דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"טי רקס": המתאגרפת הראשונה שזוכה ב-8 חגורות בשני משקלים שונים

קלריסה שילדס (25), בעלת שתי מדליות זהב אולימפיות, ניצחה אתמול (שבת) את מארי-איב דיקייר הקנדית בקרב על שתי חגורות במשקל קל-בינוני

המתאגרפת קלריסה שילדס לאחר הקרב בו זכתה בשתי חגורות במשקל קל-בינוני
(צילום: AP Photo/Carlos Osorio)
המתאגרפת קלריסה שילדס לאחר הקרב בו זכתה בשתי חגורות במשקל קל-בינוני (צילום: AP Photo/Carlos Osorio)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המתאגרפת האמריקאית, קלריסה שילדס (25) המכונה "טי רקס", הפכה אתמול (שבת) לראשונה אי פעם (אישה או גבר) שמחזיקה בכל 4 החגורות הבכירות בשני משקלים – בינוני וקל-בינוני.

בקרב שנערך אתמול, ניצחה שילדס בהחלטת שופטים, את מארי-איב דיקייר הקנדית (34). בעקבות הניצחון זכתה בשתי חגורות נוספות במשקל קל-בינוני, ובכך השלימה את הזכייה בכל ארבע החגורות השייכות להתאחדויות הגדולות במשקל הזה. הניצחון הפך אותה למתאגרפת הראשונה שמחזיקה במקביל ב-8 החגורות של שני המשקלים (בינוני וקל-בינוני).

"אני לא הולכת להיות דוגמנית"

שילדס גדלה בעיירה פלינט במישגן. בראיון ל-BBC סיפרה שכשהייתה בת 9 אביה השתחרר מהכלא, ובאחת השיחות שלהם אמר לה שהוא מצטער שפספס את קריירת האגרוף שלו. "הוא סיפר לי שמבין תשעת ילדיו של מוחמד עלי רק בתו ליילה עלי הפכה למתאגרפת".

שילדס הרימה את הכפפה. בגיל 11 הופיעה במועדן האגרוף המקומי. לאחר שלוש ימי אימונים ביקש ממנה המאמן להביא אישור חתום על ידי ההורים. אימה הסכימה לחתום, אך אביה הפתיע וסירב. הוא אמר לה: "לא! איגרוף הוא ספורט לגברים ואת יפה מכדי לעסוק בו". שילדס לא נשארה חייבת. "על מה אתה מדבר?" סיפרה שאמרה לו, "אני לא הולכת להיות דוגמנית או זמרת, אני הולכת להיות ספורטאית ואני רוצה להיות מתאגרפת".

תוך חמש שנים בלבד, היא הפכה  לסנסציה הגדולה של עולם האגרוף החובבני. בגיל 16 הביסה את אלופת ארה"ב המכהנת ואחריה את אלופת העולם המכהנת, כדי לזכות בכרטיס למשחקים האולימפיים לונדון 2012. הפרשנים לא האמינו, לפני המשחקים, שהיא תהיה מועמדת לזהב, אך זה רק נתן לה מוטיבציה להוכיח שאין יריבה שהיא לא יכולה לנצח.

המתאגרפת קלריסה שילדס עם מדליית הזהב האולימפית בריו 2016 (צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
המתאגרפת קלריסה שילדס עם מדליית הזהב האולימפית בריו 2016 (צילום: AP Photo/Frank Franklin II)

שילדס השתלטה על האיגרוף החובבני עם מאזן של 77 ניצחונות והפסד אחד בלבד, ובמהלך ארבע שנים זכתה פעמיים באליפות העולם ופעמים בזהב האולימפי – בלונדון 2012 ובריו 2016. לאחר המשחקים בריו היא החליטה שהגיע הזמן לאתגר חדש והפכה למתאגרפת מקצוענית.

המעבר למקצוענות

שנה מאוחר יותר, בקרב הרביעי שלה בלבד, היא קיבלה הזדמנות לזכות לראשונה בתואר אלופת העולם במשקל סופר-בינוני, מול הקהל הביתי בזירה בדטרויט, מישיגן. במהלך הקרב מול ניקי אדלר מגרמניה, שהייתה בלתי מנוצחת עד אז עם 16 ניצחונות רצופים וארבע שנים אלופת העולם, ניצחה שילדס בנוקאאוט וזכתה בשני תארי אליפות העולם של התאחדויות האיגרוף WBC ו-IBF.

לאחר קרב נוסף, החליטה להיפרד מהמאמן שלה ולעבור למשקל בינוני, בכך ויתרה על שתי החגורות שלה, אך במקביל זכתה בתואר הכפול במשקל בינוני של שתי התאחדויות האגרוף. היא המשיכה לנצח עד שהפכה לאלופת העולם במשקל בינוני, שבו היא מחזיקה את כל חגורות האליפות של 4 התאחדויות הגדולות, בנוסף להן היא צירפה ב-2020 את תארי האליפות במשקל קל-בינוני של WBC ו-WBO.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!