דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
31.4°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.4°חיפה
  • 31.6°אשדוד
  • 36.1°באר שבע
  • 43.4°אילת
  • 37.1°טבריה
  • 32.3°צפת
  • 33.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הפדרדל ריזרב השאיר את הריבית אפסית: "העלייה באינפלציה זמנית"

בהודעת הריבית שיפר הבנק האמריקני את תחזיות הצמיחה אך יו"ר הפד הבהיר: "נתמוך במשק ככל שיידרש עד להתאוששות מלאה"

ג'רום פאוול, נגיד הפדרל ריזרב, בסנאט. דצמבר 2020 (Greg Nash/Pool via AP)
ג'רום פאוול, נגיד הפדרל ריזרב, בסנאט. דצמבר 2020 (Greg Nash/Pool via AP)

הפדרל ריזרב השאיר הערב (רביעי) את הריבית האפסית על כנה, סימן לכך שהוא מעוניין לראות עוד עדויות להתחזקות ההתאוששות הכלכלית לפני שישקול הפסקה של המדיניות המרחיבה.

יו"ר הפד ג'רום פאוול אמר: "אנחנו מבינים שהפעולות שלנו משפיעות על קהילות, עסקים, ומשפחות ברחבי המדינה. כל מה שאנחנו עושים זה כדי לשרת מטרה זו. אנחנו בפד נעשה הכל כדי לתמוך בכלכלה כל עוד ידרש עד להתאוששות מלאה".

בהצהרה שפרסם עם הודעת הריבית הביע הפד תחזית חיובית יותר, ואמר שהמצב הכלכלי השתפר יחד עם שוק העבודה. קובעי המדיניות ציינו כי האינפלציה עלתה, אך ייחסו את את העלייה לגורמים זמניים.

הפד גם אותת כי הוא מאמין שהאיום של המגיפה על הכלכלה קטן יותר, נקודה משמעותית בהתחשב בעמדתו של יו"ר הפד ג'רום פאוול שההתאוששות הכלכלית תלויה ביכולת לשלוט במגיפה. בחודש שעבר, הפד הזהיר שהנגיף גורם ל"סיכונים ניכרים לתחזית הכלכלית". בהצהרה היום, אמר רק כי "סיכונים לתחזית הכלכלית נותרו" בגלל המגיפה.

הבנק המרכזי הותיר את הריבית המרכזית לטווח קצר קרוב לאפס, באותה רמה שנקבעה בתחילת המגיפה לפני כשנה, כדי להשאיר את הריבית על האשראי נמוכה ולעודד הלוואות והוצאה. הוא אמר שגם מדינות ההרחבה המוניטרית ויקנה 120 מיליארד דולר באגרות חוב כל חודש כי לשמור על הריבית להלוואת נמוכה.

מצב הכלכלה האמריקנית השתפר יותר מהצפוי בשבועות האחרונים, עם מדדים גבוהים של חזרה לעבודה, הוצאה וייצור.  רוב הכלכלנים טוענים שהם מזהים את השלבים המוקדמים של מה שיכול להיות התאוששות חזקה ומתמשכת, במקביל לירידה במספר מקרי הקורונה, עלייה בחיסונים והוצאות גדולות של מזומן המתומרצות על ידי חבילת התמריצים.

הקצב המהיר של הצמיחה, בנוסף להצעות ביידן לחוקי הוצאה נוספים, העלתה חשש בקרב חלק מהמומחים מאינפלציה מתגברת. עליות מחירים נרשמו בקרב חומרי גלם וחלקים שונים, מעץ ונחושת ועד מוליכים למחצה, ומורגש קושי לעמוד בביקוש הגובר.

בהתאם למדיניות החדש שהציג הפד בקיץ האחרון הוא לא יעלה את הריבית מתוך ציפיות מראש לאינפלציה, ויחכה כי עליית המחירים תתבסס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!