דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרגדיה

מצבו של איציק סעידיאן, נכה צה״ל בן 26 שהצית את עצמו, מוסיף להיות אנוש. הרופאים נלחמים על חייו

שר הביטחון הורה על ביצוע תחקיר של נסיבות האירוע | ראש הממשלה: ״לצערי אני יודע ששהוא לא היחיד מבין הלוחמים שלנו שבמצוקה כזאת״ | הנשיא ריבלין: "לאיציק ולכל ילדינו הנלחמים, אנו חבים את קיום המדינה"

איציק סעידיאן (צילום: מחשבון הפייסבוק)
איציק סעידיאן (צילום: מחשבון הפייסבוק)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן 26, שהצית את עצמו אתמול (שני) במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, מוסיף להיות אנוש. הרופאים בבית החולים תל השומר נלחמים על חייו כשהוא מורדם ומונשם. סעידיאן פונה לבית החולים עם כוויות קשות בכל חלקי גופו.

פרופ' יוסי חייק, מנהל היחידה הלאומית לטיפול בכוויות אמר הבוקר ש״הפצוע סובל מכוויות עמוקות ונרחבות בכל גופו ומצבו ממשיך להיות אנוש. אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להציל את חייו".

במשרד הביטחון אמרו שסעידיאן מוכר למשרד בגין פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, והוסיפו ״מתחקור ראשוני עולה שהצעיר שלף בקבוק עם חומר דליק שהביא עימו. הוא שפך את החומר על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין.

״מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מיידי, בסיוע מטפי כיבוי, על מנת להעניק לו עזרה ראשונה ובמקביל הזעיקו את כוחות ההצלה. נסיבות האירוע אינן ברורות בשלב זה. מטעמים של צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל למסור פרטים מזהים על הנכה״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה אמש: ״ערב יום הזיכרון אנחנו עדים לאירוע מזעזע. איציק סעידיאן, לוחם גולני במבצע "צוק איתן", הצית את עצמו בעקבות מצוקה נפשית גדולה. לצערי אני יודע שהוא לא היחיד מבין הלוחמים שלנו שהוא במצוקה כזאת.

״מוקדם יותר הערב שוחחתי עם יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן. אני הבעתי זעזוע עמוק מהמקרה וגם אמרתי שאני מחויב לביצוע רפורמה מקיפה בדרך שבה אנו מטפלים בנכי צה"ל ובפצועינו. אני בטוח שבזה אני משקף את דעתם של רבים רבים מכם״.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: ״אני מתפלל בכל ליבי לרפואתו של איציק סעידיאן הערב. בין בנינו ובנותינו ששבו מהקרבות, ישנם רבים שעודם נלחמים. אנו רואים אתכם. כואבים איתכם כשאתם שבים ללא מנוח אל שדות הקרב של החיים. גם לאיציק, ולכל ילדינו הנלחמים, אנו חבים את קיומה של המדינה. אנו אחראים לגורלם״.

שר הביטחון, בני גנץ: ״אני שולח מעומק ליבי איחולי רפואה שלמה לאיציק סעידיאן, שנפצע הלילה באופן קשה. משרד הביטחון יבצע תחקיר מעמיק לבירור נסיבות האירוע הטראגי. יש לנו חובה מוסרית לעשות כל שאפשר כדי לסייע לנכי צה״ל, טובי בנינו, ששילמו את המחיר הכבד ביותר כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון״.

שר החינוך, יואב גלנט: ״ליבי עם איציק סעידיאן, אשר סבלו גרם לו להצית את עצמו הערב בפ״ת. לאחר השחרור הקמתי את עמותת הידידים של ארגון נכי צה״ל – בשנתיים למדתי על סבלם יותר מאשר ב-35 שנות שירות. אני מזדהה עם נכי צה״ל, שנושאים את צלקות הקרב והשירות על גופם ובנפשם. מאמץ אותם אל ליבי ומבטיח לייצגם בכל מקום״.

יאיר לפיד, ראש האופוזיציה: ״הלב נקרע. רגע לפני יום הזיכרון זה לא מספיק לזכור רק את אלו שנהרגו למען כולנו. למדינת ישראל חוב מוסרי גם לדאוג לאלה שלחמו למענה וחזרו פצועים בגוף ובנפש״.

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל: ״הערב קרה הגרוע מכל, מה שחששנו ממנו תקופה ארוכה. במשך שנים אנחנו שבים ומתריעים, שבים וזועקים, כי אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נמצא בהתפרקות תפקודית ומוסרית קשה וכושל במילוי תפקידו – הטיפול בנכי צה״ל״.

״לדעתנו הצטרפו גם מבקר המדינה והאלוף אייל בן ראובן, אשר הגישו דוחות וחוות דעת והתבטאו במילים קשות מאוד בנוגע לתפקודו הכושל של אגף השיקום", הוסיף קלימן. "אנחנו כואבים את כאבו של הפצוע ומשפחתו ומאחלים לו רפואה שלמה. אנחנו מקווים שמקבלי ההחלטות יתעוררו סוף סוף ויבינו: חייבים רפורמה מקיפה באגף וסיוע של המדינה באופן מיידי לנכים״.

קבוצות מחאת הנכים בישראל: ״היום נוכחנו לדעת כי ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את הנכים במדינה. לצערנו היום זה הגיע לשיא חדש שנכה צה"ל איציק סעידיאן הצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון והכל בגלל יחס לא הוגן ואף משפיל בוועדות הרפואיות. בעבר זה קרה מול משרדי הביטוח לאומי מספר פעמים כאשר נכים הציתו את עצמם ולאחר מכן הלכו לעולמם. מישהו כאן חייב לתת את הדין אחרת לצערנו אנו נהיה עדים לעוד תופעות מהסוג הזה והכל בגלל ייאוש בירוקרטיה ואי אמון במערכות״.

***

מוקדי תמיכה:

ער"ן – עזרה ראשונה נפשית: 1201

נט"ל – עזרה מקצועית לנפגעי פוסט טראומה: 1-800-363-363

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!