דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

לקראת הבחירות: שיעור טלפוני עם הרבנית עידית איצקוביץ'

דברי תורה והוראות הפעלה: כך מבקשת מפלגת נעם לגייס פעילות | "הרבה מפלגות עוסקות בממשות... אבל לא היה לנו, כמה וכמה סבבי בחירות, ביטוי בחיים הפוליטיים לרצון הזה, שפה תיבנה מדינה שהיא ממלכת כהנים וגוי קדוש"

הרבנית עידית איצקוביץ', "פה תיבנה מדינה שהיא ממלכת כהנים וגוי קדוש" (צילום: חותם)
הרבנית עידית איצקוביץ', "פה תיבנה מדינה שהיא ממלכת כהנים וגוי קדוש" (צילום: חותם)
יהל פרג'

מפלגת "נעם", הפלג של ישיבת הר המור והרב טאו במפלגת הציונות הדתית, בונה בישורת האחרונה על כוחן של הנשים לגייס את הקולות שיסייעו להכניס לכנסת את אבי מעוז, נציג המפלגה, המשובץ במקום השישי ברשימה.

"נעם" היא, כידוע, הזרוע השומרת על קדושת המשפחה ועל הערכים היהודיים ונלחמת בחירוף נפש בלהט"ב, לא כיחידים בשלב הזה, אלא כתופעה המאיימת על המשפחה.

קשה לאמוד את מספר המשתתפות בשיחת הטלפון, שנערכה ביום שני בערב, במטרה להמריץ את צירופן של "שגרירות" נוספות לטובת המפלגה, ולהגביר מעורבות. בציונות הדתית אי אפשר בלי דברי תורה לפני הפקודות.

את עיקר השיעור הקדישה הרבנית עידית איצקוביץ' לסיפור שמתואר במסכת סוטה י"א, על הנשים המביאות מים בכדים, ובהתגלגלות הדברים – יש שם דגים וילדים שנבלעים באדמה, כדי שהמצרים לא ימצאו אותם ויהרגו אותם. כך הן מצילות את העם.

ברקע דבריה, נשמעו קולות של ילדים מתרוצצים, בכל זאת שעת הרדמה, והרבנית ביקשה להשתיק, והמשיכה לדבר על חלקן של הנשים באומה ובהצלתה: "האומה, כמו עובר במעי אימו, רק כשאבריו וגידיו יושלמו, ככה גם האומה צריכה להגיע לשלמות איברים וגידים, וכאשר היא תגיע, אפשר יהיה להגיד: יש לפנינו אומה".

"לחוקק חוקים נגד המילה הזו של הבג"ץ"

השיעור נמשך, ודבריה הובילו בסופו של דבר אל ההווה, אל מערכת הבחירות. "הרבה מפלגות עוסקות בממשות – איך להבטיח את מצבו של עם ישראל ברווחה, ברפואה בביטחון, אבל לא היה לנו, כמה וכמה סבבי בחירות, לא היה לנו ביטוי בחיים הפוליטיים למגמה הזו, לרצון הזה, שפה תיבנה מדינה שהיא ממלכת כהנים וגוי קדוש.

"חיכו ליום שיקום גוף פוליטי שיגיד ויפעל, ונעזור על ידו לזרוק נשמה בגוף הלאומי. לבנות את אותה קומה שנייה, שבנו אנשים במצרים על גבי קומת החומר, לבנות את קומת התוך, לתת לעצמנו את השם האמיתי, אחרי שגלים עכורים מאוד מנסים להרחיק אותנו מהצורה האמיתית שלנו, מנסים להלביש לגוף הלאומי הנפלא הזה תלבושות מכוערות, ולעשות אותנו ככל הגויים.

"ולכן במערכה הזו, זו לא רק מפלגה שתדאג לבתי הספר שלנו ולישובים שלנו, אלא כמו שמופיע בכל המודעות, הזהות היהודית של מדינת ישראל. לדחות רעיונות שהתורה יכולה להופיע בכל מיני צורות. הנה לאחרונה, הבג"ץ מאשר גיור רפורמי. כמה דברים עשו חז"ל כדי שלא תעשה התורה כמה תורות, ופה לעשות במדינתנו רוצים לבנות צורה עקומה. צריך שתקום מפלגה שתחוקק ותעזור לחוקק חוקים נגד המילה הזו, של הבג"ץ, ועוד ועוד".

"המבצע המרכזי, החתמות של תומכי הציונות הדתית"

אחרי שהלבבות הבשילו, הטלפון עבר לרבקה לפיד, ממטה המפלגה, שהנחתה את הנשים איך לגייס עוד פעילות. "יש רוח חזקה של דרך ברורה", אמרה,  "ויש את ההתלהבות המיוחדת שמפלגת נעם מביאה איתה. נכון להיום יש מסר מהמטה, שלמען הצלחת המפלגה צריך להמריץ את פעילות הנשים דווקא… המבצע המרכזי", הסבירה, "זה החתמות של תומכי הציונות הדתית. פונים אל המעגלים הדתיים שהרוח שלהם קשורה לערכי הציונות הדתית, מצרפים אותם כתומכים ברשימה, עושים מאגר תומכים גדול שמחזק את המפלגה".

הסקרים שיש למפלגה מצביעים, לדבריה, על תמיכה משמעותית בערכי המפלגה, למרות שהם לא נראים בסקרים. "ידוע בציבור", אמרה, "שמי שרואה במפלגה הזו את הקול שלהם זה יותר מ-6 מנדטים בוודאי, אז מה קורה לקלות האלו? חלק חוששים מאחוז החסימה, חלק מהאנשים לא מגיעים לקלפי, יש מי שלא שם לב שהחליפו שם מפלגה".

בסוף השיחה שאלה אחת הנשים, "איך מציגים את עצמנו בטלפונים?", ולפיד השיבה: "אין צורך להגיד מטעם נעם, אנחנו כרגע מפלגה אחת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!