דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

בניינים מחופשים, מופעי רחוב ומסיבות בזום: אירועי פורים בצל הקורונה

עיריית חיפה מארגנת משחק גמד ענק למשפחות, וביפו יתחפשו אתרים מרכזיים לערים אחרות בעולם | המשטרה מפעילה יכולות מודיעיניות לאיתור מארגני מסיבות 'מחתרתיות', חלקם נחקרו באזהרה

פורים ברחובות ירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
פורים ברחובות ירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
אסף צבי

בניינים מחופשים, מופעי רחוב שכונתיים, משחק גמד ענק של משפחות וטיש פורים טלפוני – מגבלות הקורונה מביאות את העיריות להפיק אירועים יצירתיים לפורים. בארבע הערים הגדולות בישראל ייערכו מגוון אירועים לציון החג, פיזיים ווירטואליים. במקביל, המשטרה מפעילה יכולות מודיעיניות כדי לאתר מסיבות פורים מחתרתיות.

מלבד הגבלות ההתקהלות החליטה הממשלה אתמול (שלישי) על סגר לילי בימי פורים, במטרה לצמצם ככל האפשר התקהלויות. גם קריאות המגילה בבתי הכנסת ייערכו במתכונת מצומצמת, או במתווה התו הירוק למחוסנים ומחלימים בלבד. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, פנה על הרשות המקומית והגופים הכפופים לה, ובהם החברות העירוניות, לעמוד בכללים כאמור ובכך, לא לממן ולא לארגן פעילויות ואירועים בניגוד לכללים. המטרה המרכזית היא שחג הפורים יעבור ללא הרחבת התחלואה".

פורים בשנה שעברה היה החג הראשון שישראל חגגה בצל הקורונה. מגבלות ההתקהלות לא היו חמורות כפי שהן כיום, אך הן כללו איסור על קיום אירועים בהשתתפות מעל 2,000 בני אדם – מה שהוביל לביטול תהלוכות עדלאידע, מסיבות ואירועים גדולים. כעת נאלצות העיריות להתמודד עם הגבלות מחמירות אף יותר.

תל אביב-יפו

העיר מציעה מגוון של מסיבות פורים משפחתיות בזום, שעות סיפור, והופעה בזום של הזמרת אגם בוחבוט. בנוסף אירועי קריאת מגילה בשטחים פתוחים בשיתוף בית חב"ד בעיר. ביפו יתקיים הפנינג למשפחות 'יפו מתחפשת' שבו יתחפשו אתרים מרכזיים בעיר הנמל לערים מרכזיות בעולם – סלוניקי בנמל יפו, רומא ביפו העתיקה ולונדון בכיכר השעון, בעלות של 15-30 שקלים. בשכונות יפו יפעל קרנבל נודד.

אזרחי העיר הוותיקים מוזמנים לצפות במופעי תרבות של טוביה צפיר, שרה'לה שרון, יורם טהרלב, יעקב בודו ומוניקה ורדימון, שישודרו בערוץ היוטיוב של נמל תל אביב. בנוסף, בעמוד הפייסבוק העירוני תיערך תחרות תחפושות, והתושבים הוזמנו לשלוח תמונות שלהם ושל ילדיהם מחופשים. לכל אירועי פורים בתל אביב-יפו.

ירושלים

בכל שכונות העיר יתקיימו הפנינגים שכונתיים פיזיים שיכללו מופעי מוסיקה, ליצנים והולכים על קביים וסדנאות יצירה, בכפוף לכללי התו הסגול. בשישי ב-11:00 ייערך הפנינג אמני רחוב במרכז העיר. בנוסף יזמה העירייה את ה'פוריפלצת' במסגרתו בניינים מרכזיים בעיר יתחפשו למפלצות.

ישבנו וחשבנו איך אפשר להציל את פורים, חשבנו וחשבנו… ואז בום! #פוריפלצת ????
מותק הבניינים התחפשו???? לראשונה בישראל ואולי…

פורסם על ידי ‏אגף תרבות ואמנויות עיריית ירושלים‏ ב- יום שישי, 19 בפברואר 2021

במוצאי שבת ישודר באתר העירייה ובערוץ 20 'קריעת המגילה' – מופע סטנד אפ וירטואלי בהשתתפות קובי אריאלי, ג'קי לוי, אודיה קורן, נויה מנדל ויאיר יעקובי.

לכל אירועי פורים בירושלים

חיפה

עיריית חיפה מארגנת שורת אירועים וירטואליים לנוער. הערב (רביעי) תתקיים סדנת אמן הומוריסטית עם הדי. ג'יים עידו בי וצוקי, ומופע סטנד אפ ללא תשלום של הקומיקאי חן מזרחי. תחרות התחפושות המסורתית תתקיים בפלטפורמות הדיגיטליות (ניתן לשלוח צילומי תחפושות עד חמישי בבוקר). היום (רביעי) יתקיים גם מופע של מיומנה למשפחות וילדים בזום.

בשישי ייפרשו ברחבי העיר 40 דמויות שטח צבעוניות ב-17 מרכזי קניות ומסחר ברחבי העיר, שייצרו אווירה פורימית שמחה לעוברים ולשבים. במהלך חמישי ושישי יציירו 20 אמני ואמניות רחוב יצירות חדשות על גבי חזיתות מבנים ליד שוק הפשפשים, רחוב שיבת ציון ומדרחוב ח'טיב, בפעילות של קולקטיב האמנים "ארט אטאק" בשיתוף סטודיו קריאייטיב "זהמהניש".

לקהל הדתי לאומי מתקיים במהלך השבוע משחק גמד ענק עירוני בין משפחות בקהילה, שיסתיים בחידון אינטראקטיבי בחמישי בערב.. לקהל החרדי יחולקו חוברות חידות וחידודים על מגילת אסתר, וייערך טיש פורים טלפוני בשידור חי בחמישי בערב, שיכלול גם מענה על החידות בניידות ממותגות בשכונות שיחלקו פרסים לזוכים.

ראשון לציון

העיר ראשון לציון תציין את פורים בשלושה אירועים וירטואליים – סטנדפורים – עם גיא הוכמן ולאה לב, הערב (רביעי), פורימיוזיק עם ​יסמין מועלם בהופעה חיה ואקוסטית, בחימום להקות ממרכזי הנוער העירוניים (חמישי). והצגה לילדים 'הביצה שהתחפשה'. פרטים באתר העירייה.

באר שבע

העירייה החליטה לא לקיים כלל אירועים לפורים, לא וירטואליים ולא ממשיים. מהעירייה נמסר כי "כדי לשמור על בריאות הציבור ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, לא יתקיימו אירועי פורים ,בדומה לשאר האירועים אשר בוטלו בשנה האחרונה מאותה סיבה".

המשטרה בעקבות מסיבות מחתרתיות

המשטרה הודיעה כי יחידת 'אתגר' בלהב 433 ויחידות נוספות עורכות פעילות גלויה וסמויה לאיתור מארגני מסיבות 'מחתרתיות' שבכוונתם לקיים בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ואף נחקרו באזהרה מספר אנשים בחשד לארגון מסיבות, ושוחררו בתנאים מגבילים. בהודעת המשטרה נאמר כי "במהלך היום וככל שיידרש תמשיך היחידה לפעול לאיתור מארגני מסיבות ויחצנים שבכוונתם לארגן או לקחת חלק בארגון מסיבה בניגוד להנחיות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!