דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

בריטניה מתחילה להקל על הסגר עם פתיחת המסחר, המספרות וחדרי הכושר

במסגרת מתווה היציאה מהסגר שהוטל בינואר, יוכלו גם מסעדות ופאבים לחזור לפעול בשטח פתוח | ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הבטיח להתייצב בפאב לציון האירוע, אך דחה את התכנית בעקבות מותו של הנסיך פיליפ

בעלת חדר תה באנגליה נערכת לפתיחה מחודשת, 11 באפריל 2021. (צילום: Martin Rickett/PA via AP)
בעלת חדר תה באנגליה נערכת לפתיחה מחודשת, 11 באפריל 2021. (צילום: Martin Rickett/PA via AP)

ממשלת בריטניה ממשיכה להתקדם במתווה היציאה מהסגר אותו הציגה. הבוקר (שני) יוכלו מיליוני בריטים לצאת, לראשונה מזה מספר חודשים, למספרות, חנויות ומסעדות.

מאז ינואר הוטלו על המדינה, כמו גם בחלקים אחרים של הממלכה המאוחדת, הגבלות תנועה חמורות בניסיון לעצור את העלייה התלולה בתחלואה שנרשמה בסוף 2020. עלייה שנקשרה לווראינט המדבק יותר שזוהה בדרום מזרח אנגליה. בריטניה סבלה מהתפרצות החמורה ביותר של המגפה באירופה, עם יותר מ-127 אלף נפטרים מהמחלה וסיבוכיה.

הסגר שהוטל בינואר, לצד מבצע חיסונים נרחב, הביאו לירידה משמעותית במספר הנדבקים, המאושפזים והנפטרים. עם זאת, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ואפידמיולוגים קראו להמשיך ושמור על זהירות. לטענתם, העובדה שרבים עדיין לא חוסנו עלולה להביא לעלייה מחודשת בתחלואה אם יוקלו ההגבלות ותותר היציאה לחופשות מחוץ לאי.

"המצב בממלכה המאוחדת מתחיל להתבהר ומתייצב, אך אנשים צריכים לזכור שזו לא הסיטואציה במקומות אחרים", אמר פיטר הורבי, שעומד בראש הוועדה המייעצת של הממשלה על מחלות חדשות במערכת הנשימה.

"מדינות רבות באירופה רואות עלייה מתמשכת במספר הנדבקים החדשים, או נאלצו להטיל שוב סגר. כך שקשה לנבא מה יקרה בחודשים הקרובים", אמר הורבי בראיון ל-Times .Radio

הבוקר, כאמור, ייפתחו חנויות שלא הוגדרו עד כה כחיוניות, לצד מספרות וחדרי כושר. הישיבה בפאבים ובמסעדות תותר בשטח פתוח. ראש הממשלה הבטיח לבקר בפאב לשתות בירה כדי לציין את האירוע, אך דחה את התכנית אחרי מותו של הנסיך פיליפ ביום שישי האחרון.

ישיבה בתוך מסעדות ופאבים תתאפשר ב-17 במאי, לכל המוקדם. תיאטרונים, בתי קולנוע, מועדוני לילה ואולמו אחרים יישארו סגורים, נכון לעכשיו.

ההקלות בסגר הן חדשות טובות לענפי האירוח והקמעונאות, שסבלו ממספר סגרים ממושכים בשנה החולפת. עם זאת, הדרך לחזרה לשגרה עדיין ארוכה, להערכת התאחדות הפאבים הבריטית רק לכ-40% מהפאבים באנגליה יש את האפשרות לפעול באוויר הפתוח.

ההקלות החדשות יחולו רק באנגליה. החלקים האחרים של הממלכה המאוחדת – סקוטלנד, ווילס ואירלנד הצפונית – פועלים במתווה עצמאי, אך דומה, של יציאה מהסגר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!