דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המענק לנכים אושר בממשלה; ארגוני הנכים: "למענק יש משמעות קיומית"

תכנית המענקים, ששוויה 562 מיליון שקלים, אושרה בממשלה, ותועבר כעת להליך חקיקה מזורז בכנסת

הפגנת ארגוני הנכים מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. "היו גורמים שפעלו באופן לא ראוי ומביש" (צילום: דובר קבוצת הנכים הופכים לפנתרים לביא נאור)
הפגנת ארגוני הנכים מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. "היו גורמים שפעלו באופן לא ראוי ומביש" (צילום: דובר קבוצת הנכים הופכים לפנתרים לביא נאור)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המענק לנכים אושר בממשלה היום (שני), בהמשך לאישורו בוועדת השרים לחקיקה אתמול. המענק כפוף לאישור הכנסת, והוא צפוי לעבור בה בהליך חקיקה מזורז.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הרווחה איציק שמולי הודיעו היום שיעבירו לציבור הנכים מענק בסך 562 מיליון שקלים.

המענק ניתן ב-2020 כחלופה להעלאה קבועה של הקצבאות שנדרשה בחוק, עקב היעדר תקציב מדינה מאושר, והסכום הנוסף שישולם בשתי פעימות, במרץ וביוני, נועד גם הוא להיות חלף להגדלה קבועה של קצבת הנכות. הנכים הזכאים לקצבה ימשיכו לקבל תוספת של עד 190 שקלים בחודש לקצבה עד חודש יוני.

כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים, סכום המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020.

ארגוני הנכים: "מקווים שגם בהמשך נזכה לתמיכת האוצר ולא נצטרך להמשיך להיאבק"

"אני מברך על אישור ההחלטה שהבאנו לממשלה שר האוצר ואני על מענקים לאוכלוסיית הנכים בעלות 560 מיליון שקלים", אמר נתניהו. "זוהי החלטה חשובה שמממשת את הבטחת הממשלה לציבור הנכים ומאשרת את התקציב שיסייע להם בייחוד בתקופת הקורונה".

שר האוצר, ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה, איציק שמולי. הארגונים מצפים להגדלה קבועה של הקצבה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
שר האוצר, ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה, איציק שמולי. הארגונים מצפים להגדלה קבועה של הקצבה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

כ"ץ אמר: "אחרי עיכוב מיותר, אני מברך על אישור המענק המיוחד לכ-500 אלף נכים בוגרים וילדים, שזקוקים לכסף כמו אוויר לנשימה."

שמולי אמר: "אני שמח שעלה בידנו פעם נוספת להעביר מענקים מיוחדים לציבור הנכים, קבוצה שכה יקרה ללבי ואני תומך בה עוד מראשית מאבקה".

אלכס פרידמן, מנהיג מחאת הנכים, מייסד ויו"ר 'נכה לא חצי בן אדם', אמר: "לאחר ששר הביטחון בני גנץ החזיק את הנכים כבני ערובה, אני שמח ומברך על העברת המענק לנכים בממשלה. אני מודה לשר האוצר שנענה לבקשתי להאריך את המענק, ונלחם יחד איתנו מול גורמים שפעלו באופן לא ראוי ומביש. כולי תקווה שלא יהיו מכשולים נוספים וההליך בכנסת יתקדם במהירות כדי שהנכים יקבלו את התוספות בחודש מרץ כמתוכנן".

חנן טל, מייסד ומנכ"ל 'נכה לא חצי בן אדם', אמר: "למענק יש משמעות קיומית ללא מעט אנשים עם מוגבלות, והחשיבות להעברתו בממשלה היא בעלת ערך חברתי-כלכלי מהמעלה הראשונה. הארגון ואני מברכים על העברת החוק ומצפים לקיום חוק הנכים במלואו ולהעלאת הקצבה ל-3,700 שקלים בחודש".

מקבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים', שכ-30 מחבריה הפגינו אתמול מול ביתו של גנץ במחאה על העיכוב באישור המענקים, נמסר: "אנו מברכים על כל מהלך או החלטה שמסייעת לתוספת בהעברת חלק מהקצבה לאוכלוסיות הנכים. אנו מקווים שבקרוב יעבור התקציב השנתי שיכלול בתוכו את העלאת קצבאות הנכות לפי החוק אשר חוקק בשנת 2018, וכי גם בהמשך נזכה לתמיכה ושיתוף פעולה עם שר האוצר, ולא נצטרך להמשיך להיאבק עבור הפרשי התשלומים שלא הועברו לנו".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!