דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות

האחים הרפואיים מאהר איברהים ונארג'ס אבו יאמן ידליקו משואה בערב יום העצמאות

השניים התבשרו על בחירתם בשיחה טלפונית עם השרה מירי רגב והשר חילי טרופר | איברהים: "אחריות שמוטלת על כתפי לייצג את הסקטור של העובדים"

האחים הרפואיים מאהר איברהים ונארג'ס אבו יאמן. "מבטאים מה זו אחווה ישראלית" (צילום: בית חולים העמק / אלבום פרטי)
האחים הרפואיים מאהר איברהים ונארג'ס אבו יאמן. "מבטאים מה זו אחווה ישראלית" (צילום: בית חולים העמק / אלבום פרטי)
יהל פרג'

האח הרפואי מאהר איברהים והאחות הרפואית נארג'ס אבו יאמן התבשרו היום (רביעי) כי הם נבחרו להשיא משואה בערב יום העצמאות הקרוב. את ההודעה מסרו לשניים בשיחה טלפונית  שר התרבות והספורט חילי טרופר (כח"ל) והשרה מירי רגב (ליכוד) הממונים על טקס הדלקת המשואות.

"איזה כבוד! מה ההורים שלי עכשיו יגידו, וואו", אמרה בהתרגשות אבו יאמן, תושבת הכפר ראמה בגליל, לשרים שהודיעו לה על בחירתה. אבו יאמן פעלה בשיא הקורונה ביחד עם הצוות הרפואי בתחנות טיפת חלב ואף נרתמה למערך החקירות האפדימיולוגיות באזור עכו.

"אני במצב של להגיד 'שמע ישראל', זה מאוד מאוד מרגש, זו אחריות שמוטלת על כתפי לייצג את הסקטור של העובדים ושל החברה שאני מגיע ממנה", אמר לשרים איברהים, תושב הכפר דבוריה, אשר לצד עשרות שנים של טיפול רפואי ופעולה יוצאת דופן בזמן המגיפה, התפרסם כאשר בירך עם מטופל שנפטר מקורונה 'שמע ישראל'.

"בשנה האחרונה מערך הרפואה עמד בחזית המאבק בקורונה. גם הסיפור המיוחד שלך עם החולה שבירכת איתו שמע ישראל, אבל בכלל בעשייה שלכם, אתם מבטאים מה זו אחווה ישראלית, יהודים ערבים דתיים חילוניים כולם ביחד בהצלת חיים", אמר לו השר טרופר.

הטקס השנה יעמוד בסימן "אחווה ישראלית, כי אנשים אחים אנחנו". את הטקס ינחו השדרן דידי הררי והשחקנית והמגישה יעל בר זוהר. בין השאר יופיעו על הבמה עידן רייכל, שיבצע את השיר "געגוע" שיסגור את אירועי יום הזיכרון. הזמר עברי לידר ישיר את "תן לזמן ללכת" – וגם יעשה דואט עם הזמרת הדרוזית גאיידה. גם הזמרות נרקיס ומרגול והזמר ליאור נרקיס צפויים להופיע.

ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים השרון (צילום: דפנה איזברוך)
ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים השרון (צילום: דפנה איזברוך)

איש רפואה נוסף שידליק משואה הוא הרופא הפנימאי ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים השרון. האיגוד לרפואה פנימית ברך את הד"ר דיקר וכן את האח איבראהים וציין כי הבחירה בשני אנשי רפואה הפנימית "זוקפת את קומתם" של עובדי הרפואה במחלקות. "הסיעוד הוא נדבך חשוב במחלקות הפנימיות, ולכן משמח שלא רק רופא, אלא גם אח, מקבל הכרה וכבוד לאומי וחגיגי", הוסיפו.

לצדם נבחרו להשיא משואה השנה הרוקח הטבעי יעיש גיאת בן ה-102; הרב איתן שנרב, אביה של רנה שנרצחה בפיגוע; ; שירה איסקוב ועדי גוזי שכנתה, שהצילה אותה מרצח בידי אלעד משה; הנערה עפרי בוטבול, מתנדבת בארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית); רב סרן מאור כהן, "איש הלגו", רמ"ד שירות ייחודי ביחידת מיטב; אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה; עדן טפט הבטינש, ראש תחום קהילת יוצאי אתיופיה במשטרה וציפי הרפנס, מנהלת תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן: "אני מברכת בגאווה גדולה בשם כל האחים והאחיות בישראל את אחות בריאות הציבור נרג'ס אבו יאמן, המכהנת כמפקחת במחוז הצפון ומשמשת כדמות מופת בעבודתה ואת האח מאהר איברהים, ממחלקה פנימית א' בבית חולים העמק בעפולה, שחמלתו הגדולה מלאה מדינה שלמה, על בחירתם בזכות ולא בחסד להשיא משואה בערב יום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל".

"לאורך כל השנים האחים והאחיות פועלים במסירות אין קץ, במקצועיות ובחמלה רבה לילות כימים בימי החול בשבתות ובחגים למען בריאותם של אזרחי ישראל" הוסיפה כהן. "בחירתם של מאהר ונרג'ס מסמלת את השנה המיוחדת הזו בה כל עם ישראל מצדיע לכם האחים והאחיות על עמידתכם בחזית המאבק במגיפת הקורונה במשימתכם הנעלה להציל חיים תוך סיכון בריאותכם ובריאות משפחתכם. אתם בהחלט תפארת מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!