דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.6°תל אביב
  • 24.4°ירושלים
  • 27.6°תל אביב
  • 26.9°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 37.5°אילת
  • 31.3°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הישג היסטורי: עירוני נס ציונה זכתה בגביע היורופקאפ בכדורסל

השחקנים של בראד גרינברג ניצחו 74:82 את אוסטרוב הפולנית וזכו בתואר יבשתי ראשון בתולדות המועדון | נמרוד לוי הצטיין עם 21 נקודות | הקפטן טל דן: “כל כך מגיע לאנשים פה"

עירוני נס ציונה זוכה באליפות היורופקאפ (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
עירוני נס ציונה זוכה באליפות היורופקאפ (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עירוני נס ציונה זכתה הערב (ראשון) באליפות היורופקאפ, כשניצחה 74:82 את אוסטרוב הפולנית בגמר הפיינל פור, שנערך בתל אביב לעיני כ-4,000 צופים. עבור נס ציונה מדובר בתואר יבשתי ראשון בתולדות המועדון. נמרוד לוי הצטיין עם 21 נקודות.

נס ציונה פתחה בחמישייה עם: מילר, אנגולה, סלדן, טל דן ומיינסי שפתח את המשחק בהתלהבות עם דאנק כבר אחרי חצי דקה. מי ששמר את הפולנים במשחק בפתיחה היה טריי קל, אבל שלשות של אנגולה וסלדן קבעו 7:12 לנס ציונה אחרי 4 דקות.

נס ציונה איבדה 3 כדורים ברציפות וסטאל ניצלה זאת כדי לרוץ 0:9 ולעלות ליתרון אבל נמרוד לוי החזיר את היתרון לכתומים ושלשה של ליאור קררה הורידה את נס ציונה ביתרון 22:26 בסיום הרבע הראשון.

נמרוד לוי פתח את הרבע השני נהדר ועם 5 נקודות רצופות קבע 24:31 לנס ציונה אחרי 2 דקות. ההגנה של נס ציונה הייתה מצוינת וחטיפה של טל דן הריצה את מילר לקבוע 30:42, יתרון השיא, דקה לסיום המחצית הראשונה, אבל הפולנים צימקו עד ל-35:42 בהפסקה.

נמרוד לוי מעירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נמרוד לוי מעירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

בריאן אנגולה פתח את המחצית השניה עם שלוש שלשות ששמרו על היתרון של נס ציונה וקבע 43:51 אחרי 3 וחצי דקות, אבל הפולנים צלפו משלוש התקפה אחר התקפה ולא נכנעו. ירבאש קלע שלשה שישית וקבע שיוויון 51:51. אנדרסן עוד העלה את סטאל ליתרון ראשון במשחק וכריס סמית במהלך של 4 נקודות קבע 53:61 לפולנים, 3 דקות לסיום הרבע השלישי. דקות טובות של מיינסי הורידו את נס ציונה בפיגור 59:65.

הקהל של נס ציונה הכניס הרבה התלהבות בפתיחת הרבע האחרון וזה עזר, ההגנה עבדה חזק, נמרוד לוי לקח אחריות ועם 4 נקודות רצופות יחד עם מתפרצת של קררה קבעו השניים שיוויון 65:65 אחרי 2 דקות ברבע.

עירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
עירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

שתי הקבוצות עברו דקות קשות בהתקפה ואף אחת מהן לא קלעה נקודה במשך דקות ארוכות, עד שאנגולה וקררה החזירו את היתרון לנס ציונה, 65:68. מכאן והלאה אלו היו הדקות של נמרוד לוי שעם שלשה ענקית הבטיח את הניצחון של נס ציונה, דקה וחצי לסיום. סלדן ומילר עם נקודות מהקו סגרו עניין וקבעו 74:82.

קלעו לנס ציונה: נמרוד לוי 21 נקודות, אנגולה 15, מיינסי 14, סלדן 13, קררה 10, מילר 9. לסטאל: גרבאץ' 19, אנדרסון 12, קל 12.

הקפטן, טל דן, ששיחק עם פציעה ביד ובראש, אמר לאחר המשחק: “זה מרגש. אנחנו אוהבים את הקהל הזה שהביא לנו דחיפה. לא עשינו כלום וכולם יודעים את זה כי כולם יודעים שהעונה תיגמר ביום ראשון. אני רואה את האולם והקהל, כל כך מגיע לאנשים פה. בשביל כל כך הרבה אנשים שרוצים בהצלחתו שעושים את הלב ונותנים את הנשמה, מגיע להם לשמוח".

אוהדי עירוני עירוני נס ציונה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
אוהדי עירוני עירוני נס ציונה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

מאמן נס ציונה, בראד גרינברג: "זה היה משחק קשוח מאוד, הם קבוצה מאומנת וחזקה, זה היה צמוד ל-40 דקות, הובלנו ביתרון יפה, אבל לא שלטנו יותר מדי במשחק כדי לשמור על היתרון. היינו בבעיית עבירות, לא שמרנו על הקליעה שלהם מבחוץ, ובסוף עשינו עבודה טובה על זה, יש להם שחקנים שקשה לשמור עליהם".

שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, בירך את נס ציונה על ההעפלה לגמר: "אני מבקש לברך את נס ציונה על ההישג המרשים. הרבה נשמה, כישרון ומאמץ הביאו את נס ציונה לניצחון והרבה כבוד לכדורסל הישראלי. שמחתי להיות היום במשחק ולראות מקרוב את רוח הלחימה של השחקנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!