דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

קריאות החירום לבוחרים נמשכות: לפיד וגנץ רבים על קולות, נתניהו מרכז מאמצים בדרום

לפיד: "חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון", כחול לבן בתגובה: "מפיץ פייק ניוז" | נתניהו מסייר בשטח עם מגפון ומזהיר מ"שיעור הצבעה נמוך במעוזי הליכוד" | סמוטריץ': "היום הזה עלול להיגמר בנפילת הימין"

ראש מפלגת יש עתיד יאיר לפיד וראש מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום ארכיון: גילי יערי ויונתן זינדל / פלאש90)
ראש מפלגת יש עתיד יאיר לפיד וראש מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום ארכיון: גילי יערי ויונתן זינדל / פלאש90)
אסף צבי

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, קורא למתנגדי נתניהו להצביע ליש עתיד ומעורר מחלוקת קשה בקרב יתר המפלגות. "כל מפלגות הגוש עולות", אמר לפיד, "עכשיו חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון. הדיון על מי עובר-מי לא עובר נגמר, הדיון הוא עכשיו איך מחליפים שלטון עם יש עתיד גדולה".

בתגובה אמרו במפלגת כחול לבן: "אחרי שהפקיר את הגוש ולא דאג לחיבורים, לפיד החל להפיץ פייק ניוז. זה לא משנה אם ללפיד יהיו 20 מנדטים או 22 מנדטים – זה כן משנה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, ולא יהיה מי שיעצור את שלטון היחיד של ביבי בממשלת המעבר. פתק ליש עתיד, הוא פתק לביבי".

המפלגות החלו בפניות "חירום" לבוחרים במטרה להעלות את שיעורי ההצבעה. נכון לשעה 14:00 עמד אחוז ההצבעה על 34.6%, הנמוך ביותר לשעה זו מאז 2009. לצד קריאה להצביע, ניכר מאבק בין מפלגות בתוך הגושים השונים, למשל בין ש"ס לציונות הדתית, או בין כחול לבן למרצ והעבודה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את חברי הכנסת של הליכוד "לרדת עכשיו לדרום כדי להעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד". נתניהו סייר באזור המרכז וכעת באזור הדרום, ומזהיר משיעורי הצבעה נמוכים במקומות המזוהים עם הליכוד. "רואה אחוזי הצבעה נמוכים בדרום", כתב נתניהו בטוויטר, "ליכודניקים חייבים לצאת להצביע עכשיו. קחו את המשפחה והחברים. עוד שני מנדטים ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, פנה לבוחרי ש"ס והזהיר אף הוא מירידה בתמיכה במעוזי ש"ס. "אני רואה כעת נתונים עדכניים מועדת הבחירות ומהנציגים שלנו ברחבי הארץ ואני מודאג מאד", אמר דרעי, "אני חייב לומר לכם את האמת, במעוזים של ליברמן ולפיד, בעיקר מרכז שמאל, ישנם אחוזי הצבעה משוגעים, מטורפים. משהו שלא היה בכלל בפעם הקודמת, ואילו במעוזים שלנו שלכאורה שם אנחנו צריכים להיות חזקים, לצערי אנחנו רואים זליגה לכיוון הליכוד וסמוטריץ' שכבר נמצא במנדט השישי והליכוד מתחזק. כולם רוצים לחזק את ביבי ולחזק את סמוטריץ' ומי שנחלש זאת ש"ס".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר לבוחרים: "חברים, המצב לא טוב. הנתונים שמגיעים אלינו מהשטח לא מספיקים והיום הזה עלול להיגמר בנפילת הימין. אם הציונות הדתית תיפול, לימין לא יהיה 61. כל הסקרים הראו את זה ועכשיו הגענו לרגע האמת."

 

גם גנץ, הורוביץ ומיכאלי נלחמים על המצביעים

גם במפלגות המתנגדות לנתניהו, שחלקן נאבקות לעבור את אחוז החסימה. פונים לבוחרים ומדגישים את החשיבות של כל קול. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה לבוחרים בסרטון ואמר: "שיהיה ברור: אם כחול לבן לא בממשלת המעבר, נתניהו יפטר את מנדלבליט לא יאריך את כהונת פרקליט המדינה ויפעל נגד שלטון החוק. זו ממש קריאת חירום. לכו להצביע. זה קריטי אנחנו לא מצליחים, אנחנו לא מספיק מתקדמים, לכו להצביע אל תשבו בבית".

בהודעת SMS לבוחרים מטעם כחול לבן נכתב: "בניגוד לשקרים, לא המפלגה הגדולה, אלא רק גודל הגוש קובע! אנחנו דוהרים לבחירות חמישיות ורק כחול לבן בכנסת תבלום את נתניהו. יש עתיד, מרצ והעבודה בטוחות. חייבים כחול לבן בכנסת שתילחם מבפנים בממשלת מעבר". בהודעה נוספת נכתב ""אלוהים ישמור מה יקרה פה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה".

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, כתבה לבוחרים בהודעת SMS: "אחוזי ההצבעה אצלנו נמוכים, ואנחנו לא יכולות ויכולים להרשות לעצמנו להישאר בבית. אפשר להחליף את השלטון המושחת הזה, זה לא חלום רחוק. אבל בשביל זה חייבות וחייבים לצאת להצביע עכשיו. צאו להצביע".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ: "אחוזי הצבעה נמוכים בכל רחבי הארץ. כל קול קובע. צאו להצביע". ב-SMS שנשלח למצביעים נכתב: "הקול שלכם יכול להיות הקול שיכריע. לא יעלה על הדעת שהמפלגה של כהנא תהיה בכנסת והמפלגה של שולמית אלוני תהיה בחוץ. עדיין לא מאוחר, קולות בודדים יכריעו. אם אין מרצ – לנתניהו יש 61". בהודעה נוספת נכתב: "השעות האלה האחרונות הן דרמטיות מאוד. בניגוד לכל מיני הודעות חסרות שחר, מרצ מתנדנדת".

ב-SMS מטעם ישראל ביתנו נכתב: "מנדטים בודדים מפרידים בין המשך שלטון ביבי, דרעי, וליצמן לבין ממשלה ליברלית! רק ליברמן חזק ימנע דיקטטורה חרדית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!