דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

נתניהו: "מתכוון לפנות לכל הח"כים שמאמינים בעקרונות שלי"

שמחה במטות מרצ והעבודה אחרי תוצאות המדגמים: "העברנו מסר שאי אפשר כנסת בלעדינו" | נפתלי בנט: "אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל" | בני גנץ: "היו מי שהספידו, אנחנו בחרנו להילחם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם לחברי הליכוד בסיום מערכת הבחירות 2021 בבנייני האומה (צילום מסך: פייסבוק בנימין נתניהו)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם לחברי הליכוד בסיום מערכת הבחירות 2021 בבנייני האומה (צילום מסך: פייסבוק בנימין נתניהו)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הקלפיות לבחירות לכנסת ה-24 נסגרו, וספירת הקולות החלה. לאחר ספירת כ-50% מהקולות עומד גוש תומכי נתניהו, לרבות 7 המנדטים של ימינה,  על 65 מנדטים. המדגמים שפורסמו בשעות הלילה חזו פער קטן יותר בין הגושים ואף יתרון קל לגוש מתנגדי נתניהו.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל"

תמר זנדברג: "זה מראה שהקמפיין שלנו עבד, אי אפשר כנסת בלי מרץ"

תמר זנדברג התייחסה לתוצאות המדגם: "זה מראה שהקמפיין שלנו עבד. השאלה היא מה יקרה עם המדינה. העברנו את המסר שלנו שאי אפשר כנסת בלי מרץ. אם תהיה ממשלה כזו רעה אנחנו חשובים מתמיד. צריך לזכור שתוצאות האמת עוד עשויות להשתנות. לא המצאנו את החשש שלא נעבור. צפינו בסקרים. אני שמחה שהפכנו את המגמה".

ח"כ עופר כסיף: "היהודים הדמוקרטים והאזרחים הפלסטינים אמרו לא לכיבוש וכן לצדק"

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "הציבור הפלסטיני בישראל אמר כן למשותפת ולא לאבו יאיר, אמרו כן למאבק ולא להתחנפות. הציבור שלנו היהודים הדמוקרטים והאזרחים הפלסטינים אמרו לא לכיבוש וכן לצדק, לא לאפליה וכן לדמוקרטיה רק המשותפת מייצגת את הערכים האלו".

איימן עודה וחברי הרשימה המשותפת (ללא קרדיט)
איימן עודה וחברי הרשימה המשותפת (ללא קרדיט)

אריה דרעי: "ש"ס היא המפלגה השלישית בגודלה, נעשה הכול כדי להצדיק את האמון"

77% הצבעה בצה"ל, הנתון הגבוה ביותר ב-20 השנים האחרונות

כ-77% ממשרתי צה"ל הצביעו בבחירות לכנסת ה-24, ‏אחוז ההצבעה הגבוה ביותר בצבא ב-20 השנים האחרונות. אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות עמד על 70%.

חיילת מצביעה בקלפי צבאי. (צילום: דובר צה"ל)
חיילת מצביעה בקלפי צבאי. (צילום: דובר צה"ל)

ניצן הורביץ: "נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלת ימין עם גורמי ימין קיצוניים"

יו"ר מרצ, ניצן הורביץ': "אנחנו שמחים על התוצאות. נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלת ימין עם גורמי ימין קיצוניים, פאשיסטים שהכניס לכנסת וזו בושה למדינה".

"הקמפיין והדרך שלנו מבוססת על אידיאולוגיה וערכים, מפלגה אידיאולוגית שדוגלת בשוויון חופש ושלום. הוכחנו שהחלופה היחידה לימין המספח והמנצל היא השמאל החזק בכנסת, ואנחנו נוכיח את זה. נעשה כל מאמץ כדי שתקום ממשלת שינוי ונוכל לשלוח את הנאשם מבלפור הביתה ואת שותפיו הכהאניסטים לספסלי האופוזיציה".

מזכ"ל מרצ תומר רזניק : "ניהלנו קמפיין מדוייק ואינטנסיבי שמטרתו הייתה להזכיר את החשיבות של מרצ. הוכחנו שאנחנו רלוונטיים שיש קהל גדול שתומך בה וגם פעילים ומערך ארגוני שהצליח בלי הרבה משאבים להרים קמפיין חזק ואפקטיבי. מרץ היא המפלגה היחידה שמחוייבת לשמאל חברתי כלכלי, מדיני, אזרחי. ואני שדווקא אם תקום ממשלת ימין החשיבות שלנו רק מודגשת".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ (צילום: ניצן צבי כהן)

נתניהו בירך את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על התוצאות המסתמנות

ראש הממשלה נתניהו התקשר ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וברך אותו על ההישג בבחירות. בנוסף קבע לדבר עם ראש ש"ס אריה דרעי הלילה.

גנץ התייחס לתוצאות: "החל ממחר, אעשה הכל בכדי לאחד את גוש השינוי"

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ: "אני מבקש להודות למאות אלפי המצביעים שהביעו אמון בדרך הממלכתית והאחראית של כחול לבן, ולכל שותפיי. הייתי לוחם, ואמשיך להיות לוחם למען החברה הישראלית. החל ממחר, אעשה הכל בכדי לאחד את גוש השינוי. ואם חלילה ייגזר עלינו ללכת לבחירות חמישיות, אעמוד כחומה בצורה לשמירה על הדמוקרטיה, שלטון החוק והביטחון".

נתניהו: "הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אזרחי ישראל – תודה! הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה – אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת 1. ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכלת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה".

מרב מיכאלי: "הצליחו לרצוח את יצחק רבין, אבל לא יצליחו לרצוח את הדרך שלו"

סער: "לא נכנס למפלגת נתניהו, אם לא הייתה קמה תקווה חדשה הוא היה עומד 35 מנדטים"

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער: "ב-8 בדצמבר שהודעתי על הקמת תנועה חדשה, לא היה לי שום דבר בכיס. כל מה שעשינו פה ביחד עשינו יש מאין. רצינו וקיווינו לתוצאה טובה יותר, אבל כדמוקרטים נכבד את מה שכינה מורינו ורבינו את פסק דינו של הבוחר. עשינו כמיטב יכולתנו בתנאים לא קלים. היו מפלגות חדשות רבות, אבל רק תקווה חדשה נכנסה לכנסת ה-24. עוד דבר ברור: אם לא הייתה קמה תקווה חדשה נתניהו היה עומד על 35 מנדטים".

בנט: "נמתין בסבלנות לתוצאות האמת. אקדם את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום"

ראש ימינה נפתלי בנט: "עכשיו הזמן לריפוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אפעל תחת עקרון אחד – מה שטוב לכלל אזרחי מדינת ישראל. עוד יעברו מספר ימים עד שנדע את התוצאות, נמתין בסבלנות. דבר אחד אני יכול להבטיח – כל ממשלה שתקום תדאג לכלל אזרחי מדינת ישראל.

"אני איש ימין, של ריסון כוחה העודף של מערכת המשפט בישראל, בתיקונה, לא בפירוקה. ימין של כלכלה חופשית, שיהיה אפשר להקים עסק בלי טירוף בירוקרטיה. ימינה של מסים נמוכים נטו גבוה והזנקת כלכלת ישראל. אני נכון לקדם את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום. אבל ימין אמתי מאחד."

גנץ: "היו מי שסיכמו. אנחנו בחרנו להילחם"

בני גנץ נואם במטה מפלגת כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ נואם במטה מפלגת כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "היו מי שהספידו וסיכמו. אנחנו בחרנו להילחם. אני כאן כדי להמשיך לשרת את מדינת ישראל. בשעה זו התוצאות עדיין לא בהירות מספיק. אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות עד לתוצאות האמת. אני יכול להבטיח – נמשיך להיאבק על הערכים שלנו ועל אחדות החברה הישראלית. אני רוצה להודות למצביעים שנתנו אמון בדרך הממלכתית של כחול לבן."

נתניהו: "צריך להקים ממשלה יציבה, מתכוון לפנות לכל חברי הכנסת שמאמינים בעקרונות שלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בפני חברי הליכוד בבנייני האומה בירושלים. נתניהו הדגיש כי לישראל נדרשת ממשלה יציבה, וקרא לחברי כנסת מכלל המפלגות לחבור (או שמא לערוק) אליו כדי להקים ממשלה.

"הערב הבאנו הישג אדיר, הבאנו את הליכוד להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול מאוד. אנחנו, תשימו לב על ההפרשים, אנחנו בקידומת 3, המפלגה הבאה אחרינו בקידומת 1. זהו הפער. לא כל כך אוהבים לציין את זה בתקשורת. זהו הפער הגדול ביותר בין שתי מפלגות מובילות בישראל בעשרות השנים האחרונות" (למעשה, פער דומה היה גם בבחירות 2013 בהן הליכוד-ישראל ביתנו קיבלו 31 מנדטים, ויש עתיד 19).

"אנחנו יוצאים עכשיו למלחמת העולם השלישית – מלחמה בקורונה. ישראל אלופת העולם בחיסונים. איזו הצלחה כבירה. בזכותכם אזרחי ישראל, בזכות הצוותים הרפואיים שלנו עשינו זאת, כי דאגנו לכולם, ליהודים ולערבים, לחילונים ולדתיים, לאנשי ימין ולאנשי שמאל. כפי שהבאנו הסכמי שלום לכולם, כפי שבלמנו את אירן לכולם."

"עכשיו אנחנו חייבים לחזק את הכלכלה שלנו, כלכלת שוק חופשי, שבנינו לטובת כולם.
אנחנו חייבים לשמור על ארץ ישראל מול מציאות משתנה, מול לחצים חיצוניים. אנחנו חייבים לבטל את ההחלטה לחמש את איראן בנשק גרעיני, את ההחלטה של בית הדין בהאג. אנחנו יכולים להביא עוד הסכמי שלום."

נתניהו פנה לחברי הכנסת והזמין אותם לתמוך בממשלה בראשותו. "לכל זה יש רוב מוחלט בעם, ולכל זה יש רוב מוחלט בכנסת שזה עתה נבחרה. עם הרוב הזה של חברי וחברות כנסת שמאמינים ודוגלים בעקרונות הללו, אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל. ממשלה הומוגנית, ממשלה שהכלכלה שלנו מחייבת אותנו להקים. אני מושיט יד לחברי וחברות הכנסת שמאמינים בעקרונות האלה אני לא פוסל אף אחד ואף אחת, ואני מצפה מהם לנהוג בדרך דומה כלפינו".

לפי נתניהו, האפשרות להקמת ממשלה של גוש המתנגדים שלו אינה ריאלית. "אנחנו זקוקים לממשלה יציבה. זה מה שהשעה מחייבת, ואסור לנו בשום אופן לגרור את ישראל לבחירות נוספות, בחירות חמישיות, צריך להקים ממשלה יציבה עכשיו.
ואני אומר לכם בפשטות מתמטית, בפשטות של הפיזיקה של הפוליטיקה, כל אפשרות אחרת תביא אותנו מהר לבחירות חמישיות. אסור לנו ללכת לשם. כל דבר אחר, כל מניפולציה, כל ניסיון לא יביאו אותנו אלא לבור הזה של בחירות נוספות, כשיש לנו רוב ברור של חברי כנסת שמאמינים בעקרונות של שוק חופשי, של מפעל חיסונים בישראל של מאבק בדבר המזעזע שמתרחש בבית הדין הבינלאומי בהאג, של כיבוד ימי השואה, יש לזה רוב מוחלט בישראל. אם פיכם וליבכם שווים תצטרפו לדבר הזה".

נתניהו אמר כי שוחח עם דרעי, ליצמן וסמוטריץ' וביקש מהם להקים ממשלה יציבה. לדבריו, "אני מתכוון בימים הקרובים לעשות כל מאמץ, אתם יודעים כשאני מתמקד במשהו כמו החיסונים…. אני מתכוון לפנות לכל חברי הכנסת שמאמינים בעקרונות שציינתי"

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!