דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.6°תל אביב
  • 24.4°ירושלים
  • 27.6°תל אביב
  • 26.9°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 37.5°אילת
  • 31.3°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גילי אייזנר הובילה את הפועל ראשל"צ למסע ניצחונות ומסומנת כקלעית העתיד

הכוכבת הצעירה, שמחזיקה בשיא השלושת למשחק, הצליחה להשאיר את קבוצתה בליגה ומכוונת רחוק: "שואפת להצליח באירופה ולהוביל את הנבחרת"

גילי אייזנר מהפועל ראשל"צ  מול אליצור רמלה (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
גילי אייזנר מהפועל ראשל"צ מול אליצור רמלה (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

העונה הסדירה של ליגת העל לנשים בכדורסל תסתיים היום (שישי) ומשחקי חצי גמר הפלייאוף יחלו ביו שני. הפועל ראשל"צ אמנם לא תתמודד על האליפות, אבל היא אחת הקבוצות המסקרנות של העונה.

הקבוצה של המאמן זיו ארז, שחרטה על דגלה גידול ופיתוח שחקניות ישראליות, פתחה את העונה עם רצף הפסדים שהוריד אותה למקום האחרון בליגה. בהובלת השחקניות הישראליות שלה יצאה לדרך חדשה וסיימה את העונה בצמרת הפלייאוף התחתון.

אחת השחקניות שהצילו את הקבוצה ממאבקי התחתית היא גילי אייזנר, אחת משחקניות הבית של המועדון. אייזנר (19) העמידה העונה ממוצעים של 12.3 נק', 4.9 רב' למשחק ו-6.4 אסיסטים. מעל הכל בלטה בקליעה מחוץ לקשת, עם 41.6% מהשלוש.

"נשארנו יחד לאורך כל התקופה והאמנו בעצמנו וזיו האמין בנו שאנחנו יכולות לנצח כל משחק. נשארנו באנרגיות חיוביות והתרכזנו בכל משחק מחדש", אומרת אייזנר ל'דבר' לאחר ריצה של שבעה ניצחונות ליגה רצופים. "הגיעו שחקניות חדשות, התחברנו כקבוצה ומצאנו את הדרך לשחק ביחד. זה מה שעזר לנו לחזור למסלול הניצחונות".

גילי אייזנר (משמאל) וצ'לסי נלסון במדי הפועל ראשון לציון (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
גילי אייזנר (משמאל) וצ'לסי נלסון חוגגות ניצחון של הפועל ראשון לציון (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

אייזנר החלה לשחק כדורסל בכיתה ג' בקבוצת הבנים של מושב גאליה, בכיתה ו' החליטה לעבור לקבוצת בנות והצטרפה למחלק הילדות של הפועל ראשון לציון, שם היא פגשה את מאמנה כיום זיו ארז, "הצטרפתי לראשון ומאז זיו מגדל אותי בעצם". למרות גילה הצעיר, אייזנר היא השחקנית הכי מבוגרת בסגל הישראלי של הקבוצה, המורכבת משחקניות הבית שרובן גדלו יחדיו במועדון עם המאמן הקבוצה הבוגרת זיו ארז.

"זיו רואה אותנו שוות, זרות וישראליות כאחת"

לצד שלוש השחקניות הזרות, הקבוצה מציגה סגל של בוגרות מחלקת הנערות שעושות את צעדיהן הראשונים בליגה: עדן ציפל (שקלעה העונה 13 נקודות למשחק) מאי רווח, הילה קארש, עמית טרנר וג'וי אוסיגוואי. תפיסת העולם המיוחד בקבוצה מאפשרת טיפוח של שחקניות צעירות שגדלו במועדון. "בראשון לפחות זיו רואה אותנו שוות, זרות וישראליות כאחת" אומרת אייזנר, "הישראלית לא צריכה לעשות פחות משחקנית זרה, אנחנו כמובן צריכות להוכיח את עצמנו, אבל זה שהוא מאמין בנו, זה הכל".

זיו ארז, מאמן הפועל ראשון לציון נשים בכדורסל. "הוא מאמין בנו" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
זיו ארז, מאמן הפועל ראשון לציון נשים בכדורסל. "הוא מאמין בנו" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

אייזנר מקבלת כדורים רבים מחוץ לקשת השלוש, ב-25 בפברואר מול מכבי רעננה השוותה את שיא השלשות למשחק בליגה כשקלעה 9 שלשות. "למען האמת, בכלל לא ידעתי תוך כדי המשחק שזה השיא. כל החברות לקבוצה עזרו לי, מסרו לי וזה היה ביחד".

"להצליח באירופה ובמקביל להוביל את הנבחרת"

אייזנר נמנית על סגל הנבחרת הלאומית ומסומנת כאחת השחקניות שיבולו בעתיד את הכדורסל הישראלי. "אני רוצה להיות שחקנית משמעותית ומצליחה גם באירופה. השאיפה שלי היא להגיע ולהצליח באירופה וגם במקביל להוביל את הנבחרת", היא אומרת. "אני חושבת שזה יבוא ביחד, זה זמן של חילופי דורות אז יש עכשיו קצת מרווח וזה בדיוק הזמן לתת את הכל, לפרוח ולחשוב הכי רחוק שאפשר. אני מאמינה בזה, מקווה שאצליח להגיע לשם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!