דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עימותים בין פלסטינים לשוטרי מג"ב בשער שכם ובמעבר קלנדיה

מספר מחאות התקיימו היום (שבת) ברחבי הארץ, באום אל פחם, בטירה ובכיכר ציון בירושלים במחאה נגד "האלימות וההסתה כלפי האוכלוסייה הערבית ופעילי שלום, מצד פעילי ארגון להב"ה ואנשי ימין קיצוני"

שוטרים רוכבים על סוסים במהלך עימותים בין פלסטינים לישראלים סמוך לשער שכם במזרח ירושלים. (צילום: ג'מאל אוואד/פלאש90)
שוטרים רוכבים על סוסים במהלך עימותים בין פלסטינים לישראלים סמוך לשער שכם במזרח ירושלים. (צילום: ג'מאל אוואד/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מאות צעירים פלסטינים מתעמתים הערב (שבת) עם שוטרי מג"ב בשער שכם. במעבר קלנדיה, יידו כמאה מתפרעים בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר שוטרים.

כוחות משטרה פועלים לפזר עשרות מתפרעים במערת צדקיהו ליד שער שכם. מפכ"ל המשטרה הגיע למקום וקיים הערכת מצב עם מפקד המחוז. כ-1,500 שוטרים נפרסו במוקדי חיכוך ובמקומות הומי אדם בבירה.

הכוחות פינו כ-50 צעירים מהרחבה הסמוכה לשער, אך עדיין נוטרו מאות צעירים במקום. מהמשטרה נמסר כי אבנים יודו לעבר מבנה משרד המשפטים ולעבר כלי רכב של ישראלים בשכונות פלסטיניות בעיר. במשטרה חוששים מפיגועי בודדים של יהודים או ערבים בירושלים, על רקע ההחרפה במעשי האלימות בשער שכם ובמרכז העיר בימים האחרונים.

כוחות משטרה בשער שכם (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
כוחות משטרה בשער שכם (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

מאות בני אדם הפגינו מוקדם יותר היום באום באל-פחם, לאות הזדהות עם המחאה של ערביי מזרח ירושלים. ההפגנה נערכה על רקע האלימות המשטרתית בירושלים והאלימות מצד פעילי ימין קיצוני כלפי ערבים.

המפגינים חסמו את כביש 65 לזמן קצר. מאגף התנועה במשטרה נמסר כי בעקבות המחאה נחסם כביש 65 מצומת מי עמי לכיוון מזרח ומצומת מגידו לכיוון מערב.

הגפנה באום אל-פחם (צילום: זו הדרך)
הגפנה באום אל-פחם (צילום: זו הדרך)

הערב התקיימו הפגנות נוספות בטירה ובכיכר ציון בירושלים. ההפגנה בירושלים, בהשתתפות ערבים ויהודים התקיימה במחאה נגד "האלימות וההסתה כלפי האוכלוסייה הערבית ופעילי שלום, מצד פעילי ארגון להב"ה ואנשי ימין קיצוני".

ההפגנה התארגנה על ידי תנועת "עומדים ביחד", שלום עכשיו, קהילת יד ביד ופרי ג'רוזלם. מהמארגנים נמסר: "ההפגנה הגיעה בשל אירועים מאורגנים ומתוזמרים שמטרתם להתסיס את השטח, לפגוע בערבים ובאופן זה בכל מרקם החיים בעיר, שנושאים השלכות בינלאומיות ומאיימים להבעיר את האיזור הנפיץ".

מתנועת שלום עכשיו נמסר: "האלימות והגזענות הכהניסטית מרימה ראש, והיא תוצר ישיר של הגיבוי הפוליטי מראש הממשלה שהכניס את נציגיה לכנסת בדלת הקדמית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!