ירוק עבור נבדקים שקיבלו תוצאה שלילית ולא עבור ילדים מתחת לגיל 16 שאינם מחלימים. גם במקומות הפועלים לפי התו הירוק יישמרו כל הנחיות הקורונה – עטיית מסכות, ריחוק חברתי ושמירה על היגיינה.

'התו הירוק' מונפק באמצעות אפליקציית (יישומון) "רמזור" שזמינה בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל, אתר משרד הבריאות ובאמצעות מוקד משרד הבריאות, באמצעות הזנת פרטים ואימות. הנפקת התו דרך האפליקציה היא חד פעמית. התו נשאר קבוע באפליקציה ואינו דורש הפקה מחודשת עבור כל כניסה וכניסה. כאשר המשתמש נדרש להציג את התו, ניתן יהיה לעשות זאת דרך האפליקציה באמצעות הבחירה ב-"הצגת תו ירוק". כך, לצד תעודה מזהה, ניתן יהיה להיכנס לעסקים או לאירועים הפועלים תחת המתווה.

אפשרות נוספת היא להדפיס את התו דרך אתר משרד הבריאות או לבקש לקבלו באי-מייל, בפקס או בדואר דרך המוקד הטלפוני של משרד הבריאות. התו יודפס על נייר, בתוכו יוטמע ברקוד. המסמך יהיה תקף בתוספת תעודה מזהה של בעל התו. הצגת שני המסמכים יאפשרו להיכנס לעסק או לאירוע, בכפוף לסריקת המסמך על ידי מפעיל העסק בכניסה למקום.

אמצעי ההפקה של התו הירוק מופיעים בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואנגלית.
כמו כן, תתאפשר כניסה למקומות הפועלים בתו ירוק באמצעות הצגת "תעודת מתחסן" או תעודת מחלים – שניתן להנפיק באתר משרד הבריאות ובאתרי קופות החולים.

5,000-10,000 שקלים קנס לבעל עסק שיפר את הנחיות התו הירוק

במשטרת ישראל אמרו ל'דבר' כי המשטרה תהיה מעורבת באכיפת התקנות החדשות, יחד עם המפקחים העירוניים ברשויות המקומיות. לפי התקנות שאישרה הממשלה, אדם ששוהה במקום הפועל בתו ירוק ללא היתר צפוי לקנס של 1,000 שקלים. בעל עסק המכניס קהל ללא תו ירוק צפוי לקנס בגובה 10,000-5,000 שקלים. בנוסף, מכילות התקנות גם חיוב בהצבת שלט בכניסה למקומות פועלים בתו ירוק המיידע את הנכנסים על החובה להציג אישור תו ירוקה בכניסה, בשפות עברית, ערבית ואנגלית. עסק המפר את החובה להציב שלט, צפוי לקנס של 3,000 שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!