דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי וינגייט חוסמים את הכניסה למכון: "ההנהלה מפרה את ההסכם הקיבוצי"

העובדים מוחים על מיקור החוץ שההנהלה מבצעת על חשבונם | יו"ר ועד העובדים: "המנכ"ל מזלזל בעובדים ובזכויותיהם"

עובדי מכון וינגייט מוחים. "עובדי המכון הפכו להיות שקופים" (צילום: ההסתדרות)
עובדי מכון וינגייט מוחים. "עובדי המכון הפכו להיות שקופים" (צילום: ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מכון וינגייט חוסמים בשעה זו את הכניסה אליו ומשבשים את פתיחת אולימפיאדת הילדים שאמורה להתקיים היום (חמישי). העובדים מניפים שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "בלי עובדים – אין מכון", "כאן שובתים – הנהלת וינגייט נכשלה" ו"אנחנו דורשים הסכם קיבוצי".

העובדים החלו הבוקר לנקוט צעדים ארגוניים בעקבות סירובה של הנהלת המכון לקיים את ההסכם הקיבוצי שנחתם עמם לפני כחמש שנים. העובדים מוחים על התנהלותה של הנהלת המכון והעומד בראשו, המנכ"ל שי אברהמי, וקוראים להתפטרותו בעקבות התעלמות, גרירת רגליים וחוסר תום לב במשא ומתן המתנהל מול נציגות העובדים.

"למרות הרצון הטוב של העובדים, עצוב לי שהנהלת המכון פועלת שלא בתום לב ובניגוד להבטחותיה, ומפרה את ההסכם הקיבוצי", אמר יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, משה סמיה. "חשוב להדגיש שאיפשרנו את הכניסה לילדים שלוקחים חלק באולימפיאדה".

יו"ר ועד עובדי המכון, קותי דרעי, אמר: "הגיעו מים עד נפש, עובדי המכון הפכו להיות שקופים. המנכ"ל מזלזל בעובדים ובזכויותיהם. כבר חודשים אנחנו מנסים בכל דרך להגיע לסיום המשא ומתן, אבל מתברר שהנהלת המכון ומשרד האוצר אינם מתכוונים לשלם את שכר העובדים ולקיים את ההסכם שנחתם עוד בשנת 2017. צר לי שהגענו למצב שאנחנו צריכים להשבית את פעילות המכון, אבל האחריות הבלעדית לכך רובצת על כתפי הנהלת המכון בלבד".

לפי ההסכם הקיבוצי, חל איסור לבצע מיקור חוץ על חשבון 250 העובדים, אבל לטענת ההסתדרות, ההנהלה מתעלמת מכך ומוציאה מכרזים "שמהווים הפרה בוטה של ההסכם", בין היתר במועדון הספורט, במטבח ובמחלקת אירועים והזמנות. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ביקר לפני כחודש וחצי במכון, וחיזק את העובדים במאבקם.

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "המשרד מצר על ביטול חלקי של אולימפיאדת הילדים המתקיימת כבכל שנה. זהו מאבק שאין לו כל קשר לפעילויות המתקיימות לטובת הילדים וחבל שאירוע זה פוגע בפרויקט החשוב הזה. המשרד רואה בחומרה את ההתנהלות המכוונת לפגיעה באולימפיאדת הילדים- התנהלות שאינה מקדמת פתרונות ואינה מסייעת לקידום הספורט הישראלי".

ממכון וינגייט נמסר: "הנהלת מכון וינגייט מצרה על התנהלותה הלא אחראית והמסוכנת של ההסתדרות, אשר הביאה לביטולה של אולימפיאדת הילדים, אירוע ספורט עממי חינוכי-ערכי, שהילדים חיכו לו כל השנה. חסימת הכניסה הרגלית גרמה לכך שמאות ילדים הצטופפו על כביש החוף תוך סיכון בטיחותם האישית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!